Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5941 til 5960 af 14099
-
Den amerikanske forfatning
ForumindlægHej allesammen håber i kan hjælpe mig, jeg er i gang med AT om USA og i mine underspørgsmål skal jeg fokusere på Den amerikanske forfatning altså helt generelt info om forfatning hvem har skrevet? hvornår er den skrevet ? hvad består forfatning af? osv -
ægyptisk matematik: plzzzzzzzzzzzzzz hjælp
Forumindlægjeg skal skrive om ægyptisk matematik... i historie del skal jeg skrive om samfundsstruktur i oldtiden og plus skal jeg have særlig fokus på skriver? jeg sidder fast her... hvad skal jeg skrive om skriver????????????????????????? plzzzzzzzzzzzzzzzz hjælppppppppp -
Den græske verdens forbindelser
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en redegørelse for den græske verdens forbindelse med den ikke-græske verden. Jeg har primært fokus i arkaisk tid, altså tiden hvor polis var dominerende. Jeg har selvfølgelig været inde og kigge på handel, men hvad menes der mere med forbindelser? På forhånd tak. -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat... -
Reality-program SRP
Forumindlæg"Inddrag relevant sociologisk teori i en danskfaglig analyse og fortolkning af selvvalgte reality-programmer med særlig fokus på identitetsdannelsen", lyder det analyserende spørgsmål i min problemformulering. Ville bare høre, om nogen kan komme med nogle gode råd? På forhånd tak. -
Analyse og fortolkning
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke uddraget af Thorkild Hansens roman Slavernes Kyst (1970) med særligt fokus på fremstillingen af de indfødte (negerne) Jeg skal indrage beskrivelsen af miljøet og fortælleren holdning til det fortalte. Uddraget ehdder det hvide fort -
problemfomulering stasi og orwells 1984
Forumindlæghey jeg søger lidt noget inspiration til min problemformulering med Orwells 1984 og totalitarisme som overevne, hvor jeg så fokuserer på stasi tyskland. fagene er dansk og historie. Henvisninger til gode sider vil også være en god hjælp. På forhånd tak -
Selviscenesættelsen 11/9
ForumindlægSelviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling. -
Den stærkeste!!!
ForumindlægHej :D Jeg skal skrive en litterær artikel over Den stærkeste af August Strindberg, og jeg er bare helt på bar bund. Hvad symboliserer fru Y, der ikke siger noget? Og hvad er et godt fokus i dette drama? Hvad er budskabet? Pleaassseee Help me!! -
EPR om Menneskehandel - Forslag til problemformulering??
ForumindlægHej folkens! Jeg skal skrive eksamensprojekt i samfundsfag B og psykologi C, og jeg har overvejet emnet human trafficking / menneskehandel, men jeg er i tvivl om, hvor jeg vil lægge fokus. Hvis I har nogle idéer til en problemformulering, så ville det være super fedt :-) -
Tysk hjælp
ForumindlægGod aften! Jeg har en lille oversættelse, som jeg har omskrevet fra dansk til tysk. Der er nogle ting som vi skulle fokusere på, så ville lige se om det er gjort rigtigt, og om en venlig sjæl ville rette den til? Det hele bliver vedhæftet i filen nedenunder. Ha' en god aften, og tak på forh... -
DHO
ForumindlægHej! I øjeblikket har jeg DHO-forløb, med fokus på det moderne gennembrud. Underemnet er børnearbejde ud på landet. Jeg har fundet masser af kilder til den historiske del. Men kan desværre ikke finde kilder til den danske del. Er der nogen som kender noveller/debatter om børnearbejde i det mode... -
Differentialregning
Forumindlæghej Er der nogle, der kan hjælpe med denne opgave? Eller give mig et hint? Jeg prøvede at se på tangenternes hældninger til hvert punkt og så på hvor funktionen var aftagende og voksende, men jeg kan stadig ikke få det til at gå op, så måske fokuserer jeg på noget forkert? -
SRP ekstremsport
ForumindlægHej! jeg har valgt emnet "ekstremsport" med fokus på "marathon" i min SRP. Jeg vil derfor høre om en eller flere har skrevet om dette og har nogle gode idéer? Det jeg specielt mangler er et forsøg, nogel idéer til det?? Håber virkelig i kan hjælpe! -
DHO
ForumindlægKender folk en god kilde, som man kan bruge til DHO. Især til den historiske del? Emnet er det moderne gennembrud. Og underemnet er livskvaliteten på landet i slutning af 1800, med fokus på klasseforskelle og uligheder. Tak på forhånd :) -
Hvordan analyserer man et uddrag?
ForumindlægHej Jeg har 4 uddrag af hver bog fra Pelle Erobreren. Jeg skal fokusere på at analysere én af dem, men ved ikke hvordan jeg analyserer et uddrag, således at det bliver fyldest gørende. Nogen, der kan hjælpe? -
Perspektiviering
ForumindlægHej Please hjælp mig det er til imorgen kan i hjælpe mig med Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er skrevet i -Sammenfunds problemer Kan i lave eksempler på det. Jeg har også et dokument det er på sli... -
Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej Vi er to drenge, som har trukket Kim Fupz Aakeson. I vores opgivelser har vi læst og set; Alting og Ulla Vilstrup og Rene Hjerter. Har I nogle idéer eller nogle gode råd til tekster, og hvad man skal fokusere på? -
nulpunktsberegning flere eksempler
Forumindlægspørgsmålet lyder: Du har set på nulpunktsberegninger, mest fokuseret på salgspris, variable enhedsomkostninger og reklame – Kunne der være andre områder virksomheden kunne benytte nulpunktsberegninger? håber nogle vil svare hurtigst muligt! -
Problemer med at udtrykke sig skriftligt
ForumindlægI kompendiet "Mulige segmenteringskriterier på konsumentmarkedet" læser man bl.a. følgende: "..........hvilke religioner i et givent land virksomheden ønsker at ligge fokus på. " Til lykke med Studieportalens beherskelse af dansk."
