Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3961 til 3980 af 33009
-
Hjælpemidler
ForumindlægPå side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was? -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
forberedelse til 24timers eksamener?
ForumindlægHejsa. Jeg har 2 24-timers eksamener her på mit sidste år, og jeg kæmper virkelig med, hvordan man læser op til sådan en eksamen. Man trækker jo, går hjem og har 24 timer.. så man har jo masser af tid, og hjælp at hente. Det eneste jeg rigtig har kunnet gøre som forberedelse her nogle dage før mi... -
Hey
ForumindlægHej, jeg er lige blevet smidt ud af gymnasiet pg af lav snit, synes i at HF kunne være en mulighed, eller er det for langt ude? Jeg vil også gerne vide om alle HF er det samme fx er HF i VUC samme som HF på en gymnasie ? -
Gymnasium
ForumindlægSkal man have en god eksamesbevis for at komme ind på Hf ? -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Søger du en ekstralærer? Jeg kan hjælpe dig!
ForumindlægKære alle, Jeg er en nybagt student med et snit på 11, der tilbyder ekstrahjælp, hvis du har svært ved en række fag. Jeg kan tilbyde hjælp i: På gymnasieniveau: - Dansk, Engelsk, Fransk, Samfundsfag, Historie og Almen opgaveskrivning, SRO, SRP og AT. På folkeskole niveau: - Dansk, Engelsk, Fra... -
vietnam fra drage til tiger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse pensum igennem om vietnamkrigen.Og kan ikke nå at skrive noter.Er der nogen her der har nogle gode noter til kilderne.? med venlig hilsen YogiPs af Peter Fredriksen -
haster
ForumindlægJeg skal skrive til at skrive en sso. Får problemformuleringen på fredag 2-2 07. Har skrevet en, en gang. Man da jeg kun fik 6 for den, vil jeg til at skrive dem om. Jeg skriver i faget religion på hf. (Islam - Profeten Muhammed) Men har virkelig brug for hjælp til, hvordan man skriver en kanom... -
Hjælp til hvordan man søger efter notater på denne side
Forumindlæghej...jeg er rimelig ny og søger notater til samfundsfag på gym/HF...om EU landbrug og Miljø, dansk politik, Danmark i den globale økonomivi har bla. en bog der hedder Dansk politik og økonomidet vil være vildt dejligt hvis nogen gad at skrive til dette indlæg...det ville være en stor hjælppå for... -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
Engelsk oversættelse
ForumindlægGerundium eller infinitiv ? (EKS. stop talking, he refused to believe it) Oversæt følgende sætninger. 1. Skønt de forudså store vanskeligheder, havde de på det tidspunkt endnu ikke opgivet at nå toppen den følgende dag. 2. Jeg bliver fed af ikke at bevæge mig nok og spise al den mad, du sætter... -
Har brug for noget hjælp
ForumindlægHej, jeg har gået på ungdsomsskole hele 7-8-9 uden naturfags emner eller kultur og samfund. Skal begynde på hf efter sommerferien, derfor ville det være mega fedt hvis nogen kunne smide et par links til hjælpsomme hjemmesider hvor jeg kan lære kemi c, fysik c, geografi c, historie b, religion c... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
VIGTIGT SPØRGSMÅL
ForumindlægHej! :) Nogen der kan svare mig på, om det er muligt at skifte fre STX til HF? :-) Jeg er lige startet i skole, men vil gerne flyttes over på en HF. -
Hjælp!
ForumindlægHej, jeg ville bare vide om at man kan skifte fra VUC HF til gym HF kan det lade sig gøre? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har med inspiration fra Fåborg Gymnasium udarbejdet to regneark, hvor man løbende kan udregne sit karaktergennemsnit for hhv. stx og hf efter ny reform, dvs. hvor der tages højde for vægtningen. Studieportalen skal være velkommen til at linke til dem på passende sted på siden. De kan findes ... -
Danmarks økonomi!!!
ForumindlægHvor kan man finde nogle gode notater til danmarks historien, jeg har om økonomi for tiden og det er sgu ikke helt let... hvor er der nogle gode sider om det... Altså andet end google. Jeg har selv søgt men kan ikke rigtig finde noget... -
Eksamen, den der nye regel?
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvilke fag den regel med at man må tage sine medbragte noter IKKE gælder?
