Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5801 til 5820 af 14099
  • hjælp til analyse af det Indiske ølmarked (carlsberg)

    Forumindlæg
    jeg er i gang med SRP, hvor jeg bla. skal analysere det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner.. min virksomhed er Carlsberg og mine fag er afsætning og engelsk.. nogen der har gode forslag til hvilke modeller jeg kan bruge? på forhånd tak :)
  • hjælp til analyse af det indiske ølmarked

    Forumindlæg
    jeg er i gang med SRP, hvor jeg bla. skal analysere det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner.. min virksomhed er Carlsberg og mine fag er afsætning og engelsk.. nogen der har gode forslag til hvilke modeller jeg kan bruge? på forhånd tak :)
  • FSA Geografi terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal op i geografiprøve i morgen. Det er kun en terminsprøve, men jeg vil nu godt lige have nogle råd alligevel. - Hvad skal jeg læse op på? - Er det mest nøgleord jeg skal fokusere på? - Hvordan husker jeg det? - Er der nogen, der har været oppe i prøven, som kan give mig nogle hin...
  • Abort

    Forumindlæg
    vi skriver om abort, i korte træk "hvornår er et liv et liv?", "livets ukrænkelig hed eller kvindens ret". Vi fokusere på det etiske i en abort. Nogle gode ideer til et produkt? altså ud over diasshow.
  • AT - Som englene flyver

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver AT i kemi og dansk og har novellen af Naja Marie Aidt, Som Englene flyver. I kemi har jeg om kokain. Har meget svært ved at formulere en ordentlig problemformulering, så ville høre, om der er andre der skriver om dette - specielt om novellen og hvad i fokuserer på i problemformule...
  • Haster lidt - Global opvarmning

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en stil imorgen og det haster lidt : / spørgsmålet er: Hvorfor er der så meget fokus på global opvarmning som først får betydning for os i fremtiden når AIDS, HIV og hungersnød er et dødeligt problem nu? Og Hvorfor behøver Kina ikke at reducere deres drivhusgasser?
  • Katastrofe indenfor vietnam krigen

    Forumindlæg
    Hej folkens, har tænkt mig at skrive om vietnamkrigen i AT, men problemet er bare der ligger rimelig meget materiale indenfor det emne, så er nød til at indskrænke mig, men ved ikke hvad der ville være en god ide at fokusere på som underemne indenfor vietnamkrigen. Nogle forslag?, skriver i sam...
  • ideer til dansk stil

    Forumindlæg
    Hej!Skal til at skrive en stil om livsvilkår i den moderne verden, men savner virklig nogle ideer til hvad jeg kunne sætte fokus på.Er der nogen der har nogle gode ideer til emner jeg kunne komme ind på?
  • SRP emner til faget dansk og afsætning?

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde på nogle idéer til valg af emne til disse to fag? Jeg har tænkt på, at lave en reklameanalyse med fokus på de 4 p'er (promotion), men er ikke helt orienteret omkring det. Jeg ville sætte pris på hjælp hurtigst muligt!
  • Analyse af sprog/artikel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fået til opgave at analysere en artikel, med særligt fokus på sproget... Da jeg aldrig har været god til hverken at analysere artikler eller sprog, vil jeg meget gerne have hjælp til hvordan jeg gør det! :)
  • 11. september 2001

    Forumindlæg
    Jeg leder efter en novelle/roman/digt... som handler om 11. september, hvor der en hvid amerikanere der reflekterer over hvorfor episode skete, altså fokuserer på dens årsager. Jeg har ikke kunnet finde sådan en tekst, så jeg håber der en her, som kan hjælpe mig.
  • Hvorfor er nyttevirkningen typisk under 100?

    Forumindlæg
    Tænker at der tabes energi i form af varme, men er det den eneste måde ? Fx hvis man opvarmer vand med stearinlys, ved jeg at strålen ikke er 100% fokuseret på det samme punkt, den blafrer lidt. Men kan man tilføje noget mere teoretisk? På forhånd tak
  • Redegørelse for den nuværende økonomiske situation

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har fået til opgave at redegøre for den nuværende økonomiske situation, Hvor jeg har fokus på beskæftigelsesændring, BNP, inflation samt timeløn. Hvad kan jeg udlede om den økonomiske situation ud fra denne tabel? - Har vedhæftet tabellen. På forhånd tak :)
  • HVILEN VELFÆRDSMODEL ER MEST BÆREDYGTIG

    Forumindlæg
    Hjælp:) Jeg skal skrive et oplæg omkring hvilken velfærdmodel der er mest bæredygtigt i fremtiden? Jeg skal her have fokus på det danske og tyske velfærdssytem? Håber der er nogle der ved noget omkring det, jeg har virkelig gjordt alt nu!
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad.
  • Nervesystemet og rusmiddler

    Forumindlæg
    Hejsa I min problemstilling skal jeg forklare et rusmiddels virkning med fokus på nervesystemet. Jeg er dog kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal forklare hele nervesystemet eller kun forklare det generelt og så komme ind på receptorer og lignende?
  • Diskursanalyse

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved om diskursanalysen hører under humaniora fakulteten? Eller om den er et en selvstændig del af en sproglig analyse?. Jeg gør mig nemlig brug af en diskursanalyse i dansk, hvor jeg fokuserer på retorik etc. David :)
  • Morten Sabroes kronik

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en kronik om Morten Sabroes kronik "Man arresterer ikke en hvilken som helst mand, vel?" Jeg synes bare det er utrolig svært at finde et fokus og diskutere problemstillingen. Er der nogle, som har arbejdet med den før, der måske kunne hjælpe med lidt inspiration?
  • Vietnamkrigen

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive om vietnamkrigen med fokus på medierne. Men kan ikke rigtig komme igang med mit første spørgsmål, håber der er nogle der kan hjælpe. Hvorfor er vietnamkrigen speciel i forhold til andre krige? På forhånd tak
  • Identitet til eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? På forhånd tak Julius