Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4841 til 4860 af 14099
-
Rettelse af tekst :-)
ForumindlægEr der en rar sjæl derude som evt. har lyst til at rette en spansk stil, med fokus på datid, hvor vi skal fortælle om vores "liv"? :-) På forhånd tak! :-) -
Orbitaler og molekyler
ForumindlægHej allesammen, nogle som sider og ved en hel masse om atomfysik med særlig fokus på orbitaler og molekyler? Det kunne virkelig være dejlig hvis der var nogle som ville hjælpe med at fortælle ldt om det. -
Opgave om funktionen
ForumindlægHej, jeg har lige brug for hjælp til opgave 8. Jeg er i tvivl om hvordan man generelt løser den (mest fokus på opgave 8 a). Er der nogen som kan hjælpe mig med det? Tak på forhånd :) -
Hjælp har fået 00 i engelsk!!
ForumindlægJeg har fået 00 i mundtlig engelsk, 9 klasse. Skal starte i 10 her efter sommerferien, vil de fokusere på 00 i 10? for jeg vil gerne på gymnasiet?? hjælpp -
Analyse af tale
ForumindlægHej! Jeg skal analysere to taler (om krig), men der skal bruges forskellige metoder. Har tænkt mig at fokusere på retoriske virkemidler på den ene. Har i nogle forslag til, hvilke analyserende metoder jeg kan bruge? -
Problemformulering
ForumindlægHvordan kan man lave en god problemformulering, med fokus på øremærket barsel til både mor og far og underbetaling af filippinske indvandrere der vælger at blive au pair. -
24 timers eksamen igang :)
ForumindlægJeg har trukket "Identitet i forandring? " Min tanke er at fokusere på det senmoderne samfund og selvfølgelig inddrage noget Giddens.. Men er der evt nogen der har andre forslag? -
Identitetens forandringer
ForumindlægJeg har trukket "Identitet i forandring? " Min tanke er at fokusere på det senmoderne samfund og selvfølgelig inddrage noget Giddens.. Men er der evt nogen der har andre forslag? -
EKSAMENSHJÆLP til problemformulering!!
ForumindlægHej, jeg sidder i en akut-situation. Skal op til samfundsfag i morgen, og jeg trak dansk politik med fokus på klimapolitikken og borgernes indflydelse på demokratiet. Har I nogen idéer til en mulig problemformulering? På forhånd tak! -
hjælp til Tom Kristensen: Vestergade 1924
Forumindlæghej jeg skal lave en analyse om Tom Kristensen: Vestergade 1924, har lidt svært ved at skrive om den. jeg skal have fokus på ordvalg, symbolik og til sidst en fortolkning -
Kredsløbet
ForumindlægHej! Jeg ville bare lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at skrive en fremlæggelse om lungekredsløbet, hjertet, blodtryk, og puls men med fokus på dyspnø. Så hvordan de forskellige ting bliver påvirket hvis man har dyspnø. Tak på forhånd:) -
veganisme
ForumindlægHej nogen der har skrevet AT opgave om veganisme som alternativ for evt. forebyggelse mod diabetes type 2 eller med fokus på et bedre klima og miljø. vh Frederikke -
Artikel
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en litterær artikel men hvor jeg skal bruge en film vi har set. Jeg skal blandt andet fokusere på fiktions-og faktionskoder. Jeg er usikker på hvordan det skal opbygges. Håber I kan hjælpe mig? -
Bevægelsesanalyse af løb
ForumindlægJeg skal lave en bevægelsesanalyse af løb, med udgangspunkt i de her 4 faser. I analysen skal jeg fokuserer på højre ben og højre arm. Nogen der kan hjælpe ? -
“Skildring af identitet”??
ForumindlægHej! Til min srp er jeg blevet bedt om at analysere en selvbiografi, med særlig fokus på “skildring af identitet”. Men forstår ikke helt hvad “skildring af identitet” indebærer? Tak på forhånd -
Historieopgave om Fagforeninger - Redegørelse
ForumindlægHey, skal skrive en historieopgave om fagforeninger. Skal skrive en redegørelse af konflikten mellem arbejdere og arbejdsgivere i slutningen af 1800-tallet. - med særligt fokus på septemberforliget. Muligvis en eller anden, som har skrevet netop det? :) -
Dansk metode - naturalisme og J. P. Jacobsens "Mogens"
ForumindlægJeg skriver AT i biologi og dansk om hvordan Darwins teorier påvirkede litteraturen og i den forbindelse skal jeg analysere J. P. Jacobsens novelle "Mogens". Selvfølgelig bruger jeg analyse og fortolkning her, men jeg kan ikke finde ud af hvilken metode (eks. biografisk, nykritisk osv.)... -
Kommunikation i kroppen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket mit emne til biologi eksamen i morgen. Det er, som overskriften lyder "Kommunikation i kroppen". Her skal jeg bl.a. komme ind på og forklare hvordan nerveceller kommunikerer med kroppens øvrige celler og organer. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. For det ... -
Evolutionsteori - Menneskets Historie
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er igang med at skrive SRP i Biologi-A og Historie-A og jeg skriver om Menneskets Historie. Jeg har det problem at jeg er ret meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad med at skrive redegørelsen da jeg ikke 100% forstår hvad det er jeg skal redegøre for. Je... -
Se min ansøgning, hvad synes i?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en ansøgning til en veterinærsygeplejerske-elevplads, og vil gerne have den gennemlæst evt. med gode råd. Synes jeg starter med JEG mange steder, nogle der kan hjælpe med en omformulering?? Her er den så: Vedr. uopfordret ansøgning om elevplads som veterinærsygeplejersk...
