Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4761 til 4780 af 14099
-
Porters Generiske Strategier
KompendiePorters generiske strategier, også kaldet Porters konkurrencestrategier, er defineret som en overordnet strategi, der skal sikre virksomheden fremtidige konkurrencemæssige fordele. Porters generiske strategier udgør sammen med konkurrencetrekanten og Blue Ocean strategien de samlede konkurrencest... -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej. Jeg skal analysere en kortfilm, hvor jeg skal fokusere på hovedpersonens udvikling i gennem filmen. Er det fint nok bare at tage scene for scene, beskrive dem og analysere hvordan hovedpersonen udvikler sig? På forhånd tak. -
Vietnam - SSO
ForumindlægHey - har så valgt at skrive 3.g opgaven om vietnamkrigen - med specielt fokus på 63-68...Ville lige høre om der var nogen der havde noget godt stof eller gode opgaver de ville anbefale.../Gruggster -
Bevægelsesanalyse af løb
ForumindlægHej jeg skal lave en bevægelsesanalyse af løb, hvor der fokuseres på højre ben og arm. jeg skal komme ind på bevægelse i led, aktive muskler og kontraktionsformer. håber i kan hjælpe! :D -
Psykologi spg. om Erikson/Freud
ForumindlægHej.Har jeg ret i, at Erikson lægger vægten mere på udviklingskriserne i livet samt relationerne mellem barnet og omgivelser, hvorimod Freud ligger fokus på drifterne?På forhånd mange tak -
Det Moderne Gennembrud - realisme
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet Det Moderne Gennembrud med fokus på "realisme", og har brug for et prøveoplæg. Nogle der har nogle gode ideér, eller selv har været til prøve med dette emne? Tak på forhånd. -
Problemformulering - ekstremsport
ForumindlægJeg har lidt sært ved at fomulerer en god probemformulering og nogle gode problemstillinger ang. ekstremsport hvor jeg har fokus på ultraløb? Nogen der har nogle gode ideer? -
Prøve i GEOMETRI.
ForumindlægHey. Jeg skal have prøve her på fredag. SÅ vil lige spørge, om I synes, der er nogle vigtige ting jeg skal lægge ekstra fokus på (: .. og hvordan plejer i at læse op til prøver / matematik prøver !? :) -
bølger; lys
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at finde noget teori omkring "udbredelsesmedie" for bølger med fokus på lys? Jeg aner ikke hvad jeg kan komme ind på. Nogle ideer? :) -
Vaar-sang af Adam Oehlenschläger
ForumindlægSkal lave en analyse af Oehlenschlägers vaar-sang med fokus på fremstillingen af naturen Digtet kan læses her: http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=oehlen1999062836 Al hjælp, eller noter modtages med kyshånd. -
Det gyldne snit?
ForumindlægEr det her det gyldne snit?? http://web-uv.acu-vejle.dk/foto/diverse/gysnit.gif Altså er det sådan det tegnes? Og er det det midterste rektangel jeg skal sættes fokus på? -
Perspektivering til studierapporten
ForumindlægHeej :) Under perspektiveringen til studierapporten hvad er det så man skal fokusere på? samme slags metode eller emner der minder om hinanden i de forskellige forløb? håber i forstår mit lidt kludrede spørgsmål :) -
eu og integration
Forumindlægjeg mangler inspiration til eksamensættet eu og integration er der nogen der ligger inde med sættet eller har nogle gode tips til, hvad jeg skal fokusere på? der er kun til delopave b, jeg mangler hjælp. på forhånd tak. :) -
Hvordan siger man: Jeg har tabt tråden ?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan siger man: Jeg har tabt tråden altså at man mistede fokus på emnet. Jeg står nemlig og skal til mundtlig eksamen d. 2. maj :P -
romerriget
ForumindlægHar været så "heldig" at trække romerriget. Fokus på slaverne i romerriget. Nogen idé til hvad jeg kan inddrage af nyt materiale og hvordan jeg kan sammenligne med idag? -
Kunstmalere
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle som tilfældigvis ved, hvilke virkemidler eller hvad P.S Krøyer fokuseret mest på, da han malede? - altså var det farvene eller hvad? I må også meget gerne henvise til hjemmesider.. På forhånd tak! -
Tysk grammatik? Er det helt ude i hampen?
ForumindlægJeg har en tyskopgave for, hvor vi skal fokusere på det grammatiske. Er der evt. en der er god til tysk, som kan fortælle om jeg gør noget totalt forkert? Jeg har vedhæftet dokumentet :) Vh Nercs -
Længde- og breddegrad
ForumindlægHej, jeg er i gang med en 24 timers eksamen og har trukket Jorden, og skal fokusere på b.la. længde- og breddegrad men jeg forstår det ikke helt. Er der nogen der kan forklare mig det på en simpel måde? -
Femern-tunellen
ForumindlægHej. Med fokus på Femern-tunellen (Mange ind- og udlandsbyggerier vil være med i projektet, flere i arbejde, dyrt projekt) hvad vil så være relevant at snakke om i IØ - bare sådan i hovedtræk :) Arbejdsmarkedet, offentlige sektor mm?? På forhånd tak :) -
Tips til billedkunst eksamen
ForumindlægHej alle.. Jeg skal op i billedkunst og tænkte på om der er nogle her som har været oppe i det og som evt. har nogle tip til hvad man skal fokusere på i sin forberedelse, og hvad læreren og sensor lægger vægt på?På forhånd mange tak.
