Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4281 til 4300 af 33009
-
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
Gennemsnitsberegning
ForumindlægJeg sidder og bikser med mit gennemsnit ift. at komme på uni til sommer. Når jeg regner hurtig-starts-bonus med, er mit snit på 11.0 indtil videre. Jeg er på HF og har, ud over dansk, taget spansk og engelsk på A-niveau. Vil dette sige at jeg kan gange mit snit med 1.03, da jeg har disse to fag p... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ... -
Den skriftlige prøve
ForumindlægJeg er selvstuderende og har først nu fundet ud af at der er ny reform i dansk (skal op i morgen). Dette er hvad jeg ved om formen: Den skriftlige prøve varer 6 timer. Du vælger mellem et antal opgaver stillet på grundlag af et tekst-/billedmateriale. Den første 1 1/2 time af prøven foregår i g... -
..:-)
ForumindlægHejsa..Jeg vil først lige takke alle jer der har sendt mail til mig om jeres faglige egenskaber og jeres holdninger til projektet. Det er desværre ikke mig der i den sidste ende skal udvælge hvem der skal skrive(totalt popstars right?) Det er nødt til at være den rigtige. Jeg lover at skrive tilb... -
tror I jeg kan nå det ??
ForumindlægJeg går i HG og jeg vil starte i HF til Oktober. Kan jeg nå det ?? Jeg har været til optagelsesprøve på gym men kom ikke ind. Derudover siger min klasselærer at jeg er egnet til at komme ind på HF, men han siger at jeg selv skal ansøge til HF. Kan I hjælpe mig med at ansøge HF?? På forhånd mange tak -
Eksempel på Problemformulering
ForumindlægHej Er der nogle der ligger inden med en problemformulering til historie HF-fag? Jeg har bare brug for skabelonen, da jeg ikke har bestemt mig for emnet endnu. Og Nej, jeg kan ikke spørge min historielærer. Han lever i 1970´erne:-) -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd... -
hvordan laver man en analyse i historieopgaven?
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe -
HJÆLP TIL SYNOPSIS
ForumindlægHej Alle sammenl. jeg går på hf sidste år. Til sommer skal vi skrive et synopsis i tre fag : Historie, Religion og Samfundsfag- Er der nogen DE KAN HJÆLP ? skriv til mig , også kan vi også snakke om pengene ! -
Ks eksame mod betaling
ForumindlægEr der nogle herinde, som kan hjælpe mig til at lave en synopsis i KS ( HF) emnet er det gode samfund underemnet er velfærdstaten. Det er en tværfaglig eksame med Historie B, samf c og religion C -
HJÆLP TEP !
ForumindlægHej studerende på HF! Jeg skal skrive TP og står på helt bar bund til, hvordan Synopsen skal opbygges og, hvordan man skal bære sig ad med den.. Skal skrive i Dansk A og Historie B emnet er: Nationalisme Skal man både skrive problemstilling og problemformulering - hvad er forskellen enlig? ... -
SSO
ForumindlægHej jeg skal skrive SSO på HF, og ved ikke lige hvilket emne jeg vil vælge. jeg tænker på at skrive i Dansk og Historie eller Engelsk fag. Jeg har ikke lige nogle emner der popper op i hovedet på mig, så vil rigtig gerne have noget inspiration. please. -
Grundtvig,Nietsche,T.ziehe og andre
ForumindlægHej .... nogen af jer der har nogle noter omkring grundtvig/nietsche og andre teoretikeres syn på skolen og dannelse .. ?? -
10 klasse alternativ
Forumindlæger der andre ting jeg kan tagee, end 10 klasse og stadig komme på HF -
eksamensbevis
Forumindlægnogen der ved om man kan lukke sit eksamensbevis til december, hvis man bliver færdig med en hf-e til december? -
Fortrydelse af ungdomsuddannelse
ForumindlægHej Jeg har fortrudt valg af ungdomsuddannelse. Jeg vil skifte fra en HF til en stx. Hvad gør jeg? Kan der gøres noget allerede nu, hvor gymnasierne jo ikke kigger på ansøgningerne endnu? Eller skal jeg vente med at blive optaget og derefter søge plads på andre gymnasier? -
Nogen der ved om emnerne til skriftlig dansk??
Forumindlægheey folkens. Er der nogen der kender til emnerne i skriftlig dansk i år? -
pompeji
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare historien om pompeji på en "let" måde? -
Projektopgave emner 9. klasse
ForumindlægHej, jeg skal snart have projekt opgave og jeg mangler et emne.. Har i nogle emner som i har fremlagt eller noget. Skriv gerne hvad for en karakter i fik :-) Mit overemne er: At komme overens med livet.
