Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6261 til 6280 af 14099
-
Nogen der gerne vil se på min rapport pleaasee ! :D
ForumindlægHar skrevet en rapport i biologi om dissektion af hjerte og lunger af et lam, håber en eller anden vil se lidt på den :D da jeg altid plejer at få 4 vil gerne højere op :P -
Nitratkoncentration over et år
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak. -
Sex og sundhed
ForumindlægJeg skal skrive 3. årsopgave i Biologi, og mit område er 'Sex og sundhed' Jeg vil blive meget glad, hvis i har nogle forslag om hvad jeg kan skrive om :) -
SSO
ForumindlægHej. Er der nogle herinde, som har skrevet en SSO opgave i biologi B omkring "down syndrom"? Jeg står nemlig her og mangler nogle gode materialer til emnet. Tak på forhånd :-) -
Redox + Kvælstofkredsløb
ForumindlægHeysa Håber på lidt hjælp... Sidder og skriver vandprojekt i Biologi, Kemi og Geografi. Og skal skrive om kvælstofkredsløbet... Hvordan pokker får man lige redoxreaktioner med indover det...?? Håber på et hurtigt svar :D -
Projektemne!!!
ForumindlægHej... Mangler et emne til vores projektuge overemnet er noget eller nogle der har gjort en forskel emnet må meget gerne indeholde noget matematik men helst ikke så meget biologi håber i kan hjælpe:) -
Hjælp til fiskehejren
ForumindlægHej allesammen Sidder med en figur til min biologi aflevering som jeg ikke helt kan forklare. Er der eventuelt nogen der kan hjælpe? PS: Figuuren er vedhæftet På forhånd tak' Sofie -
RNA
Forumindlægsubsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar1991/maj/opgave%205.pdf Hej alle Jeg kan sgu ikk finde hoved og hale i denne opgave. Nogle der har en ide om hvor jeg begynder? :) -
SRP
ForumindlægHej Om ikke særlig længe, skal jeg skrive SRP, og da det er en utrolig stor opgave, vil jeg spørge, om I har nogle idéer og tips ? Jeg skriver i fagene kemi og biologi Tak på forhånd -
Hvad er lungefunktionen?
ForumindlægHey guys. Jeg sidder her dagen før jeg skal til mundtlig termins i biologi, og jeg kan simpelten ikke finde ud af hvad lungefunktionen er? er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad den er? -
gensplejsning?? (fødevarer)
Forumindlæghej ;) skal aflevere end biologi raport i morgen hvor der indgår det her spørgsmål: Hvilke problemer kan der optræde i forbindelse med fødevarer fremstillet af og med gensplejsede organismer? og kan ikke finde svar på det?? hjæælp mig tak :) Det haster??! -
9. klasses naturvidenskablig opgave - radioaktivt affald
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe med ideer/inspiration til en synopsis vedrørende energi - radioaktivt affald? Jeg skal inkludere fagene biologi, fysisk og geografi På forhånd tak for jeres hjælp -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
Respirationens delprocesser
ForumindlægHej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil -
Processer i et økosystem. hjææælp.
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi, men jeg har lige et spørgsmål til noget økosystem. Hvilken betydning har fotosyntesen, respiration, (bruttoproduktion og nettoproduktion) for den enkelte organisme og i et økosystem. Jeg har virkelig brug for hjælp, mange tak. :) -
Haster!
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen imorgen i Biologi - b. Har stærkt brug for hjælp. Disse figurer siger mig ingen ting! Figurene er vedhæftet i den vedlagte fil. Håber i kan hjælpe mig. Tusind tak. -
Randzonelovgivning
ForumindlægHej allesammen :-) Til december skal jeg skrive SRP om Randzoneloven i samfundsfag og biologi. Derfor vil jeg høre om der er nogle der har noget godt matriale jeg kan bruge, eller noget andet jeg skal vide? -
Psykologi videnskab ?
ForumindlægHej Alle Kan man godt sige at psykologi også er et videnskab el. i hvert fald godt arbejde med et videnskabeligt fag såsom biologi og kemi mht. sygdomme som AHDH, auteisme og stress ? Tak på forhånd. -
HASTER!! Mundtlig biologieksamen A
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd -
Hjælp til SRP: fedme i USA
Forumindlægheyy - tænkte på hvis nogle har gode noter eller opgaver til min SRP som handler om Fedme i USA - i engelsk og biologi, må i meget gerne sende :-) tusind tak!
