Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4121 til 4140 af 14099
-
Metoder- religion
ForumindlægHej alle, jeg skal op til AT-eksamen i morgen, i emnet "fosterdiagnostik". Jeg er dog i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger... Jeg har analyseret en artikel, for at afdække en persons synspunkt på fosterdiagnostikken og tænker derfor, at der er tale om noget tekstnærhed, med henblik ... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL] -
Rhesusbørn
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en biologirapport, gående på, hvordan det kan være, at der kun forekommer "Rhesusbørn" i 0,2 % - 0,5 % af samtlige teoretisk mulige tilfælde? Et Rhesusbarn er 2. barn, som moderen føder, der er Rh+, mens moderen er Rh-. Moderen har fra sidste fødsel dannet antis... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Hvad er liv?
Forumindlæghej :D jeg har nogle spørgsmål omkring liv der er opstået for lang tid siden: 1. Hvilke tre hovedgrupper af organiske stoffer er de vigtigste i de levende organismer? 2. hvilke grundstoffer ud over kulstof (C) er de vigtigste grundstoffer i levende organismer? 3. Alle levende organismer h... -
HJJJÆLP
Forumindlæghvad betyder fænomener (fagbegreb) -
måling af synapsepotentialer
ForumindlægHvordan måler man synapsepotentialer? Håber nogen kan svare... -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Hjælp!
ForumindlægSkal til biologieksamen i morgen. Har trukket i dag og fået følgende spørgsmål: 1. Redegør for de biotiske og abiotiske forhold på havbunden. 2. Forklar hvordan dyrelivet afhænger af de abiotiske forhold på bunden. 3. Vurder havbundens betydning for stofomsætning i havet. Jeg håber virkelig a... -
Blodtryk og puls
ForumindlægHvad er afgørende for hvor hurtigt pulsen falder efter dynamisk arbejde, hvad med det diastoliske? -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
AT eksamen - menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej alle mit overordnede emne i AT: (eksamen) er "menneskets forhold til naturen" er helt lost omkring hvad man kan skrive og bl.a. også fagkombinationen er der nogle der kan komme med gode ideer? eller har skrevet om emnet før? -
Hjælp til opgave med genteknologi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at skrive mere detaljeret til min opgave eller komme med "indskud" til hvordan den kunne uddybes, skriv hurtigst muligt hvis du kan hjælpe - tak! -
Hvad bliver afvigelsen i procent?
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne afvigelsen mellem det teoretiske og de observeret værdier. Det ville jeg mene, man skulle bruge denne formel til: ((Teoretisk værdi-observeret værdi)/(Teoretisk værdi))*100% Mine teoretiske værdier er: grøn: 88 - gul: 30 - hvid: 39 Mine observeret v... -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
testosteron, effekt?
ForumindlægHvilken effekt har testosteron på hhv. mænd og kvinder? Jeg tænker mht. agression? -
Må jeg have billeder med i teksten?
ForumindlægJeg er blevet i tvivl om, om jeg må sætte billeder ind i teksten eller jeg kun må inddrage billeder på bilag tilsidst? -
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak.
