Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6501 til 6520 af 26633
-
De evige tre
ForumindlægHvad er betydningen af denne strofe, af digtet 'De evige tre' Hver kvinde står mellem disse to, forelsket, elsket og ren – een gang hvert hundrede år kan det ske de smelter sammen til een. -
Hjælp til Metafoer
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe? -
litteratur der omhandler skattesvindelsagen
ForumindlægJeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud???? -
hjælp!
ForumindlægHej.Jeg har svært med at finde ud af forskellen mellem salmedigte og de andre digter, der handler om religion.Hvis jeg kommer op i et digt og den handler om kristendom, er jeg usikker om den er bare et digt eller salme. Kan I fortælle mig hvordan jeg kan se at digtet er salme?På forhånden tak. -
skizofreni
ForumindlægHeej er der nogen der skulle kende til en digt omhandlede skizofreni? -
Mundtlig dansk
ForumindlægHejJeg skal til mundtlig dansk årsprøve her i 2g.. Men det er så bare lige det, at vi ikke skal havde flere dansk timer, og vores lærer har intet fortalt om hvordan sådan en foregår.. Så hvis du har prøvet det, må du meget gerne fortælle hvordan det foregår.. Og hvad kan man komme op i? -
Passende antal tekster?
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ... -
lidt på bar bund - forstår det ikke?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl - hvad siger den her strofe: hvor smiler fager den danske kyst og breder favnen, når solklar bølge og sommerskyer og skib med lyst Altså i den første verslinje kunne det være besjæling - da den har menneskelig egenskaber, men hvad med det andet? -
Hvorfor? Hjælp nu :?
ForumindlægDigtet ouverture er det episk eller lyrisk ? Er der nogle ægte metaforer i digtet og personifikation ? Please hjælp :) -
Myte, kvad, legende??
ForumindlægDav.Hvad er "myte, kvad, legende"? ...Er det tekster? Har de noget med hinanden at gøre?, og hvordan analyserer man dem?Håber at noget kan hjælpe mig .. -
HJÆLP EKSAMEN SPØRGSMÅL
Forumindlægjeg har trukket emnet: det lyriske og billedskabende sprog i digt eller essay. Er der nogen der har en idé til hvilket digt jeg kunne vælge? jeg kunne helst tænke mig noget i stil med Søren ulrik thomsen, dog ikke vent eller levende da vi har arbejdet med dem. Hvis i ikke har nogen idéer ka... -
Hjælp til fordybelsesområde
ForumindlægHej:) I dansk har jeg trukket mit fordybelsesområde som er: Kærlighed. Er der nogle som har ideer til, hvad jeg kunne vælge??;) -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
hjælp til Danskopgave 1.g
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i min danskårsopgave lave en analyse og fortolkning af Grundtvigs salme "De levendes land" hvis der tilfældigvis er nogen af jer, der har lavet en opgave om det, eller har haft om det på klassen, som i synes er vigtig at have med, vil i så ikke være sød a... -
Overgangen fra barn til voksen EKSAMEN
Forumindlæghej alle sammen! jeg har lige trukket emnet "overgangen fra barn til voksen", kender i nogen gode tekter der omhandler den slagt???? eller digt, sange og så videre.... de må også gerne (behøves ikke) omhandle noget omkring dem selv! altså hvordan de har det og hvordan de udvikler sig! d... -
Historieopgave
ForumindlægTænkte på om der er nogen der kan fortælle mig om man skal komme med citater, når man analyserer en kilde(Altså et "historisk dokument)på samme måde som i danskopgaven - altså ligeså mange...?? VAr bare lidt i tvivl!! -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
Muren af Halfdan Rasmussen
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere digtet "Muren" af Halfdan Rasmussen. Jeg ville høre, om der er nogen, som kan hjælpe mig med at analysere den? Eller har en analyse til inspiration.. -
sommeraften af benny andersen
Forumindlæghej alle. haster rimelig meget. jeg skal lave en analyse af dette digt der hedder sommeraften af benny andersen, men er virkelig på bar bund. nogen der har nogen som helst ide til en analyse, eller hvad det handler om, og måske symboliserer??? nogen der ved hvornår det er fra? er dybt taknemlig f... -
Dansk: Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHejJeg skal skrive stil om Søren Ulrik Thomsens digt "Tilgiv at jeg ser dine knogler før kødet" fra samlingen "Det skabtes vaklen" 1996.Opgaven går ud på at give en analyse og fortolkning af digtet.Jeg synes det er et rimelig svært digt.Jeg tror at temaerne er sandhed, liv og ...
