Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4381 til 4400 af 14099
-
Fysik C eksamen - Astronomi
ForumindlægJeg skal i morgen op i fysik og har trukket astronomi, og helt præcist Jorden og solsystemet. Indtil videre forklarer jeg om Big bang og universets udvidelse (og her kort om dobblereffekten), solsystemets opbygning, nat og dag, årstider og jordens hældning, månes faser og formørkelser. Hvi... -
Regnskabsanalyse
ForumindlægHej! Jeg skal lave en regnskabsanalyse, og jeg kunne godt tænke mig at komme til at se en der er helt færdig! Jeg har fagprøve i maj, så jeg skal tl og igang! Håber at der er nogen der kan hjølpe mig bare lidt! Venlig hilsen Mette -
Dagbog hvad kan jeg gøre??
ForumindlægJeg har fået cases fra sexlinien, og jeg skal skrive dagbog ud fra en af dem som om jeg var personen der skrev. Har i nogen ideer til hvordan jeg kan skrive denne dagbog..? eller bare en start? Tak på forhånd Ex lyder en af casene sådan her: Hej Jeg har et lille problem. Jeg er mega forelsket i e... -
Freud og Psykoanalysen
ForumindlægKære alle :) Jeg har om Freuds Psykoanalyse i et projekt, og sidder med et spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på.. Hvordan har psykoanalysen været en forandring i psykiatriens historie??? Håber virkelig I kan hjælpe mig med at besvare dette :o) På forhånd tak! Christine -
AT fremlæggelse
ForumindlægHej! Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal bygge min fremlæggelse i AT op, så hvis der er nogen, der ved noget om det, ville det være dejligt med nogle råd. På forhånd tak :-) - Rikke -
"At være på" - EN/EØ
ForumindlægHejsa Jeg har valgt at arbejde med emnet "Facebook" i Engelsk og erhvervsøkonomi til AT-emnet "At være på". I EØ vil jeg se på hvordan Facebook er som virksomhed, og hvordan andre virksomheder kan bruge Facebook i egen markedsføring. Nogen gode forslag til hvordan jeg kan komb... -
Problemer ved 2 Humanistiske FAG
ForumindlægI mit AT forløb arbejder jeg med Oldtidskundskab og Historie Emnet er Kroppen i antikken og middelaldren. Hvad er problemet ved 2 Humanistiske fag? Ville et andet fag have været bedre? -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar -
ungdomsoprøret
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg er igang med at skrive DHO-opgave og jeg har valgt at skrive om ungdomsoprøret og udviklingen i Danmark. Jeg er kommet pænt langt, men er kommet lidt i tvivl. Jeg tænkte på om man godt kan perspektivere ungdomsoprøret i Danmark med dem i andre lande? eller er der andre ting... -
Dansk eksamen hjælp til min synopsis
Forumindlægoverskrifte beskriver en del af mit problem, vi har fået en masse ark af min lærer hvor der står hvad en synopsis skal indeholde men jeg føler virkelig stadig at jeg er på bar bund, og jeg syntes ikke rigtig min lærer er til den stor hjælp.... altså jeg har lavet side et og nu skal jeg til at la... -
Romeo & Juliet.. Eksamen! :(
ForumindlægHej alle Jeg frygter at trække Romeo & Juliet. Ikke kun pga. det gamle engelsk det er skrevet i, men også hvordan man analyserer Romeo & Juliet. Hvordan analyserer man Romeo & Juliet? -
Romantikken
ForumindlægHej derude:) Jeg skal til den mundtllige danskeksamen i morgen, i b-prøven (den hvor man har trukket emne), og skal op i perioden "romantikken." Jeg ville derfor høre om der var nogen som kunne skrive nogle kendetegn for perioden, da de har vist sig svære at finde på nettet... På fo... -
AP: Kongruens
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal lave engelsk aflevering, og det eneste min lærer har skrevet om opgaven er: "Oversættelse til kongruens: Drikkeri er et stort problem i England, hvor mange mennesker er uden arbejde. Det er et alvorligt problem for dem (those), der drikker, men også for deres... -
Historie eksamen STX - Hurtigt spørgsmål!
ForumindlægSkal man inddrage ALLE de opgivne tekster og billeder? Det er der nogen, der siger, og jeg synes, det virker som meget at skulle nå på 10 minutter! :s -
Hjæææælp med en opgave
ForumindlægNogle der har nogle underspørgsmål til denne opgave.? I denne opgave ønskes en redegørelse for udviklingen af foreningsidræt og fitness-idræt i Danmark gennem de seneste 30-40 år. Sammenhold denne udvikling med udviklingen i samfundet. Dernæst ønskes en diskussion af forholdet mellem fore... -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej, Jeg er nu nået til min tid hvor jeg skal vælge emne til mit studieretningsprojekt (SRP), og har stadig ikke valgt et, fordi jeg stadig er i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Vil høre om i kan hjælpe mig, vil gerne have et emne i matematik eller fysik + idehistorie Mange tak ... -
essay
ForumindlægJeg skal skrive en dansk-essay om usathed. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte/indledning. Har i nogle forslag??. -
Hvad er n progressiv, legitimerende og regressiv ideologi?
ForumindlægJeg har fået det her spørgsmål i min samfundsfags aflevering og ideologierne om hvad progressiv, legitimerende og regressiv ideologi er, og kan simphelthen ikke finde svaret nogle steder :-( Nogle der kan fortælle mig hvad det er for noget? :-) -
supersize vs superskinny
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en srp om spiseforstyrrelser, og derfor skal jeg analysere tv programmet Supersize vs Superskinny ? Nogen der har lavet den før, eller kender nogen der har ? og evt har en analyse liggende af den ? har virklig brug for hjælp :( -
Precious/Push
ForumindlægHvad er de biologiske årsager til at Claireece Precious Jones har udviklet fedme???
