Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5201 til 5220 af 33009
-
Historieopfattelse?
ForumindlægHvordan var historieopfattelsen i nationalromantikken? Der står følgende i min bog: Historien opfattes som en naturlig udvikling, en åndelig proces. Det er denne nationale ånd, nationalromantikerne vil have i fokus HVad menes der med det? Det forstår jeg ikke helt. hvorfor opfattes historien som... -
Hjælp
Forumindlæger der nogen der har "The Juggler" af Ursula Hegi historiens oversættelse? -
Kildekritik
ForumindlægHej Hvad betyder det at være kildekritisk og hvordan kan man være det iforhold til en historie tekst f.eks? -
Kilder i DHO
ForumindlægHvilken betydning har kilder, man bruger i DHO'en, for henholdsvis dansk og historie? -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der noget der har forslag til underemner til dette overemne "Deutsche Geschichte" (Tysk historie) Tak på forhånd :) -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer... -
Nøkkens svig eller vølvens spådom
ForumindlægHej!Jeg skal op i dansk eksamen her snart. Og jeg har en masse noter til det hele, undtagen de to tekster som hedder "nøkkenssvig" har lidt noter ti den men ikke mange.. Også vølvens spådom har jeg slet ingen noter til? nogle derved noget om den? -
HJÆLP SØGES TIL LATIN EKSAMEN..?!
Forumindlæghej..jeg søger hjælp fra dem der har nogen noter til bogen Ludus, Catul el. bare nogen noter man kan bruge til eksamen..Har I nogen gode råd til latin eksamen ..Er meget nervøs..Hvis I har nogle noter, bliver jeg meget glad hvis i sender dem til min email:[email protected]åber I kan hjælpe m... -
OMG
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
STRESS
ForumindlægHej , hvordan plejer i at forberede til eksamerne? Hvor lang tid , og terper i hele pensumet ? Er virkelig stresset over det... Og hvordan holder i orden i jeres ting osv.. tager i noter på com. eller hånden? -
hjælp
Forumindlæghej! jeg skal til eksamen i morgen, og kan ikke finde noget om emnet, europas historie 1600-1800 med særlig vægt på frankrig.... håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få et hurtigt overblik... -
større skriftlig opgave
Forumindlæghej alle sammen, jeg går på 2.hf. Jeg vil gerne skrive større skriftlig opgave i historie og samfund. Er der nogen som har nogle gode ideer og råd?? -
erindring og litteratur
ForumindlægHejsa:) jeg skal skrive essay om erindringens rolle i litteraturen. Her kommer jeg til at tænke på historie og hvad den betyder for litteraturen. Er der andre ideer, så kom bare med dem. tak:D -
RUSMIDLER
Forumindlæghej. jeg skal skrive om rusmidler, i min at-årsprøve. Jeg skal skrive i biologi og historie. jeg ville høre om der var en som havde en god idé til hvilken retning jeg skal bevæge mig i mod ? -
FSA i 07
ForumindlægEr der nogen der har hørt noget om de nye afkrydsningseksmaner i Biologi/Geografi, og vist også Historie/Samfundsfag?Var de der også sidste år og er der nogle der har prøvet dem?Ved ikke helt hvad jeg skal forvente, eller hvordan den i det hele taget er opbygget... -
Samf. - eller Hist. Metoder?
ForumindlægJeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg har en masse artikler, som jeg har brugt de samfundsvidenskabeliuge metoder til. - Mit spørgsmål lyder så: Skal jeg også angribe dem kildekritisk? -
analyse metode, faglighed?
ForumindlægHej alle. Jeg har 2 spørgsmål. Under analysen, er det så ikke sådan her det foregår i historie? Analysemetode historie: Kildekritik, afsender modtager osv.? Hvad mere Hvad med tysk analysemetode? Er det bare virkemidler i de tyske tekster eller hvordan? -
noget om fortæller
ForumindlægHvis man har et fortællerforhold hvor man som læser faktisk står i en samtale og får at vide historiens forløb i et slags tilbageblik af en anden, hvad kalder man så det fortællerforhold og hvilke formål/gode ting har det for historien -
notater, eksamen
ForumindlægMine notater er ikke så fyldestgørende, og har ikke så meget tid til at lave nogle her inden eksamen, da mine eksaminer her til sidst har ligget meget tæt på hinanden. Så vil høre, om der er nogle der har notater til følgende tekster. Det kunne være perfekt, hvis jeg kunne supplere lidt med det j... -
HJÆLP
ForumindlægHej folkens, Eksamen nærmer sig med hastige skridt og det er på tide at læse op. Er der nogen, der har gode forslag til hvordan man kan forberede sig optimalt? Her tænker jeg både på de skriftlige og mundtlige eksaminer. Jeg vil faktisk gerne starte fra bunden. Har i sinde at bruge det meste af...
