Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4341 til 4360 af 14099
-
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
eksamensemner
Forumindlæghej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede? -
filmanalyse til faget dansk?
Forumindlæghej jeg skal skrive mit eksamens projekt i dansk(a) og historie(b) min overemne er græske guder og walt disney. jeg har helt styr på det historiske men jeg skal bruge en filmanalysemodel til dansk delen, da jeg skal analysere en tegnefilmen Hercules. ved det lyder dumt at analysere en tegnefilm. ... -
Gi Eksempel på ulykkelig kærlighed i 1800 tallet (:
ForumindlægGiv et eksempel på hvad ulykkelig kærlighed er i 1800 tallet plzz skal være en novelle til imorgen -
Hjælp! Danmarks historie. En god problemformulering.
ForumindlægHej!! Jeg har trukket emnet: Danmark fra 1960-2007 og er igang med at skrive synopsis, men har svært ved at finde en passende problemformulering, da det er et bredt eme. Nogle der kan hjælpe mig, please det haster! Tak!!! -
De 5 søjler
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT og i den forbindelse vil jeg gerne analysere forskelle mellem de 5 søjler og de 10 bud. Jeg er bare lidt i tvivl om hvilken metode jeg skal bruge. I AT er det jo utrolig vigtigt at man redegør grundigt for metoden, så det ville være rart med noget hjælp. -
Genre omkring år 2000
ForumindlægHey, nogen som ved hvad maler- og skrivestilen var præget af omkring årene 2000? Altså ligesom omkring 1800 tallet var det romantikken og realismen, hvad var det så omkirng år 2000? -
AT hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt i historie og samfundsfag, hvor jeg har arbejdet med Anders Foghs vision for fremtiden da han bakkede USA op. Mit spørgsmål er: Historiefagligt har jeg mest arbejdet med at danne baggrund for problemet. Samfundsfagligt har jeg arbejdet... -
24 timers eksamen,
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i samf. b. Der får man jo udleveret noget bilagsmateriale. Det er på ca 10-15 normal sider.. Men skal min synopsis indeholde noget fra alt i bilagsmetarialet? altså skal ALLE arktikler og skemaer indgå? Håber I kan hjælpe! -
Anoreksi
Forumindlæg10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :) -
Varieret sprog? hvad gør det
ForumindlægHvad gør et variet ordforråd for en tekst? Altså bliver teksten sværere at læse eller?... -
Problemformulering - ideer?
ForumindlægHej. Vi har snart projektuge og min gruppe og jeg har valgt emnet Kvindekamp. Er der nogle der har nogle gode problemformulering ideer? :-) -
Dansk - Foran Alteret.. Hjælp
ForumindlægHej jeg har læst foran alteret, og til opgave har vi at finde nogle symboler i teksten etc. Men er støt på det med de der kikkertter som nævnes, f.eks. "Halsene strækkes. Man væbner sine Øjne med Kikkerter. " , og mange andre steder, nogle som ved hvad det kan stå for? og evt. andre s... -
snedronningen ??
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at analyser snedronningen ved hverken hvor jeg skal starte eller slutte !! hjælp mig please hurtig -
hjælp til en der vil se på dettÈ??
Forumindlæghej er der en der vil se på min tale til imorgen det drejer sig ikke om lektier men en tale jeg skal læse op for min farfar der fylder 80 år. jeg har fundet ud af der findes forskellige taler og har tænkt mig at lave en lejlighedstale. er der en der vil være rar at læse den og kommentere om den ... -
hjælp!
ForumindlægMin veninde og jeg sidder med et lille projekt. Vi ville gerne undersøge, hvordan den nye skolereform kan have en indvirkning på børnene læring, men vi er gået lidt i stå, da vi ikke kan finde ud af, hvilke teorier vi skal bruge. Det må gerne være psykologiske eller sociologiske. -
Lægevidenskab modul 1 niveau!?
ForumindlægHej venner, Jeg har efterhånden gået på lægestudiet et par måneder og skal derfor snart op til min første skriftlige eksamen på Syddansk Universitet. Jeg skal op i den skriftlige eksamen på modul 1: "Liv, sundhed og sygdom", til en Scribble eksamen og der er over 100 læringsmål ma... -
litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om to noveller til katrine marie guldager. Mit spørgsmål er om man analyser og fortolker de to noveller hver for sig, sådan at opgaven nærmest er delt op i 2 dele, og derefter sidst sammenligner man de to noveller, eller er det en forkert måde og kan det gø... -
afgangsprøve problemregning
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart til afgangsprøven i problemregning og har i den forbindelse prøvet at øve mig en masse i geogebra og excell. Jeg har primært øvet mig i annuitets- lån og opsparing i excell samt forrentning. I wordmat har jeg øvet mig i at lave boksplot og i geogebra har jeg øvet m...
