Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5881 til 5900 af 33009
  • Abstract - metoder

    Forumindlæg
    Ifølge min vejledning skal abstractet indeholde noget om, hvilke metoder, jeg har gjort brug af. Hvad skriver man her? Jeg skriver i matematik og historie.
  • 2.verdenskrig..

    Forumindlæg
    Hej det er Historie det handler faktisk om 2. Verdenskrig.. spørgsmålet siger Hvor mange danske jøder døde under 2. Verdenskrig. Håber i kan hjælpe det haster......
  • Hurtigt kildespørgsmål

    Forumindlæg
    Må man bruge kilder, som man har gennemgået i undervisningen, til en 24-timers historie eksamen hvor man jo skal finde nogle kilder til at suplere med ?
  • Tysk eksamens opgave - Edna und Mortiz!!! HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet oversættelsen. Jeg forstår ikke helt historien er der nogen der har en færdig lavet opgave, som jeg kan få inspiration fra? :) Det vil betyde meget!
  • Hjælp til 3. års

    Forumindlæg
    Hej. Står lidt i et lille dilemma i øjeblikket. Mit emne er en virksomhed (brdr andersen) som skal eksportere til Japan. Og hvis jeg lige læser op fra min opgaveformulering, så står der; "Med udgangspunkt i en redegørelse af BRDR A nuværende eksportmotiver og eksportberedskab, vedes du ana...
  • starte i 2.g?

    Forumindlæg
    hej :) jeg har været elev på gymnasiet på hhx. Jeg valgte at droppe ud af gymnasiet, da eksamnerne skulle igang, skulle nemlig skifte skole, og vil ikke afslutte mine fag på C, også har jeg ikke afsluttet års eksamnerne altså dansk, engelsk, matematik, jeg skulle jeg måske op i samfundsfag elle...
  • Erhvervsjura

    Forumindlæg
    Hej! Måske ikk lige det rigtige sted at oprette dette, men prøver. Jeg skal starte på Erhvervsjura i den finansielle sektor nu her. Jeg vil høre om nogle skulle have noter, opgaver osv. liggende? Da sværhedsgraden på faget er høj og tiden til indlæring er kort vil det være en stor hjælp :). Mvh.
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Ingen lytter hvis alle taler. Denne udsagn får jeg når jeg ser på sætningen: Ax(T(x))⇒¬Ax(L(x)). Men hvis jeg læser det på en lidt anden måde, får jeg således: ¬Ax(T(x))⇒Ax(L(x)) ¬Ax(L(x))⇒Ax(T(x)) Nogen der kan bekræfte hvilken der er den rigtige?
  • Essay

    Forumindlæg
    Nogle der vil kigge dette igennem for evt store brølere? :) I opgave 2 skal vi beskrive hvorfor, sådan en myte som pygmalionmyten stadig er populær, har lidt svært ved at komme på noget, skriv endelig hvis du har en idé :) På forhånd tak 1. People meets and fall in love. When you are in love yo...
  • eksamens information

    Forumindlæg
    davs jeg skal til mundtilig matematik eksamen i over morgen... jeg går på hf og har det på c-niveau. hvor lang tid har jeg til forberedelse og hvor lang tid skal jeg snakke inde til selve eksamen??
  • gør følgende reaktionsskemaer færdige

    Forumindlæg
    gør følgende reaktionsskemaer færdige (syren er nævnt først) a) HF(aq) + OH-(aq) ---) b) HSO4-(aq) + OH-(aq) ----) c) H3O+(aq) + CO3^2-(aq) ----) d)HNO3(aq) + H2O(I) ----)
  • Gennemsnit?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg ville lige spørge om hvordan i er blevet egnet gymnasium stx el. hf? Hvordan var jeres gennemsnit, ligger den på 6 el. 7? Hvad gjorte i? Forklar
  • Hjælp med matematik !!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lavet denne delopgave fra HF matematik b-niveau 2011 Jeg ønsker, at I herinde kan give mig en respons med en karakter/procentvis af opgaven, tak Kommentere alt det I vil om den ! Det har taget 45 minutter.
  • Gym??

    Forumindlæg
    Heyy?? Jeg går i niende klasse, og er i tvivl hvad jeg skal. Jeg har besluttet at gå på Fjerritslev gymnasie, også tage en HF (fordi jeg vil være pædagog) Men så vil jeg godt på SOSU nord, men kan ikke finde noget, om man kan tage en pædagoguddanelse.. Tak på forhånd
  • hvad forståes ved metode og teori?

    Forumindlæg
    hvad forståes ved metode og teori? Og hvordan kan dette linkes til religion og historie?
  • Nogle forslag til AT - kommunikation?

    Forumindlæg
    Hej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:)
  • Implicit Narrator The writer (journalist) is unknown, which will mean he is implicit.

    Forumindlæg
    hvis forfatteren er ukendt og fortælleren ikke springer ud af sin karakter, kan man så kalde det en implicit fortæller? Lyder dette dumt: The writer (journalist is unknown, in other word it's a implicit narrator. Eller skal jeg skelne imellem fortæller og narrator?
  • Idealisme og materialisme

    Forumindlæg
    Hvornår er et historiesyn i en tekst idealistisk og materealistisk. Hvad er er forskellen?
  • Eksplicit og jegfortæller

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig svært ved at skelne i mellem de to. Er der overhovedet forskel på de to? Har svært ved, at vurdere hvorvidt jeg skal skrive at en personlig beretning skildres af en eksplicit eller en ganske almindelig jegfortæller?
  • kejserens nye klæder

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med min analyse om kejserens nye klæder? om H.C Andersens forhold til samfundet da han også kritiserer samfundet meget i eventyret kejseren nye klæder og om hans forhold til samfundet i romantikkens tid. tusind takkkkk ! ! ! ! !