Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Abstract matematik

14. december 2015 af sumia9 (Slettet)

Hej. Jeg skriver i fagene dansk og matematik og skal til at skrive abstract. Jeg forstår ikke metodelen. Nogen der kan hjælpe? Hvad skriver man i en metodedel, hvor fagene er dansk og matematik?

Tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2015 af hesch (Slettet)

Matematik er i selv abstrakt på mange måder. Se fx billedet øverst til højre i:

https://da.wikipedia.org/wiki/Matematik

Det er et billede, der ikke eksisterer i virkeligheden, men alene er skabt i matematikkens verden.

Det er formodentlig et billede af en Mantelbrot delmængde, men der findes andre matematiske mængder, som giver stærkt abstrakte billeder.

Svar #2
14. december 2015 af sumia9 (Slettet)

Men jeg forstår ikkebhvad der skal stå i metodedelen, skal jeg nævne de beviser jeg udfører osv i denne del?

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. december 2015 af hesch (Slettet)

Ja, sådan noget lignende. Men så vidt jeg har googlet mig til, kan metode delen også indeholdet andet. Prøv at google "metode del". Der er en del links. Du kan jo også redegøre for, efter hvilken metode disse mængder/billeder fremkommer ( altså hvis du finder dem interessante ).

Endvidere er der en del links, hvis du googler "mantelbrot", måske du ligefrem kan downloade en mantelbrot generator hvormed du kan generere uendelig mange forskellige mantelbrot mængder, der ikke ligner hinanden.

Det viste billede i #1 er 3-dimensionelt, forstået på den måde at du kan zoome ind på et "hul" i mængden og få din generator til at gå i dybden og kigge ned gennem hullet, hvor strukturen ændrer sig, og hvor der fremkommer nye huller at kigge ned igennem. Du kan bevæge dig rundt i et aldeles fremmed abstrakt univers. Dog skal der bruges en del beregningstid når vil kigge i dybden.

Det er ret spændende at "lege" med, og flot.

Skriv et svar til: Abstract matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.