Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4761 til 4780 af 33009
-
SRP i engelsk.. emneforslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart have valgt emne og er fuldstændigt lost. Jeg vil skrive i engelsk og helst også i historie, men ellers er dansk og samfundsfag også "OK".. Jeg vil vide om man på nogen måde kan lave et emne ud af "Romeo og Julie", "Twilight", en gyserbog som f.eks... -
Studietur med mediefag
ForumindlægVi er to piger der til næste år skal på studietur. Vi har fået til opgave at finde en destination hvor vi på en eller anden måde kan arbejde med mediefag. Der behøver ikke nødvendigvis være meget mediefagsrelateret sådan direkte. Det sal helst være en storby der ikke ligger under paris. Desuden ... -
SRP
ForumindlægHej, kære forum. Jeg går i 3.g og skal til at vælge fag og emne til mit SRP. Jeg har fundet et emne jeg interesserer mig for (syntese af disulfiram), men er dog lidt usikker på fagkombinationen. Jeg har leget lidt med tanken om at søge om dispensation, således at jeg kan skrive i kun bioteknolog... -
Hvad skal jeg vælge
ForumindlægHej, jeg er 15 år gammel og går i niende. Næste år skal jeg vælge en ungdomsudannelse. Jeg er ret itvivl, da jeg er kørt meget skoletræt, men jeg gider ikke at tage et år ud af skolen. Jeg regnede med at jeg skulle på stx da jeg gerne vil på Cbs og studere som videregående uddannelse. Men jeg ka... -
Vanitas
ForumindlægHej.. Jeg skal vide en masse om vanitas billeder og historien, men jeg kan ikke finde noget på nettet.. så hvis der er nogen, der har noget må I meget gerne hjælpe! pls help meee.. -
Histore/Fortælling
Forumindlægher er en kort fortælling/historie af en Tysk familie. Vil i ikke være søde at rette i den hvis der er noget (Grammatik) den er ikke så lang, men min lære skal se den og vil rigtig gerne have at grammetikken skal være rigtig Tak på forhånd :D -
AT-exodus haster
Forumindlægjeg skal skrive i historie og religion om jødernes udvandring/indvandring til palæstina.. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, håber på nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak -
Historisk oversigt - 1980'erne
ForumindlægHeej.. Er der nogen der ligger inde med en historisk oversigt, der viser vigtige ting i 1980'erne?? Skal skrive rapport om danmsrks historie.. Håber i kan/vil hjælpe.. :) -
Klage over SRP karakter
ForumindlægHej, Jeg har her i dag fået min SRP karakter, og både mig og min ene vejleder synes at det er en urimelig karakter. Indirekte bad hun mig om at klage over karakteren og jeg har derfor valgt at jeg vil klage. Jeg skrev om racisme under Barack Obama hvor jeg benyttede mig af fagene Engelsk A ... -
Forberedelse til mdt. engelsk
ForumindlægEksamen er lige rundt om hjørnet, og jeg vil til at forberede mig. Men hvordan kan jeg forberede mig udover at læse pensum og lave en disposition?Skulle meget gerne op og nå 11 eller 13 :)På forhånd tak. -
24 timers prøve i fy eksamen og verdensaksen?
ForumindlægHej først vil jeg høre om der er nogle, der har nogen gode råd når man skal op til fysik eksamen med 24 timers forberedelse? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad der menes med verdensaksen. det er forklaret meget uforståeligt. jeg forstår det som om at jorden drejer om verdensaksen (verdens... -
Bange for Censor?
ForumindlægHej Jeg skal til den engelske mundtlige eksamen om ogle uger. Jeg føler mig godt velforberedt og har styr på det (nogenlunde). Mit problem er dog; jeg har det lidt svært ved at tale til fremmede og så på engelsk, men det lykkedes de fleste gange. Dog kommer jeg til at stamme rigtig meget og beg... -
Die schlaufe
ForumindlægHej derude... Jeg har netop trukket en tekst og jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket en tekst som hedder "Die Schlaufe" fra Hans Peter Richter: "Damals war es friedrich" Er der nogle derude som har nogle noter eller noget... jeg har virkelig brug for noget inspirat... -
Ydre rammer og hovedplot
ForumindlægHej ! Er der nogen, som kan fortælle mig hvad ydre rammer betyder, når man analyserer en tekst ? Og er hovedplottet historiens handling? -
3. person fortæller?
ForumindlægHej. Kan der godt være en hovedperson i en bog, hvor fortæller stilen er 3 person fortæller??? Og det sidste spørgsmål er f.eks. en hovedperson er det ikke den vigtigste person i historien??? -
Ved vejen
ForumindlægJeg skal lave en mundlig analyse af "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har stort set lavet alle noter, men det halter lidt mht. karakteristik af Bai og kønsroller. Nogen der har noget der er værd at nævne i forbindelse med analysen??På forhånd tak! -
Tysk C-niveau
Forumindlægdet er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ??? -
Forskellen på historiebrug og erindringshistorie
ForumindlægHej:) Jeg sidder og prøve at forstå begreberne historiebrug og erindringshistorie, men jeg kan ikke helt forstå forskellen mellem de to. Som jeg har forstået det, er historiebrug måden, man som person eller gruppe bruger historien f.eks. som grundlag til ens identitet eller den nationale selvfor... -
Spansk borgerkrig
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge om den spanske borgerkrig og har fået et underemne der hedder "stormagternes indflydelse". Jeg skal beskæftige mig med Frankrig og England. Så jeg håbede på at der var nogle der kunne hjælpe mig med hvad deres rolle i krigen var og hvorfor de deltog. I må meget g... -
korruption
Forumindlægnogle der meget grundigt og præcist kan fortælle mig hvad korruption er ? altså definationen af korruption?
