Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5581 til 5600 af 25374
-
resulterende krafter
Forumindlæghej jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: en mand som vejer 86 kilo falder. han accelerer fra 0-200 km/h på 12 s. hvad er den gennemsnitlige resulterende kraft på manden under den frie fald jeg har prøvet med forskellige formler men kan bare ikk finde resultatet- venter på jeres svar :d -
blodtype
Forumindlægkan en mand være far til et barn, når moderen er O res neg, manden er O res pos og barnet er A res neg. -
Hvad hedder speakeren i videoerne???
ForumindlægHvad hedder den mand der taler i Studieportalens videoer??? Jeg ville blive lykkelig hvis nogen kunne fortælle mig hvad mandens navn er fra videoen "Romantikken" !! -
Oplæsningsstykke
ForumindlægHej Jeg skal op her til sommer, og jeg skal op i en kortfilm, som hedder lille mand-lille mand. Har i nogen idé til hvad mit oplæsningsstykke skal/kunne være? -
renæssancen
ForumindlægHej alle. Hvordan var den sociale struktur i renæssancen? Og hvad var kvindens rolle, og hvad var mandens rolle? Er det ligesom i Middelalderen, hvor kvinden var underlagt manden? Og var ægteskab arrangeret i renæssancen? -
Ret min stil :) Så er i så søde og smukke !!
ForumindlægLille Claus og store Claus Lille Claus og store Claus, efter min vinkel, er det den bedste eventyr, jeg nogensinde har læst. Eventyret starter først og fremmest to mænd, og de har samme navn Lille Claus og Store Claus, men store Claus, han er ikke så klog, som lille Claus. Gennem hele eventyret, ... -
Nogen der har haft om Jack London?
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp. -
3. Persons fortæller!!
ForumindlægEr der nogen herinde som er så søde at skrive et par linjer, der viser 3. persons fortæller. Lige nu tænker jeg på en alvidende, men som har en spreciel persons historie, God det gav ikke mening... Anyways, det er derfor jeg er her, PLEASE HJÆLP, DET ER TIL EN STIL TIL PÅ TORSDAG!!! PLEEEEA... -
1 engelsk spørgsmål (igen)
ForumindlægHey, kan i hjælpe mig med denne sætning:*I modsætning til denne historie, hvor det er udlændinge der er "being disliked" af englændingerne, er det lige omvendt i denne anden novelle...Ved det lyder helt forkert, men prøver alligevel: (er ikke så god til engelsk) "In contrary to thi... -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
SRP i Engelsk- hvad valgte du?
ForumindlægJeg skal vælge fag og område til mit SRP om få dage og er meget i tvivl. Jeg SKAL skrive i engelsk da det er mit eneste studieretningsfag på A niveau. Derudover vil jeg enten vælge samfundsfag eller historie. Jeg har overvejet at vælge apartheid som emne, men er virkelig i tvivl og søger gode råd... -
Hvad er en krønike helt præcist?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er noget til den del hvor jeg vil analyse "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. Jeg har fået at vide dette er en krønike, men efter at have googlet rundt omkring er jeg stadig ikke blevet klogere. Hvad er en krønike helt præcist?... -
Studieretningsprojekt
Forumindlæghej. min studieretning hedder mat a, kemi b og naturgeografi c... derudover har jeg lov til at skrive i biologi dansk og historie.. Jeg ved at jeg skal skrive i matematik, da dette er det eneste a-fag i min studieretning så der er ligesom ikke så meget andet at vælge imellem. Men hvertfald går j... -
argumenter
Forumindlæghvad betyder "påstand og belæg", har læst om det, man har er ikke forstå rigtigt så har vi fået en opgave til det opgave: Find påstand og belæg i nedenstående argumenter: a)historien lærer os, at vi ikke kan undgå krig. b)Libyen er et diktatur, det mener nemlig de ... -
Nogle der har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon?
ForumindlægHej. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle, som har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon, da jeg rigtig gerne vil se f.eks. en analyse eller andet arbejde i forbindelse med Praxis. Jeg skal bruge Praxis i mit studieretningsprojekt, og her i weekenden skal jeg g... -
ånden fra 48??
ForumindlægJeg er kommet lidt ud i noget rod:( Jeg er midt i min historie opgave om enevældens fald op til demokratiets indførsel i 1849.. Jeg skal især beskæftige mig med tankerne der gjorde at enevælden måtte ophøre, derudover skal jeg analysere forskellige synspunkter på begivenhederne, der gjorde at kon... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Vigtigt spørgsmål om en opgave.
ForumindlægHej studieportalen. I dag blev alle 1.g'er introduceret til dansk-historie opgaven. Jeg blev så lidt nervøs over noget som læreren nævnte under intro-talen. Læreren sagde at opgaven er vigtig fordi den indgår i vurderingen af om man kan fortsætte i 2g. uha! Betyder det så at hvi... -
Emnevalg til SRP - 1984
ForumindlægHej :) Jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen '1984' af George Orwell men jeg er usikker på hvilken vinkel jeg skal arbejde ude fra. Jeg står med disse to fagkombinationer: Engelsk A - Samf A eller Engelsk A - Historie A ... -
Læse SRP igennem?
ForumindlægHej alle Er der en der kunne tænke sig at læse min SRP igennem? Jeg har i dag modtaget karakteren, og da jeg normalt ligger i den gode ende af karakterskalaen, er jeg utrolig skuffet og uforstående for den karakter der er blevet givet. Jeg skriver ikke karakteren, så personen, som måske gerne vil...
