Studievejledning

starte i 2.g?

21. august 2019 af Klaus17

hej :) 

jeg har været elev på gymnasiet på hhx. Jeg valgte at droppe ud af gymnasiet, da eksamnerne skulle igang, skulle nemlig skifte skole, og vil ikke afslutte mine fag på C, også har jeg ikke afsluttet års eksamnerne altså dansk, engelsk, matematik, jeg skulle jeg måske op i samfundsfag eller informatik valgte at hæve samfundsag på b så de var udtrækningsfag..

men mit spørgsmål er, er der mulighed for at gå videre til 2.g og komme til eksamnerne senere hen eller skal jeg starte i 1.g igen hvis jeg skal på samme gymnasie igen? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. august 2019 af Bahiatraveller

Muligvis er det mig, men jeg forstår ikke helt dit indlæg. Du gik ud af hhx lige før eksamen. Skiftede du så skole eller er det den samme skole du vil begynde på igen? Er det den samme skole, kender de dig jo, så måske hvis lærerne siger god for dig/du ikke har for meget fravær. Er det en ny skole har jeg svært ved at se dig komme ind på 2 g. Hvornår havde du tænkt dig, at du skulle tage eksamerne fra 1 g?

Svar #2
22. august 2019 af Klaus17

altså jeg gik på hhx også tog jeg mig ikke rigtig sammen, følte ikke jeg var klar til at få en masse lektier for også "hoppede jeg af" så jeg følte ikke jeg havde nok viden til at komme til eksamnerne da jeg ikke havde læst særlig meget af det pensum vi skulle, så jeg droppede ud noget tid før jeg skulle op til eksamnerne på C. 

jeg droppede ud 1 mdr før sommerferien og ligenu går jeg på en HF, også føler jeg at jeg hellere vil på hhx igen, det er mere den retning jeg gerne vil, da jeg vil blive noget indenfor handel og økonomi. men ved ikke om det er muligt at kunne komme tilbage men starte i 2.g. 

og havde tænkt mig at tage en sygeeksamen i fagene også er samfundsfag og informatik er et udtrækningsfag så jeg kan jo i princippet trække samfudsfag B også tage til eksamen i 2.g :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. august 2019 af Bahiatraveller

Okay, du kan jo sagtens blive noget indenfor handel og økonomi med en hf? Hf og hhx er jo bare et trinbræt til en videregående uddannelse. I bund og grund er det lidt ligegyldigt hvad du vælger i mine øjne. Jeg tror ikke, at det bliver bedre af at skifte. Medmindre du dumper i hf-fagene.

Men til dit spørgsmål. Såvidt jeg ved kan du ikke bare tage en sygeeksamen når du vil? Du skal være tilmeldt eksamen, have en gyldig grund med en lægeerklæring og melde fra indenfor en tidsperiode. Det...lyder simpelthen ikke som en brugbar plan. Det med at trække bestemte fag er du jo heller ikke herre over.

Mit råd vil være at tage en beslutning og holde fast i den. Enten gennemfør hf eller begynd forfra på hhx. Så længe du hele tiden har halv fokus på en anden uddannelse spilder du din tid. Du bruger bare alt dit krudt på at skifte, og om et år vil du så måske skifte tilbage til hf.

Brugbart svar (1)

Svar #4
06. september 2019 af SofMer

Hej
Jeg tror desværre ikke du kan få lov til at starte i 2.g på hhx, hvis du ikke har afsluttet 1.g. Du kan altid prøve at ringe til skolen du overvejer at starte på:)
Kh

Skriv et svar til: starte i 2.g?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.