Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 6241 til 6260 af 61667
-
Haster ! AT eksamen
ForumindlægHej Skal til AT eksamen imorgen, har brugt Historie og Idræt, og har i den forbindelse brugt Humanistisk og Samfundsvidenskablige metoder til at lave min opgave ! Men er meget i tvivl om hvordan man skal fortælle om det til den mundtlige eksamen hvad skal man sige og hvordan skal man sige det ! H... -
Dårlig til matematik
ForumindlægHej SP Jeg går i 8. klasse og jeg er ikke særlig god til matematik. I problem- og færdighedregning plejer jeg at få 7-taller. Jeg drømmer om at blive tandlæge, men jeg er bange for, at min drøm ikke går i opfyldelse pga matematikken. Hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg blive bedre? Er d... -
Eksamen (STX) hvad skal man?
ForumindlægNår man skal op til eksamen i historie (STX. 24 timers forberedelse) får man en tekst udleveret, hvad skal man med den? Hvad skal man forberede, hvordan skal man i det hele taget gribe sagen an? Ved ikke hvordan historie eksamen foregår og hvad man skal! :-S -
Træning af Matematik
ForumindlægHej! Jeg går på HF, og har matematik på niveau C. Jeg vil meget gerne træne selv, både til skriftlig med hjælpemidler, men også med den uden hjælpemidler. Er der nogen der kan anbefale et sted, website, bog eller ligene, der kan hjælpe mig med at træne matematikken? Håber nogen kan hjælpe;-) -
Ekstra matematik hjælp
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvor eller kender nogle der underviser i ekstra matematik. Jeg er en pige i 3.g der har matA og derfor vil jeg meget gerne have suppleret min matematik viden da jeg helt sikkert skal til skriftligt mat og muligvis mundligt mat til studentereksamerne. Venlig hilsen Pa... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Matematik aflevering
ForumindlægBrug for hjælp til matematik aflevering.. Opgave 2 Grethe har indsat hele sin opsparing på 30000 kr. på en konto, der giver 2,1% p.a. a) Hvor mange penge har Grethe på kontoen efter 4 år? Hans har også sat penge ind på en konto med samme vilkår. Efter 7 år har han opsparet 45000 kr. b) Hvor m... -
EKSAMEN HJÆLP SØGES
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til min old-eksamen til i morgen og har svært ved at forstå hvordan eksamen foregår hvis man trækker en tekst af Platon staten. Hvis man f.eks. trækker Platons dialog med Kriton, hvordan skulle man så gøre? Analyse osv af hvad? Mange tak på forhånd! -
hjælp ! old eksamen i morgen! hvad må man have med til eksamen?
ForumindlægHejsa :). er helt kommet i tvivl om hvad man må have med ind til selve eksaminationen. Ind til forberedelsen må man vel have det hele med, men hvis man så har brug for nogle noter som man har taget i løbet af året må man så tage dem med ind til eksaminationen, eller skal man bruge forberedelses... -
Notater med til eksamen?
ForumindlægEn af mine kammerater hævder at man må have sine notater og ordbøger med til 2g's mundlig eksamen, men det må man da ikke vel? I hvertfald ikke notater...Ville lige høre herinde før jeg ringer og spørger læreren ;) -
Abstract matematik
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene dansk og matematik og skal til at skrive abstract. Jeg forstår ikke metodelen. Nogen der kan hjælpe? Hvad skriver man i en metodedel, hvor fagene er dansk og matematik? Tak -
Fysik eller matematik
ForumindlægHej............. Som så mange 3.g´ere sidder jeg og aner ikke havd jeg skal skrive om i At... Vil helst skrive i fysik eller matematik og historie.......... Men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Hjælp til emner i fysik -
matematik; monotoniintervaller...
Forumindlæghej...jeg har en funktion f(x)= 2x^2+2x-4jeg skal ved beregning angive monotoniintervallerne;skal jeg starte med f'(x) og sætte lig nul. Hvorefter jeg laver et skema, der belyser når f er voksende og aftagende?håber på at få bekræftet at jeg kører stilen i den rigtige retning...på forhånd- tak. -
Matematik eksamensspørgsmål
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med denne her opgave og forklare den? -
matematik spørgsmål!
ForumindlægHej!! Forstå ikke hvordan jeg skal regn den her stykke ud? En bus med plads til 95 passagerer er 13,7 m lang og 2,55 m bred hvor mange kvadratmeter optager selve bussen? Kan i fortæl mig hvordan man regn det ud? -
Matematik studietur
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave 1 og 2 ved ikke helt hvordan jeg skal regne dem ud :) -
MATEMATIK-OPGAVE
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med den opgave..!? Der kan passere vanddamp gennem skallen på et fugleæg. Denne egenskab kaldes æggets konduktans. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem fugleægs vægt og konduktans. Vægten er angivet i gram, og konduktansen er målt i en passende enhed.... -
hjælp til noget matematik
Forumindlæghey, sidder og er gået helt i stå med denne opgave, så ville virkelig sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig: Firmaet Fenovit ønsker at fremstille et produkt MixMax i portioner af en fast størrelse. Hver portion skal indeholde tre forskellige komponenter a, b og c i følgende mindstemål: Komp... -
Hjælp til Matematik opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: log(x+2) - log(x) = 2 Jeg er selv kommet frem til dette: (x+2)/x = 100 Men jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre derfra.. Håber I kan hjælpe. Hilsen Mads -
Historisk matematik
ForumindlægEn fransk gut skulle have opfundet en måde at bestemme tangenten for en funktion f på. Det var før Newtons tid. Nogen, der ved, hvem det var, eller hvad metoden hed? (Har prøvet at google, men det er ikke fandens mange oplysninger jeg har).
