Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4101 til 4120 af 33009
-
Win 7 gadgets
Forumindlæghvad hedder den gagdet hvor man kan skrive noter på ? -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
Eksamens eksempler
ForumindlægHejsa. Er der nogen der mon kender nogle sider, hvor man kan øve sig på den skriftlige del af eksamen i matematik på c-niveau. Har kigget rundt på nettet, men kan kun finde selve besvarelsen af diverse eksamenssæt. Rigtig god sommer, når I når så langt. Vh :) -
rettelse
Forumindlæger der en som er sød og gider rette det igennem? Ich habe eine Veranlagung Ich möchte über die drei Briefe erzählen Ich möchte zu Homo Faber perspektivere Der Text handelt von drei Briefen, die Max Frisch, ( der der Autor des Homo Faber ist) an Peter Suhrkamp,der der Verleger des Buches ... -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Hjælp til et spørgsmål vigtigt!!!
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål om hf kan man godt kom ind på hf hvis man tager social og sundhedsskolen først? Håber nogen af jer ved noget om det.. -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
Den nye skala, hvordan regner man snittet?
ForumindlægHej allesammen... Nu sidder jeg og er igang med eksamen, og kunne godt tænke mig at kunne regne mit snit ud... Har fået flere forskellige måder afvide... Lad os sige at mine karakterer ser således ud: Dansk a, 4 SSO b, 7 Matematik c, 10 Idræt b, 7 Hvad ville mit snit være? for kan ikk finde ud... -
Ang censor
ForumindlægHej Som hvert år sidder der et par nysgerrig elever som gerne vil have et navn på deres censor og et sted de kommer fra, men den klassiske hjemmeside på uvm virker ikke pt, er der nogen der har et forslag til hvor man kan tjekke det henne? -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Input til valg af B-fag
ForumindlægHejsa, Håber på lidt god input. Jeg har været i gang med at afslutte en HF via online fag. Pga. fejl/forvirring omkring merit, så har jeg fået at vide, at jeg mangler at gennemføre et B-fag. Jeg havde ellers fået at vide jeg nu var jeg færdig. Derfor er jeg ved at kigge på et B-fag jeg kan genn... -
Forslag til Eksamensprojekt?
ForumindlægHej Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om i min EP ( eksamensprojekt) på hf? Jeg har overvejet at skrive i historie og religion, men samfundsfag og engelsk/dansk er også en mulighed... På forhånd tak -
Til alle
ForumindlægHejsa..I 9ender klasse for man en bog ved navn: ALLES KLAPPT! 3Er der nogen der har notater fra nogen af disse historier?Ville jeg blive meget glad for at se på den.Mange tak. -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :) -
Rentes regning
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder på: 2000. Et af lånene i huset er et 20-årigt lån fra den lokale sparekasse. Lånet er stiftet 11/6 2000. Lånet afvikles a A ved lige store halvårlige ydelser på 4.379,76 kr. første ydelse blev betalt 11/12 2000. A) Hvor stort var det oprindelige lån, når den ... -
Opstilling af ligning for en plan.
ForumindlægOpgaven lyder som følgende; "Opstil en ligning for planen PI." Jeg ved at planen PI inderholder følgende 3 punkter: * F(40 , 28 , 0) * H(40 , 28 , 22) * G(Gx , 28 , 25) Og jeg kender vinklen HFG (vinklen der er ved punktet F), som er 14,0562 grader. Jeg skal altså have bestemt x-koordin... -
3 forskellige eksponentielle udviklinger.
Forumindlægf(x)=b*a^x Bestem for hver af de tre eksponentielle udviklinger, hvad man kan sige om størrelsen af tallet a. Hej jeg har et problem med denne opgave, håber nogen kan hjælpe! pfh. Tak! -
STX B-Niveau 2010
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med en opgave fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik 2010 STX B-Niveau". Opgaven hedder 3.004 og lyder: "En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x)=100*e^-0,2*t" "a) Bestem halveringskonstanten" Kunne fedt ... -
fremskrivningsformlen/ gældsannuitetsformlen?
ForumindlægNogen der gider forklare mig hvad forskellen på fremskrivningsformlen og gældsannuitetsformelen er? og hvornår bruger man de forskellige?? :-)
