Søgning på: fysik projekt. Resultater: 6581 til 6600 af 20688
-
HALVERINGSTIDER
ForumindlægHejsa. jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i morgen, og mangler en masse forsøg omkring halveringstider. Der skulle ikke være nogle der kendte et godt et? :P På forhånd tak.. -
Noter
ForumindlægHej! er der nogen som har noter fra 9 klasse ?? -
Sammenstød
ForumindlægHej SP, Er der nogen herinde der har nogle noter til følgende begreber ifm. kollision: Impulsbevarelse Energi Kinetisk energi Potentiel energi Centralt stød Elastisk stød Uelastisk stød Formler for impulsbevarelse ved stød Impuls Elastisk stød Uelastisk stød -
Henfald på kernekort
ForumindlægHej Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Jeg skal til naturfag-eksamen imorgen, og jeg er blevet virkelig meget i tvivl om, hvordan jeg skal vise alfa- og betahenfald på kernekortet. Hvilket stof skal jeg starte ud med? Jeg skal jo starte ud med et stof, og så skal jeg følge det hele vejen i... -
Mangler hjælp!.
ForumindlægHej :D. Jeg ska skrive disposition om Fotosyntese, metal, syrer og baser, osv og jeg er helt lost... så skulle jeg lige spørge jer om i kan hjælpe mig eller sende det ting i har skrever :) mvh Neon -
hjælp:(
ForumindlægHej hvornår er den mekaniske energi af en genstand bevaret?? hvad forstår man ved en ydre kraft på en genstand i tyngdefeltet?? hvornår er den mekaniske energi af en genstand ikke bevaret?? Er der nogen der kan hjælpe mig at besvare disse spørgsmål??? -
MATEMATIK: HVAD KAN FORKLARINGEN VÆRE?
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opg. tak på forhånd. du har en mængde metal terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje med på en vægt. du vejer og måler dem og anfører for hver terning (rumfang, vægt) i et xy-plot. en af målepunkterne ligger ikke på ... -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Syre & base.
Forumindlægundskyld misforståelsen , var ikke helt vågn der , men tusinde tak for svaret :) . -
hvad er et naturfag?
Forumindlægjeg skal til at søge ind i en uddannelse, hvor de kræver et naturfag?.. men hvad mener der med et naturfag? -
projektion
ForumindlægHvad er formålet med projektionsvektorer? -
kophøjden???
Forumindlæghej jeg sidder med følgende opgaver, og kan ikke rigtig se hvordan jeg skal regne dem? Bestem højden på koppen når udgangsrondellens diameter er 40mm, og stemplets diameter er 20mm.? Besten proceskraften når udgangsrondellens diameter er 40mm, og rondellen dybtrækkes i et træk til en kop me... -
Newtons 2. lov -Fjer og hammer
ForumindlægKære alle, jeg sidder ligept. og arbejder mig igennem Newtons love. I forklarelsen af den 2. lov er jeg stødt på eksempelt med en fjer og en hammer som slippes samtidig og lander på jorden samtidig. Jeg vil høre om der er nogen, der kan bekræfte at dette kun er muligt i vakum? Hvis det overhoved... -
Bragg Lov
ForumindlægFor at studere såkaldt Bragg-diffraktion anvendes røntgenstrålingeller partikelstråling, nogle der ved hvordan? -
Nitrater
ForumindlægUdvaskning af nitrater til søer og vandløb kan medføre ? 4 svar - Mindre algevækst og efterhånden iltsvind - Større algevækst og efterhånden iltsvind - Forsuring af vandet og efterhånden intet plante- og dyreliv - Forsuring af vandet og efterhånden rigere plante- og dyreliv Nogle som kan... -
Vandets kredsløb
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive om vandets kredsløb og kan ikke rigtig forstå hvordan det kan være at vand kan fordampe når det ikke er 100 grader. Håber der er nogen som kan forklare det -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en AT synopsis med det overordnede emne "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Jeg skal skrive i Dansk/Fysik, og har valgt at fokusere på opfindelsen af flyvemaskinen. Jeg har dog lidt problemer med at lave nogle problemsti... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
Gradienten??
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med at bestemme fgradienten af h(x,y)=xye^x-2y i punkterne (2,1) Og Bestem den retningsafledede af h(x, y) i punktet (2, 1) i retningen bestemt af vektoren (-3, 4) Det vil være rigtig dejligt hvis nogen kunne komme med en god forklaring.. For jeg sider fakt... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2?
