Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4241 til 4260 af 14099
-
Kan man have en tese som problemformulering?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sad og tænkte på om man kunne bruge en tese som problemformulering? Grunden til jeg spørger er fordi jeg er i tvivl, da en tese ikke slutter med et spørgsmål, som problemformuleringer normalt gør. Håber I kan hjælpe. -
Hjælp !!
ForumindlægHej. er der nogen der kan fortælle/ forklare mig, hvordan man skriver en kronik .. eller bare hvad en kronik er .. ?! -
StudieOmråde HTX
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en uge hvor min sidste eksamen er SO. Jeg har flere gange spurgt min lære om, hvad min fremlæggelse til eksamen skal handle om, men det er som om det ikke rigtigt er fesen ind. Er der nogen af jer, der selv har været HTX-studerende og har været oppe i SO (hed en gang SO... -
Delopgave der volder problemer!
ForumindlægJeg sidder med en afleveringsopgave, der består af 3 delopgave. Den sidste lyder som følger: "Diskutér om den danske velfærdsmodel gør borgerne til ofre (bilag C)" Det lyder jo i og for sig ikke så indviklet, men når man så læser bilag C, kan jeg simpelthen ikke udlede noget om, at folk... -
HJÆLP (DEN KOLDE KRIG) PROBLEMFORMULERING!!
ForumindlægKære alle!! jeg skal op til min sidste mundtlige eksamen i morgen (historie) og jeg kan SLET ikke få lavet en problemformulering fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal koble det hele sammen. Her er mine kilder, nogen der kan hjælpe mig med at lave en problemformulering, og fortælle mig... -
Thukydid?
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der var nogle der var kloge på thukydid? Især hans skrifter omkring "Den største krig hellerne har oplevet"? Indtil videre har jeg kun har var historisker, grundlægger af kritiske historisk skrivning og højt stående officer, men blev smidt ud af Athene. HAr kun ... -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal til at lave mi n disposition til engelsk mindtlig. Jeg har valgt homelessness og under det har jeg valgt young people. Så jeg skal altså fortælle om unge hjemløse. Men jeg er lidt på bar bund, med hensyn til, hvad jeg skal fortælle. Nogle gode ideer til "emne overskrifter", hvi... -
blodglukose..
ForumindlægJeg sidder med en rapport omhandlende blodglukose.. hvad burde jeg inddrage i teoriafsnittet? Der høre jo et kæmpe teoriafsnit til dette emne? :-S HVad ville I/DU inddrage? -
Fortællende Journalistik
Forumindlægjeg har skrevt et essay om En luder steg af toget, men jeg har nu fået stilet et spørgsmål mere, at jeg ska finde de gode og dårlige sider ved oplevelsesjournalistik. Jeg ved ikke hvad der er dårligt ved det. nogen der kan hjælpe? -
Årskarakter?
ForumindlægHVad bruges årskarakterne til på STX?? Vi fik for ikke så længe siden standpunktskarakterer, men vi mangler altså fortsat års samt afsluttedefags karakter. Kan lærerne finde på at trække en ned når de giver årskarakterer?? Eller ser på ens standpunktskarakterer, som man har fået i løbet af året o... -
Bombningerne af Japan
ForumindlægHej:)Jeg skal skrive 3. årsopgave om bombningerne af Japan(Hiroshima og Nagasaki), men har meget svært, ved at afgrænse området eller finde nogle fokuspunkter. Derfor vil jeg spørge, om der ikke er nogen, der har nogle forslag?!Bare kom med nogle bud.. Er meget på bar bund=/På forhånd tak!/Tiiinna -
Religion
ForumindlægHej. \nEr der nogen, som kan sige mig, hvad forskellen på lykkeetik og pligtetik er? -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er en af de mange heldige der skal op i AT i år, men mit problem er at jeg er rigtig usikker på hvordan jeg skal fremlægge det jeg er fundet frem til. Jeg har indtil videre lavet en power point præsentation, hvor jeg har lavet en disposition hvor jeg først havde tænkt mig at tale om mine ... -
en god indledning?
Forumindlæghvad indeholder en god indledning....hvis du har nogle hjemmesider hvor jeg kan finde noget angående hvordan jeg laver en indledning må du meget gerne skrive den....\n\n\njope55 -
AT_Hvor dybdegående skal det være?
ForumindlægAltså jeg ville bare spørger om der nogen herinde der ved om fremlæggelsen skal være detaljeret, eller ? For jeg fortæller meget kort hvad jeg har fundet ud af? det må man vel godt da det skal handle mere om metode rog hvordan man bruger dem osv? Skal det nye materiale forklares meget detaljeret? -
USA Sikkerhedspoltik
ForumindlægHej.Jeg er i gang med at skrive en opgave i gymnasiet.Jeg skal redegøre for USA sikkerhedspolitik i hovedpunkter fra 1800-tallet til i dag.Når der tilfældigvis har en liste over begivenheder som skal med. Er foreløbig kun nået til Monroedoktrinen, 1823.Jeg har en masse bøger men synes det er svær... -
identitetsdannelse
ForumindlægJeg har to spørgsmål omkring socialisation. 1. hvordan kan man se at en socialisation er mangelfuld? 2. hvad menes der med, at vores samfund er blevet mere individualiseret – giv nogle eksempler. -
Problemstillinger til Danmarks tilblivelse
ForumindlægHej ! Så er der trukket til eksamen og emnet blev: Danmarks tilblivelse (Vikingetiden og middelalderen) - er der nogen som har nogle gode ideer til spændende historiske problemstillinger ? Håber nogen kan hjælpe hurtigst Mvh -
Platon
ForumindlægHejsa.. Jeg kan ikke finde nogle noter fra Platons dialog Faidon.. nogle der kan hjælpe lidt? Det er der hvor Sokrates har en samtale med Simmias, de snakker og legeme og sjælen.. an so on.. -Safia -
etnografi
Forumindlæghvad er etnografi,hvad betyder det i engelsk.jeg har prøvet at finde hvad det er, men jeg kunne ikke finde noget om det.
