Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5361 til 5380 af 14099
  • Spørgsmål angående emnet "fedme"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har om emnet fedme til projektopgaven, og er kommet på et problem som jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved. Mine problemstillinger er disse: 1. Hvorfor er fedme fordelt ulige i verden, specielt i USA, hvad er en fedme operation og hjælper det? 2. Hvad gør junkfood ved ...
  • Statsteorier vedr. palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Hej allesammen. I min AT har jeg om konflikten i palæstina, og i et af underspørgsmålene skal jeg prøve at koble noget samfundsfagligt teori ind. Min lærer syntes det var oplagt med forskellige statsteorier, for at prøve at se på det samfund der i dag eksisterer i Palæstina. Jeg har læst mig frem...
  • problem med en bogstavsligninger

    Forumindlæg
    hejsaJeg kunne godt tænkte mig at vide hvordan man regne de her bogstavsligniner(ved ikke hvad de hedder) ud? fek.s denne her a3+5+(a4*6b)=hvordan er jeres måde så at regne den ud på?i må også gerne selv lave nogle flere eksemplermvh Mads:)
  • øvelse til årsprøve

    Forumindlæg
    nogen som kender nogle sider hvor man kan øve til 1.g 's årsprøven ...
  • Drejebog; orienteringsløb - Le Parkour

    Forumindlæg
    Hej. jeg vil lige spørge om der er nogen som før har lavet en drejebog (idræt B) vedrørende orienteringsløb eller Le parkour, eller begge emner samlet, som gider at sende sin drejebog til mig, eller hjælpe mig med at lave den. på forhånd tak. mvh PS
  • Forslag til projekt?

    Forumindlæg
    Hellow :-)) Vores projektuge starter vidst i uge 10, og jeg er lidt lost mht. valg af et emne. Jeg kommer til at stå med opgaven selv, så det skal ikke være det sygeste ;-)) Interesserer mig meget for politik og hvad der sker rundt i verden, og meget mennesker og personlighed.
  • Dobbelt blik??

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er der nogen der kan forklare mig hvad dobbeltblikket er i forhold til nyere tekster. og hvordan det forholder sig til begrebet realisme.
  • nogen der kan svare mig på

    Forumindlæg
    Det er, hvad velfærdstatens grundelementer er, hvilken velfærdsmodel vi har i Danmark??
  • Simple modeller for vækst i en population + logistisk vækst

    Forumindlæg
    Hej I min matematik aflevering, står der, at jeg skal give en matematisk beskrivelse af simple modeller for vækst i en population idet logistisk vækst inddrages. Hvad er det for nogle simple modeller, hvor der er tale om logistisk vækst? Er der flere end en? Håber i kan hjælpe mig :-)
  • dansk eksame mdt

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen, der har været op i dansk eksame mdt??? Hvis ja, hvilke kritik har fået?? godt/dårligt???
  • sammenlignede analyse af Venstre. SSO

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er ved at skrive SSO i Samfundsfag/historie, og jeg skal skrive en sammenlignende analyse af partiet Venstres ideologi og politik under Nyrups regeringsperiode og Fogh/Løkkes regeringperiode. Problemet er at jeg ikke aner hvad der menes med en sammenlignende analyse...
  • dobbelte blik

    Forumindlæg
    er der nogen der kan redegøre for det dobbelteblik
  • Titanic, industrisamfund?

    Forumindlæg
  • Odyseen - 11. sang

    Forumindlæg
    Er der nogle der har nogle gode noter eller noget der på en eller måde kan bruges i odyseens 11. sangfx noget med de dødsopfattelser der kommer til syne i den?¨på forhånd tak
  • Kvalificeret bud på stilkarakter???!

    Forumindlæg
    Nogle, der vil gennemlæse min eksamensstil "Barndommens gade" og give et kvalificeret bud på en karakter??!Havde en virkelig dårlig dag og følelse i det hele taget til eksamen - er egentlig rimelig usikker på resultatet!Tak!
  • Indkomstfordeling!!! HELP!

    Forumindlæg
    Nogen der kan give mig svar på disse 2 ting:1. Hvad betyder overskudsdeling og hvordan vil det kunne udjævne den personlige indkomstfordeling?2. Nogen der kender til Laffer-kurven og evt. kan fortælle mig lidt om den? Er på næsten bar bund:)På forhånd tak. Venlig hilsen Morten
  • Forberedelse

    Forumindlæg
    Heejsa,Jeg har to dage, ikke engang til at forberede mig til tyskeksamen -mundtlig. Hvordan kan jeg bedst muligt udnytte den korte tid uden at køre fuldstændig mentalt ned? hehe
  • Dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hvordan synes i det er mest optimalt at læse til dansk eksamen? og hvilke bøger bruger i?Jeg har selv tænkt mig at benytte litteraturens veje en del, har i nogle forslag til andre bøger, der er gode til at gennemgå de forskellige perioder?Mht. pensum ved jeg ikke hvor meget jeg har tænkt mig at l...
  • fattigdom..

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej.. Hvad er fordelene og ulemperne ved at staten hjælper de svageste i samfundet med penge osv?
  • problemstillinger? national identitet

    Forumindlæg
    Jeg skal til historie eksamen i morgen, men har virkelig svært ved at finde problemstillinger inden for mit emne som lyder "National identitet". Nogen der kan hjælpe?