Biologi

Nervesystemet og rusmiddler

16. december 2015 af Dstudge - Niveau: A-niveau

Hejsa

I min problemstilling skal jeg forklare et rusmiddels virkning med fokus på nervesystemet. Jeg er dog kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal forklare hele nervesystemet eller kun forklare det generelt og så komme ind på receptorer og lignende?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2015 af DrNielsen

Du kan ikke forklare hele nervesystemet. Det ville tage 1000 sider - Jeg ville holde mig til at beskrive relevante strukturer overodrnet, og så forklare selve virkningen mere detaljeret :-)


Svar #2
17. december 2015 af Dstudge

Okay, nu ikke for at være for besværlig, men kunne du komme med forslag til de vigtigse punkter du ville have med? Syntes der er rigtig mange vigtige ting


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. december 2015 af DrNielsen

Jeg har ikke din problemstilling, så det kan jeg ikke umiddelbart. Nervesystemet er en meget stor og kompleks størrelse :-)
Kom med problemstillingen, og kom med dine egne bud, så ser vi på det :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. januar 2016 af Mikail2730

Du kan forklare, hvordan fx. opioder påvirker CNS (centralbervesystemet), og hvordan den euforiserende virkning skal igen BBB (Blod-hjerne-barrieren. :)

Finder lige linket til dig.

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. januar 2016 af Mikail2730

http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=14028&reprid=0&filid=17&iarkiv=1

Skriv et svar til: Nervesystemet og rusmiddler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.