Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6261 til 6280 af 14099
  • Nogen der gerne vil se på min rapport pleaasee ! :D

    Forumindlæg
    Har skrevet en rapport i biologi om dissektion af hjerte og lunger af et lam, håber en eller anden vil se lidt på den :D da jeg altid plejer at få 4 vil gerne højere op :P
  • Nitratkoncentration over et år

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak.
  • Sex og sundhed

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 3. årsopgave i Biologi, og mit område er 'Sex og sundhed' Jeg vil blive meget glad, hvis i har nogle forslag om hvad jeg kan skrive om :)
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle herinde, som har skrevet en SSO opgave i biologi B omkring "down syndrom"? Jeg står nemlig her og mangler nogle gode materialer til emnet. Tak på forhånd :-)
  • Redox + Kvælstofkredsløb

    Forumindlæg
    Heysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D
  • Projektemne!!!

    Forumindlæg
    Hej... Mangler et emne til vores projektuge overemnet er noget eller nogle der har gjort en forskel emnet må meget gerne indeholde noget matematik men helst ikke så meget biologi håber i kan hjælpe:)
  • Hjælp til fiskehejren

    Forumindlæg
    Hej allesammen Sidder med en figur til min biologi aflevering som jeg ikke helt kan forklare. Er der eventuelt nogen der kan hjælpe? PS: Figuuren er vedhæftet På forhånd tak' Sofie
  • RNA

    Forumindlæg
    subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar1991/maj/opgave%205.pdf Hej alle Jeg kan sgu ikk finde hoved og hale i denne opgave. Nogle der har en ide om hvor jeg begynder? :)
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej Om ikke særlig længe, skal jeg skrive SRP, og da det er en utrolig stor opgave, vil jeg spørge, om I har nogle idéer og tips ? Jeg skriver i fagene kemi og biologi Tak på forhånd
  • Hvad er lungefunktionen?

    Forumindlæg
    Hey guys. Jeg sidder her dagen før jeg skal til mundtlig termins i biologi, og jeg kan simpelten ikke finde ud af hvad lungefunktionen er? er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad den er?
  • gensplejsning?? (fødevarer)

    Forumindlæg
    hej ;) skal aflevere end biologi raport i morgen hvor der indgår det her spørgsmål: Hvilke problemer kan der optræde i forbindelse med fødevarer fremstillet af og med gensplejsede organismer? og kan ikke finde svar på det?? hjæælp mig tak :) Det haster??!
  • 9. klasses naturvidenskablig opgave - radioaktivt affald

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen som kan hjælpe med ideer/inspiration til en synopsis vedrørende energi - radioaktivt affald? Jeg skal inkludere fagene biologi, fysisk og geografi På forhånd tak for jeres hjælp
  • DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB

    Forumindlæg
    Hej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe
  • Respirationens delprocesser

    Forumindlæg
    Hej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil
  • Processer i et økosystem. hjææælp.

    Forumindlæg
    Hej, skal til eksamen i biologi, men jeg har lige et spørgsmål til noget økosystem. Hvilken betydning har fotosyntesen, respiration, (bruttoproduktion og nettoproduktion) for den enkelte organisme og i et økosystem. Jeg har virkelig brug for hjælp, mange tak. :)
  • Haster!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen imorgen i Biologi - b. Har stærkt brug for hjælp. Disse figurer siger mig ingen ting! Figurene er vedhæftet i den vedlagte fil. Håber i kan hjælpe mig. Tusind tak.
  • Randzonelovgivning

    Forumindlæg
    Hej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide?
  • Psykologi videnskab ?

    Forumindlæg
    Hej Alle Kan man godt sige at psykologi også er et videnskab el. i hvert fald godt arbejde med et videnskabeligt fag såsom biologi og kemi mht. sygdomme som AHDH, auteisme og stress ? Tak på forhånd.
  • HASTER!! Mundtlig biologieksamen A

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd
  • Hjælp til SRP: fedme i USA

    Forumindlæg
    heyy - tænkte på hvis nogle har gode noter eller opgaver til min SRP som handler om Fedme i USA - i engelsk og biologi, må i meget gerne sende :-) tusind tak!