Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6481 til 6500 af 14099
-
Perspektivering til mit AT-emne
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag, og jeg kan ikke rigtig finde ud af at perspektivere til noget. Mit fokus er, hvordan selviscenesættelsen har ændret sig siden industrialiseringen med fokus på sociale medier. Min konklusion = folk har lettere ved at skabe sin egen identitet genn... -
HJÆLP - fysik c eksamen.
ForumindlægHej jeg skal svare på: Bølge læren er meget central for fysik. Det har vist sig at hele den klassiske ide om adskillelsen af partikel og bølge egenskaber ikke rigtig stemmer overens med virkeligheden. Bølger kan noget særligt som partikler ikke kan og det er specielt måden de udbreder sig på og ... -
Dansk eksamen 2011
ForumindlægJeg læste at når man trækker eksamenspørgsmålet vil der stå, hvilket fokus der er; "Det sproglige område", "Det litterære stofområde", "Det mediemæssige stofområde". Skal jeg have en forskellig tilgang til min fremlæggelse alt efter hvad fokus jeg trækker? Hvad skal ... -
Hjælp til srp!!
ForumindlægHej Jeg sidder med dette her og ved ikke helt hvad jeg skal svare på det, så håber nogen kan hjælpe: "Til sidst ønskes en diskussion om hvorvidt matematikken har sat spor i den græske filosofi og samfund, hvor selvvalgt materiale inddrages" Jeg skriver min srp i old og mat, men foku... -
Historiske perioder perspektivering
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen om ikke så længe og sidder og forbereder hvilke perioder der kan perspektiveres til hvad. Jeg har fundet nogle, men ville høre om i havde nogle gode ideer. De emner jeg kan trække er følgende: - Europa bliver til (middelalder) - En ny verden (fokus på DK som kolonima... -
Analyse af Caspar Eric - Nike
ForumindlægHejjjj Jeg skal lave en analyse af Caspar Eric´s poesi nike. Jeg har ret svært ved det så ville hører om nogen kunne hjælp udfra spørgsmålet herunder kunne hjælpe skal bruge 2 sekvenser fra bogen og analysere der sætter fokus på identitetsdannelse og Sociale medier, så ikke hele bogen. Måske nog... -
Nærdødsoplevelser
ForumindlægHej alle. Jeg har netop truffet den beslutning, at jeg vil vælge emnet "nærdødsoplevelser" til min projektopgave. Det overordnede emner hedder "påvirkning af valg og liv". Jeg vil derfor fokusere på de personer, som har haft sådan en oplevelser og sætte fokus på hvorda... -
DNA-restriktionsfragmentsanalyse
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg med gelelektroforese, hvor vi skulle undersøge DNA-fragmenters baselængder og skrive en rapport.. Ud fra teorien bliver der sagt følgende: DNA-materialet er opkoncentreret og klippet med to forskellige restriktionsenzymer. Skriv med egne ord mere om DNA og restriktio... -
Flydende betegnere - hvad er det?
ForumindlægJeg har virkelig brug for at få defineret en flydende betegner så jeg forstår dette. Jeg har lavet følgende ækvivalenskæder og differenskæder: Alternativ behandling - Imødekommende, opbygger nyt fundament, ustruktureret, ansvar for eget liv, ændre tankegang, livline. Traditionel behandling - S... -
Ideologier og Partipolitik
ForumindlægJeg er ved at lave eksamen i 9.klasse i samfundsfag under emnet ideologier og partipolitk. Herunder har jeg valgt at fokusere på de tre hoved ideolgoier og hvordan vi ser dem i moderne politik. Som produkt laver jeg et venndiagram med socialismen,liberalismen og konservatismen, vil i mene at k... -
DHO hjælp
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at komme igang med min DHO. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte og alt det der... Min problemformulering er: Redegør for samfundets opdeling i forskellige klasser i sidste halvdel af 1800-tallet. Analyser i forlængelse heraf Pontoppidans "Naadsensbrød&... -
SRP om Cubakrisen og Spilteori
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp angående min SRP. Jeg skal skal i analyse-delen, analysere Cubakrisen med et nulsumspil med og uden ligevægtspunkter. Problemet er jeg slet ikke kan få det til at hænge sammen. Jeg har til vejledning, sagt til min matematik lærer, at jeg vil anvende spilteori, herun... -
PRODUKTIDÈ!!!! Cubakrisen
ForumindlægHej! Mig og min makker skal skrive projekt om Den kolde krig, og vi har valgt at fokusere på Cubakrisen. Vi søger en god produktidé til opgaven. Vores problemformulering: Med udgangspunkt i den koldekrig, ønsker vi at fokusere på Cubakrisen og dens betydning i historien. Vi ønsker at undesøg... -
AT 2009 Rejser
ForumindlægHej alle Som de fleste nok ved omhandler dette års AT-projekt rejser. Jeg har fået af vide, at der er tale om fysiske rejser. Jeg er nu kommet på en idé som jeg brænder for, men er ikke sikker på, hvor vidt man kan kalde det en fysisk rejse. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med kunstig befrugt... -
HURTIG HJÆLP ANSØGNING TIL UNGDOMSUDDANNELSE!!!!
ForumindlægEr der ikke pleeasee nogle der ville være sød at rette den ansøgning jeg har skrevet ??? Jeg er en frisk og glad pige på 16 år, som bor hjemme hos min far i Vangede sammen med mine søskende. Jeg kommer fra Tyrkiet og har boet i Danmark, i næsten 9 år, jeg har desværre startet i skolen i 4. ... -
Lille tysk stil
ForumindlægRet gerne Meine Schule und meine Klasse Hallo allezusammen! Ich heisse Nanna, und ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in eine kleine Stadt, die heisst xxxxxxx. Ich gehe in eine alte und hässliche Schule, die Schule heisst xxxxxxx. Mein Klassenlehrer heisst Hans Jacob, und er unterrichtet uns in M... -
Rettelse af tekst (ca. 230 ord)
ForumindlægHejsa :-) Tysk er overhovedet ikke min stærke side, og jeg knokler rigtig meget med det. Så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse min tekst igennem, og rette fejl. Det ville være så stor en hjælp for mig, så jeg kan lære af mine fejl, og forhåbenlig ikke lave dem igen ... -
Valg af universitetsuddannelse (AU)
ForumindlægHej, Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med mit sabbatår, og er blevet meget usikker på hvilken uddannelse, jeg skal vælge til efteråret. Jeg har planer om at tage hen på AU næste weekend, men inden da, vil jeg gerne have udelukket og undersøgt udannelserne nærmere. Mine interreser: Matemat... -
HJÆLP --> Haster
ForumindlægHej! Jeg er netop i gang med min SRP projekt i 3.g. Men jeg er løbet ind i vanskeligheder, der er noget jeg simpelthen ikke forstår. eller rettere sagt jeg har misforstået det, så jeg skal slette 10 sider. Et af mine prb formulering lyder sådan: En redegørelse for, hvordan man med moderne biotekn... -
ATP, respiration, fotosyntese
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig en forklaring på, hvad ATP, respiration og fotosyntese er?Venlig hilsenmaria.
