Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6501 til 6520 af 23765
-
teori ??
Forumindlæghej.. jeg skriver en rapport om afbrænding af Mg. der dannes MgO. hvad skal jeg skrive om i teori afsnittet når det handler kun om de simple beregninger. rapportens navn er fremstille magnesiumoxid. på forhånd tak... -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Dispotition
ForumindlægHvordan laver man en disposition over en forsøg med metaller i syrer? -
ion- og molekyleforbindelser
ForumindlægHejsa (: Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Eller henvise til noget der forklarer det? Jeg har kun kunne finde meget lidt Og hvad polaritet har med det at gøre? -
Hvilken type binding?
ForumindlægHejsa. Jeg har svært ved at finde ud af, hvordan man bestemmer hvilken forbindelse, de kemiske elementer laver. Nedenstående er nogle eksemler. Jeg forstår godt, at jeg kan bruge elektronegativitet til at bestemme dette, men jeg ville høre, om der muligvis er en anden (og hurtigere) måde at afg... -
Ionbinding?
ForumindlægNaCl er en ionbinding, ikke? Men hvad er det der gør, at det er en ionbinding? Hvad er det f.eks der gør, at det ikke er en kovalent binding? -
aetser guld og sölv hinanden?
ForumindlægHejsa Min kammerat paastaar at guld og sölv aetser hinanden: altsaa hvis man har en sölvring haengende paa en guld halskaede aetser de hinanden. Kan dette passe? Derudover: Hvorfor findes der baade hvid guld og "almindeligt" guld? altsaa hvad er det der gör at hvid guld bliver hvidt? -
Deefinere: syreresterne er gode kompleksbinder
ForumindlægHej, Nogle der kan forklare hvad der menes med: "syreresterne er gode kompleksbindere" På forhånd tak :D -
Hjælp til forståelse af spændingsrækken!
Forumindlæghvad er spændingsrækken og hvilke forsøg kan man lave med den? har prøvet at kigge i forskellige bøger og papirer men jeg syntes ikke rigtig jeg får noget ordentlig svar ud af det, HJÆLP! -
Ubådens historie
ForumindlægHejsa... jeg skal til at skrive noget om ubådens historie, men jeg synes det er lidt svært at finde ud af, hvor jeg skal begynde henne osv. Fx. begyndte man jo allerede med at lave "ubåde" i 1580, så der er jo en del historie at tage fat i... men hvad er det mest væsentligste?Så er der ... -
Gasplaneter + Uranus
ForumindlægJeg går i 8. klasse, og jeg skal lave en fysikrapport om Uranus, og jeg ved, at det er en gasplanet, men jeg ved til gengæld ikke helt hvad en gasplanet er for noget. Jeg har prøvet at google det lidt, men jeg synes ikke rigtig, at det giver mig noget specielt brugbart. Nogen der ved noget? Og hv... -
hurtig spørgsmål..
ForumindlægHvordan er det lige man kan omregne volumen til masse .. altså jeg har husholdnings volumen som er 5 mL .. hvordan skal regne den om til g for at finde massefylden af eddikesyre -
videnskabeligt eller ej?
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende spørgsmål, som egentlig mest behandler faget "videnskabs teori", men siden biologi er det tætteste jeg kunne komme på emnet vil jeg stille det her under biologi: Betragt påstanden” Hvis man spiser 50 gram nødder om dagen nedsættes risikoen for hje... -
Nedarvede egenskaber
ForumindlægHej. Dette er min opgave til i morgen.: http://www.vtg.dk/fag/2/biologi2/Rapporter/%C3%B8velse%204%20-%20Nedarvning%20af%20egenskaber.doc Har prøvet at sidde med den længe, men kan ikke rigtig finde ud af de spørgsmål. -
Eldonkort
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en rapport over et blodtypebestemmelses forsøg og har derfor med et Eldonkort at gøre. Jeg er dog kommet i tvivl om hvad der egentlig er på felt 4 eller kontrolfeltet på et eldonkort. Er der nogle af jer der ved det? Jeg gætter på det er et antistof, med mod hvad ved j... -
Idrætsrapport - Opvarmning
ForumindlægHej. Vi har fået en rapport for, der handler om opvarmning. Er der nogen, som kender "grundtrækkene" for, hvad en idrætsrapport skal indeholde? Specielt er jeg i tvivl dog om, hvorledes punkterne "resultater" og "databehandling" adskiller sig fra hinanden. Mvh -
Karaketeristik - måleusikkerhed?
Forumindlæghvad kan man skrive om måleusikkerhed i en opgave om ´ karakteristikmodstand og pære?? og hvis det er en U,I sammenhæng der er tale om og jeg har lavet grafer til den, hvad viser hældningskoefficienten så? Altså vi bruger vel ohms første lov: R= U/ I som omskrives til U= 1/R * I og grafen er en ... -
STX eller HTX?
ForumindlægJeg vil gerne arbejde inde for naturvidenskab, jeg elsker fagene kemi, fysik, biologi og matematik så jeg havde tænkt at HTX ville passe godt til mig men er stadig ikke helt sikker, min mor vil gerne have jeg går på STX, og jeg har læst at elever med STX baggrund klare sig bedre på universititet,... -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Disposition til Salte
ForumindlægSidder og skal til at lave en disposition om salte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte. Nogen som har en disposition, som jeg kunne tage udgangspunkt i? Mvh. Cecilie
