Dansk

Bedømmelse af essay om ondskab

27. oktober 2017 af Alek2825 - Niveau: A-niveau

Jeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres bedre.

Opgaveformuleringen: Skriv et essay om ondskab. Inddrag tekstgrundlaget og andre fremstillinger af ondskab i kunst, film, og/eller skønlitteratur. 
- Jeg har inddraget tekstgrundlaget jeg skulle, derudover også kunst og film. 

Jeg fik 4 for opgaven, med noten "Du kan inddrage dig selv mere." 

Tak på forhånd.

Vedhæftet fil: Dansk essay ondskab.docx

Brugbart svar (2)

Svar #1
27. oktober 2017 af Historiedansk (Slettet)

Har kun læst dit værk, vil sige den har en redegørende karakter fremfor en subjektiv vurderende og diskuterende karakter, som genren almindeligvis lægger op til. Inddrag gerne Freud, eller ordbogen for den sags skyld, men lad ikke deres synspunkter styrer diskussionen. Derudover synes jeg der er for mange spørgsmål, som i virkeligheden bare er anderledes formuleret end dem som du indleder med. Skyd et par, og diskuter aspekter af dem istedet for at omformulere dem. For få konstateringer, for mange spørgsmål.  Det er min læseroplevelse, er cand.mag. i dansk og historie. Ville ikke give den mere end 7.  40 % procent 4, 60 % 7. 


Svar #2
27. oktober 2017 af Alek2825

Tusind tak, det var til meget stor hjælp. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. oktober 2017 af Stygotius

Er du cand.mag. i dansk????  Ha, Kan du ikke formulere dig bedre end dette børnevrøvl?

Vorherrebevares.


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. januar 2019 af Yusufg96222

Må jeg gerne få inspiration fra den her?


Skriv et svar til: Bedømmelse af essay om ondskab

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.