Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5001 til 5020 af 14099
-
SRP
ForumindlægJeg skal i fagene bio A og kemi B skrive om depression og behandling. Jeg er bange for, at det er begrænset hvor man kan skrive, for der er også meget pyskologi der spiller ind. Hvad synes I? Kan I give god vejledning -
Studieretning på HTX?
ForumindlægHej Studieportalen. TIl sommer, skal jeg afslutte folkeskolen og påbegynde ungdomsuddannelsen HTX. Jeg har overvejet studieretningen ("Kommunikation/IT "A" - Design "B"), men jeg kan desværre ikke finde en plan for fagene, og deres niveauer. Hvis vedkommende som læser det... -
Hvad er fosfolipider & triglycerid
ForumindlægEn der kan forklare hvad fosfolipider og triglycerid er? hvad består de af? kan det forklares på en anden måde end bare fedtstoffer fordi forstår intet af det -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelig
ForumindlægEr der nogen der ved hvad forskellen på naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige er? -
Evolution - Hvordan blev planterne dannet
ForumindlægNogen der vil give mig den størreste hjælp? Det tager måske maks 5 min. Hvordan blev planterne dannet? ? Sætter stor pris på dem som vil give mig en forklaring:) -
Hjælp til korrektur
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal snart aflevere min SRP, og tænkte på, om der var en sød sjæl der ville kigge den igennem for stavefejl, og evt. se om jeg havde opfyldt kravene, når jeg er færdig, da man oftest overser sine egne fejl, og da jeg ikke umiddelbart har nogen andre, som kan kigge den igennem... -
Tandlægeuddannelsen i Sverige
ForumindlægHej Jeg har søgt i et par dag nu og kan se, at man skal have nogle specifikke fag på bestemte niveauer for at kunne komme ind i odontologistudiet i både Malmö og Göteborg, men er det det eneste? Kan ikke se at de fx ligesom Danmark har adgangskvotienter. -SødeBløde -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Emner på HTX
ForumindlægJeg skal snart starte på gymnasium, og jeg har valgt HTX naturvidenskab. Jeg har prøvet på at undersøge hvad jeg egentlig skal forvente at have på gymnasium, derfor vil jeg gerne spørge om, at er der egentlig nogen som ved hvad for nogle emner jeg kommer til at have på gym? -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
SRP om pesten
ForumindlægHej. Er der nogle der har skrevet om pesten i deres SRP, som vil hjælpe til en evt, problemstilling eller materiale og opbygning af opgaven. -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
Emne - Psykolgi og Kemi
ForumindlægHej det er ved at være tid til SRP rundt omkring. Jeg skal til inspirationsdag og snakke med vejledere. Jeg vil gerne have nogle emner forbedret. Jeg tænkte på om der var nogle ideer til emner i Kemi A og psykologi C? Jeg er åben for bud. -
Kemi og matematik
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogle, der havde nogen forslag til omkring hvordan kemi og matematik arbejder godt sammen og hvor de overlapper hinanden ? -
Kviksølv og enzymaktivitet
Forumindlæg. -
Nogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder?:)
ForumindlægNogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder? -
Problemstillinger om vedvarende energi
Forumindlæger der nogen der har nogen ideer til en problemstilling angående vedvarende energi (tværfargligt) -
Knæets opbygning
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave, at skulle redegøre for knæets opbygning. Kan læse mig frem til, at knæleddet er bygget som et hængsel- og glideled med tre delvis adskilte ledkamre. Jeg er dog rimelig usikker på, hvad de tre ledkamre er? På forhånd tak
