Fysik

Tværfaglig Eksamen

15. april kl. 18:59 af myaow - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. 

Har i nogen gode ideer til underemner inden for det?

Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kroppen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. april kl. 23:21 af MentorMath

Hej,

Du skriver, at projektet er fællesfagligt. Jeg antager, at det er et fællesfagligt projekt i fysik, kemi, biologi og geografi?

Såfremt at du selv har en specifik ide/tanke bag, hvordan du har tænkt dig at knytte 'alkoholproduktion' til 'teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår', så emnet er relvant i forhold til det overordnede emne, synes jeg at emnet lyder interessant og som et godt valg. Du bør dog også have for øje, hvorvidt dit emne skal indeholde alle fire fag og i hvor stort omfang, hvert af fagene skal repræsenteres, for at være tilstrækkeligt. Det kommer nok til at være begræsnet, hvad du kan skrive om alkoholproduktion i fysik og geografi.

Er det idéer til underemner indenfor alkoholproduktion du efterspørger, eller andre forslag til underemner indenfor det overordnede emne?


Skriv et svar til: Tværfaglig Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.