Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6581 til 6600 af 33009
-
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Emner til DHO - Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er ved at finde inspiration og kilder til min DHO. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. Jeg skal skrive om dansk og historie og jeg skal skrive om Det Moderne Gennembrud. Nogen ideer? På forhånd, tak :] -
Haster ! Hjælp til AT metoder!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min synopsis i AT om terrorisme, og har fagene samfundsfag og historie. Min problemformulering går på mediernes dækning af 11.spetember og hvordan det har påvikret Danmarks udenrigspolitik i forhold til usa. Hvilke metoder skal jeg bruge og er der nogle der har en god diffi... -
Synkron><diakron?
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg er i gang med AT, hvor historie bl.a. er et af emnerne, og jeg vil meget gerne vide, hvad forskellen på en synkron og en diakron undersøgelse er. Jeg kan ikke forstå det, som står på wiki, så jeg håber der er nogen, som kan forklare det. Mange venlige hilsener Hyacinth -
SRP om en bog?
ForumindlægHalløj, er der nogen, der ved, hvordan man skriver om en bog i sin srp? Overvejer nemlig at skrive om en bog i fagene historie og engelsk, men jeg er ikke lige helt sikker på, hvordan jeg ville skulle skrive srp'en. -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op. -
stil_hjælp
ForumindlægHej. Jeg har skrevet denne her, men jeg er ikke sikker å om det er korrekt skrevet. Der er sted i teksten hvor den her kommer. Det er fordi jeg ikke ved hvor dan man siger hos på eng. Michael is a poof, he likes being a poof, and he likes being different. When he was younger, he had not many f... -
afstemning
ForumindlægAlminium forekommer i naturen blandt andet i bauxit, hvoraf der kan udvindes Al2O3 A) navngiv stoffet Al2O3 I sydgrønland findes forekomster af kryolit, som anvendes sammen med alminiumoxid til fremstilling af rent alminium. Formlen for kruolit er Na3AlF6 . stoffet er opbýgger af natriumi... -
Oversættelse af 1 sætning
ForumindlægHvordan skal jeg oversætte:Moderne forbrugere er mere kvævende end nogensinde, ikke mindst fordi de i forvejen har alt, hvad de har brug for.Mit bud:Modern consumers are more demanding than ever before, not since they already have everything they need.Synes det lyder forkert, så jeg ville blive g... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægUNDERVISNINGSMINISTERIET SKRIVER I DAG 24. maj ”HjælpemidlerSom udgangspunkt er alle hjælpemidler (bortset fra kommunikation medomverdenen) tilladt ved prøverne - såvel i forberedelsestiden som undereksaminationen. En begrænsning i denne generelle tilladelse skal fremgå af fagbilaget eller af lær... -
Følsomhedsberegning
ForumindlægDet eneste jeg rgtig skal hae hjælp til er dette: a2 < -(DBA/DBB) < a1 Hvad er a2 og a1? Og hvor finder jeg DBA (Dækningbidrag A) og DBB? Jeg har simpelthend fået skrevet så dårlige noter at det ikke giver nogen mening for mig. Kan kun få det til at der er et dækningsbidrag (ax+by=t). -
Hvordan forbereder man sig til problemregning?
ForumindlægHello Jeg går i 9 klasse og har i denne uge terminsprøver. Generelt har jeg det ikke besværligt til matematik, men jeg er nysgerrig efter hvordan i forbereder jer til problemregning. Det er tilladt at have hjælpemider som noter, penalhus, passer, vinkelmåler og lineal (her må du altså IKKE... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey guys, har et problem, håber I kan hjælpe mig lidt på vej :) Skal oversætte denne sætninger til engelsk, men kan ikke helt finde ud af det. 1. Et af børnene ønsker ikke at deltage i legen - One of the children do not want to participate in the game. Har jeg den rigtigt? -
Hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik og jeg vil derfor hører om der er nogle som kan hjælpe mig med emnet MATEMATIK I VIRKSOMHEDSØKONOMI, for kan nemlig ikke finde noget i mine noter omkring dette emne og mine matematik bøger står der heller ikke så meget omkring emnet. tak på forhånd hilsen ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHey jeg har i dag trukket en tekst der hedder Die Amis Kommen i 24 timer. Forstår ikke teksten så godt, så tænkte om der var nogen der evt. havde nogle noter der kunne hjælpe eller en opg om teksten til inspiration. er helt på bare bund lige pt. Skal op i morgen tidlig så hvis i vil være så venli... -
William Blake
ForumindlægHej. er der nogle der ligger inde med noter til Willams Blake's digte "The Chimney Sweeper" (begge digte med den titel), "The Lamb" og "The Tyger". Jeg kan risikere at trække et af dem til eksamen og jeg er lidt på bar bund med analysen. Særligt til "The ... -
The black album eller Det sorte album
ForumindlægHey FOLKS.. I min srp opgave skal jeg skrive i samfundsfag og engelsk, og jeg har valgt at skrive om den velkendte novelle af Hanif Kurieshi - det sorte album/the black album. Så er du nogen derude der har gode noter eller en opgave om novellen, der kunne hjælpe mig rigtig meget, ville det være p... -
Studievejledning til norsk gym. (merit og optagelse)
ForumindlægHej Jeg hedder Jens. Jeg ønsker efter sommeren 2012 at fortsætte med min gymnasielle uddannesle i norge. Lige nu tager jeg HF-Enkeltfag på VUC i Odense. her til sommer er jeg færdig med Geografi C, Mat C og er igang med dansk på A som er færdigt lige før næste sommer. Efter sommerferien går jeg i...
