Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5001 til 5020 af 33009
-
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
afstemning hjææælp
ForumindlægMan kan fremstille kunstig kryolit ud fra alminiumoxid ved følgende reaktionstrin: Al2O3 + HF ------> H3AlF6 + ´H2O H3AlF6 + Na2CO3 -----> Na3AlF6 + H2O+ CO2 d) afstem de to reaktionsskemaer e) hvad hedder de to stoffer der anvendes som reaktanter under fremsillingen og hvad er biproduktern... -
JEG DUMPEDE MATEMATIK
ForumindlægHejsa. Det er sådan at jeg fik 02 i både skriftlig og mundtlig årskarakter i matematik på B niveau. Jeg dumpede skriftlig matematik her i sommers og jeg vil virkelig gerne ind på sygeplejesk uddannelsen. Er der ingen måde jeg kan få en højere karakterer på? Altså HF enkeltfag eller noget? Mvh en ... -
Tandplejer
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at uddanne mig som tandplejer. Jeg skal begynde på VUC til August 2011 da jeg mangler min 9 klasse, eftersom jeg har boet i udlandet i et par år. Mit spørgsmål er, hvad det kræver at blive tandplejer? Er en 9 klasse nok, eller skal jeg på noget HF eller andet? Hilse... -
Polære og Upolære bindinger
ForumindlægHej jeg har en opgave og polære og upolære bindinger vi har en opgave der lyder: Hvor polære er følgende stoffer? Hvordan passer det med deres kogepunkt og opløselighed i vand? A: HF B: AgCl C: NaCl D: CS2 E: NH3 Nogen der kan hjælpe mig, det ville være dejligt :)! På forhånd tak! -
Jura som enkeltfag/kursus?
ForumindlægKan man vælge Jura som et enkeltfag eller et kursus eller lign.? Overvejer at læse jura efter HF, men får nok ikke højt nok gennemsnit til kvote 1, så kunne jo være dejligt og skrive man har læst Jura/ el. lign, eller taget nogle kurser inde for jura, på sin ansøgning til kvote 2 .. På forhånd tak -
Old eksamen
ForumindlægHej..Ville bare lige høre hvordan I andre her på siden har tænkt jer at gribe old an, mht. til at lave noter til ens pensum??Og ved I hvordan det helt præcist foregår?? -
Mundlig eksamen A-nivau
ForumindlægHey.. skal til studenter eksamen på tirsdag, er der nogle der kender et sted hvor man kan finde noter til helge mygin's bog kemi 2 og kemi 3?På forhånd tak-Mikkel -
Hjælp til Zulu
ForumindlægJeg har haft en bog til religion der hedder "de døde lever" af Kirstine Munk. Jeg skal op til sygeeksamen her i august så jeg ville ovenud taknemmelig hvis der var nogen der havde nogle noter eller andet liggende..håber nogle kan hjælpemvh Mikkel -
To digte: Michael Strunge - stinkende lig og Kirsten Hammann - Jeg går andre steder hen
ForumindlægHej.. :)Jeg ville høre om der var nogle der ligger inde med enten en opgave/sammenligning af de to digte eller noter der til....??Skal nemlig skrive en stil om dem, men sidder lige lidt fast.. så har brug for lidt inspiration..Håber at høre fra nogen... På forhånd tak :) -
Hjælp-Ødipus fortolker søges
ForumindlægjEG HAR VIRKELIG BRUG FOR EN DECIDERET FORTOLKER. Her menes, at for hver strofe/vers i ødipus, skal forklaes, og fortolkes forstår den ikke... Nogle der evt. har grundige og gode noter????? Gerne maile [email protected] -
Hvorfor ryger Nille?
ForumindlægHej, Nogen der har lavet casen "Hvorfor ryger Nille?" Kunne godt tænke mig at få fingre i nogle noter/guldkorn hvis nogen skulle ligge inde med nogle :) På forhånd tak for hjælpen -
ordstilling oversættelse
Forumindlæger der en der lige er et lille geni til engelsk og lige kan hjælpe mig : 1) Er solen gået ned? Det har jeg virkelig ikke lagt mærke til. Is the sun gon dawn? That have I really not (lagt mærke til) -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd... -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
flashback
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en stil hvor der er flashback, men for at dette er relevant skal jeg jo også skrive hvilken betydning det har... Jeg kan kun komme frem til det vage argument at så får vi hele handlingen med, menn det gør man jo også hvis historien bare er kronologisk Please help -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg skal aflevere en problemformulering på fredag, men jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Jeg oprettede tidligere en tråd vedr. et emne som jeg godt kunne lide, men ingen kunne hjælpe mig med at få en dansk side ind på historien. Derfor vil jeg høre om nogen har et... -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =...
