Eksamensforberedelse

Bange for Censor?

30. april 2018 af Student02 - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg skal til den engelske mundtlige eksamen om ogle uger. Jeg føler mig godt velforberedt og har styr på det (nogenlunde).

Mit problem er dog; jeg har det lidt svært ved at tale til fremmede og så på engelsk, men det lykkedes de fleste gange. Dog kommer jeg til at stamme rigtig meget og begynde og tænke over hvad mon de tænker på, når jeg alle de fejl.

Så jeg håbede at jeg kunne få nogle brugbare svar.


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. april 2018 af OliverHviid

Tjah, nu siger censor jo ikke så meget... (normalt sidder de blot og skriver noter etc.), så du kan faktisk godt komme ud for at de slet ikke kommer med nogen spørgsmål.


Svar #2
30. april 2018 af Student02

Tak

Det gør mig måske en lille smule mere tryg :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. april 2018 af guuoo2

Din lærer tænker vel lige så mangt og meget som censor. Hvorfor er du mere bange for censoren


Brugbart svar (1)

Svar #4
30. april 2018 af Eksperimentalfysikeren

Censor må ikke stille direkte spørgsmål, men kan bede din lærer om at spørge om en bestemt ting. Du skal kun samtale med din lærer.

Jeg formoder, din lærer er vant til, at du somme tider begynder at stamme, og ved, hvordan det skal håndteres. Så du skal "bare" tage det roligt og sætte tempoet lidt ned, hvis du får tilbøjelighed til at stamme. Der er ingen, der siger, at en eksamination skal være færdig på et halvt minut, så tag den tid, der er nødvendig. Det er min erfaring, at det hjælper.


Brugbart svar (1)

Svar #5
30. april 2018 af PeterValberg

Censor er der faktisk for at sikre dig en fair bedømmelse,
så der er ikke noget farligt ved en censor, - tværtimod.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (2)

Svar #6
01. maj 2018 af Smut1

De andre har sikkert ret i, at det ikke sker så ofte, at censor kommer med spørgsmål, men jeg var oppe i engelsk b på gymnasielt niveau sidste sommer, og der havde jeg en længere dialog med censor til sidst, idet denne følte sig uafklaret. 


Svar #7
01. maj 2018 af Student02

Tak allesammen

Det hjælper på angsten :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. maj 2018 af HFNU (Slettet)

Jeg har også været til eksamen i engelsk b på HF niveau, hvor cencoren stillede 1 enkelt spørgsmål 


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. maj 2018 af Skaljeglavedinelektier

Du kan sagtens komme ud for at censor stiller spørgsmål, det har været tilfældet i alle mine mundtlige eksamener uden undtagelse. Det gælder både folkeskole og gymnasie. Alt fra 1 spørgsmål til en længere dialog. 

Hovedsageligt, udover dit eget oplæg, så vil en eksamenssituation udforme sig som en dialog mellem dig selv og din lærer. Ens lærer ønsker det bedste resultat for en og vil prøve så vidt muligt, gennem spørgsmål, at fremhæve dine styrker inde for faget/emnet - selvfølgelig er dette ikke 100% tilfældet, men eksaminator og censor plejer at være utroligt søde og mundtlige eksamener er slet ikke så slemme (ofte ret behagelige). 


Skriv et svar til: Bange for Censor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.