Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5841 til 5860 af 14099
  • Herodot Historie skrivning

    Forumindlæg
    Hej Er der ikke en der har nogle gode notater til Herodot, den del der hedder 'Kampen mod perserne' (Herodot i udvalg s. 49-59) hvor der er fokus på historieskrivning? Altså kildekritik, empiri osv.
  • Sikkerhedspolitik.

    Forumindlæg
    Skal skrive om sikkerhedspolitik. Er det rigtigt forstået at man kan skrive om realisme / idealisme, neo-konservativ poltik , hård kontra blød magt, unipolært / bipolært samfund ? Hvad skal man ellers have med? Især fokus på USA´s sikkerhedspolitik
  • Hjælp til SSO(Græsk matematik)

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en SSO omhandlende Historisk matematik, nærmere bestemt grækernes matematik, herunder med fokus på Euklid. Hvis der er nogen der ligger inde med en opgave om noget lignende, kunne jeg godt bruge det til at inspiration. Håber på svar. Mvh.
  • Stofselektion - Dansk A

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg ønsker at spørge om betydningen af følgende spørgsmål: Der ønskes en analyse af argumentationen med fokus på bl.a. stofselektionen. Hvad er stofselektion? Det emne/materiale som afsenderen har valgt? Skal relevansen diskuteres eller?
  • 2.g's opgave om Seksdageskrigen

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal skrive 2.g's historieopgave om konflikten i Mellemøsten og jeg har valgt at fokusere på Seksdageskrigen. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der var nogen der havde gode ideer til hvordan man kunne vinkle opgave. Med venlig hilsen Anton
  • Mundtlig engelsk eksamen.

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Ville lige høre om der var nogle af jer, der vidste hvad lærer og censor vurdere en på, altså må de skal votere, hvad er voteringkriteringerne? så jeg har noget at fokusere på og forhåbentlig få en god karakter. tak på forhånd.
  • Årsager til vejrforholdene på jorden

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgave for til i morgen, som lyder: Fokuser på hvad der forårsager de forskellige vejrforhold der findes på jorden. Har fundet frem til et par stykker, men vil gerne høre, om I har nogle andre udover mine :-) På forhånd, tak. Det er til i morgen.
  • et par spørgsmål om tysk årsprøve:)

    Forumindlæg
    heej ... jeg skal til tysk årsprøve og tænkte på om der var nogen som kunne give mig nogle tips til hvad jeg især skal fokusere på mht. grammatik - hvad jeg slet ikke må have fejl i for at få en god karakter..:) tak
  • Ret min engelsk disposition.

    Forumindlæg
    Kan jeg ikke få en til at se min engelsk disposition igennem som fylder en side? det man skal se efter er om jeg skaber sammenhæng mellem indledning og emner jeg skal fokusere om, stavefejl, syntakt osv . kh
  • Eksempel på Etikkere

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give mit et eksempel på Nytteetik: (størst mulig lykke til flest mulig folk) Pligtetik: (fokus på den gode vilje/intention) Tabuetik: (livet opretholdes/livet helliggøres)
  • Opgave skrivning mod betaling

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en der vil skrive en mindre opgave med fokus på analyse af hovedsageligt de sociale medier (opgaven skal jeg nok specificere hvis vi indgå et samarbejde) deadline er der ikke så lang tid til. Det drejer sig om en opgave fra en kandidat uddannelse. Mere info privat. Kontakt mig ...
  • Hjælp til problemstilling i AT naturgeografi/samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg har AT forløb i denne uge. De to fag er naturgeografi og samfundsfag. Emnet er klima (vindenergi og bioenergi). Jeg har valgt om vindenergi og har lavet denne problemformulering - Hvorfor har man valgt at fokusere så meget på vindenergi i Danmark? Er der nogle der har ideer til eventu...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?...
  • Mediefag - film

    Forumindlæg
    Hej I Fokus s. 54 er et eksempel på et manuskript til en dokumentarfilm. Under kolonnen scene står der 1 EXT 2 INT 3 INT 4 INT 5 EXT Mit sprøgsmål er så hvad EXT og INT betyder? Og hvad er forskellen på de to? På forhånd tak.
  • Den beskrivende del

    Forumindlæg
    Står med det spørgsmål der hedder: Beskriv iværksætteren Claus Meyer med fokus på hans nye amerikanske restaurant Agern. Er lidt i tvil om hvad jeg skal komme ind på her, og hvor meget den beskrivende del normalt fylder i en SRP på en 15-20 sider :) tak på forhånd.
  • SØGER en person med styr på engelsk og historie

    Forumindlæg
    Hej! Jeg søger en venlig sjæl, der kan få tid til at læse min SRP, og give mig noget feedback! Mit emne er borgerrettighedsbevægelsen, med fokus på Martin Luther King og Malcolm X's metoder og mål. På forhånd tak! :)
  • Er der folk der har set kortfilmen - der er en yndig mand?

    Forumindlæg
    jeg skal analysere kortfilmen, der er en yndig mand. er der noget i tænker der skal lægges ekstra vægt på i forhold til denne kortfilm? opgaveformuleringen vil gerne have at jeg lægger fokus på genre, virkemidler og tema.
  • Samfundsfagssynopsis - Ulighed

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have lavet en samfundsfags synopsis om ulighed. Fokusset ligger på ulighed mellem køn på arbejdsmarkedet og mit største problem er pt. at få lavet de rigtige underspørgsmål. Nogen, der ville kunne hjælpe med dette?
  • Hjælp til analyse af Stolpestad!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal komme igang med en analyse af William Lychack's Stolpestad, hvor jeg skal fokusere på teknikkken fortælleren bruger. Men problemet er bare at jeg ikke kan forstå teksten! Er der nogen som også er igang med den samme tekst, men som godt kan forstå den? Og som kan hjælpe mig...
  • Mini oversættelse af sætning

    Forumindlæg
    Følgende har jeg svært ved at oversætte?! "Der er altså tale om en fordom, som sandsynligvis skyldes, at der i medierne fokuseres langt mere på de meget voldelige spil end på de andre typer." Tak :)!