Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6681 til 6700 af 26633
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej . Er der nogen der kender til digtet: We Would Like You to Know - af Ana Castillo?
  • Digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej. Sidder og arbejde med noget digtanalyse og kom til en linie som betyderNatten er hvid og lang ? hvad betyder ?
  • Romantikken

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D
  • H. C. Andernsens udvikling i kærligheden

    Forumindlæg
    Hej alle.\nsidder og skal skrive en 2-års opgave... emnet er Kærlighedens udvikling i H.C. Andersens liv.. nogen det har en god måde at sætte sådan en opgave op på... er ikke ret god til at placere emnerne de rigtige steder? \n\nhilsen Mig
  • Karakteret er ikke rimeligt....

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :- D Jeg fik engang en opgave, som lød på, at man skulle analysere Grundvigs digt, hvor man skulle have fokus på dansk identitet, og samtidig inddrage historie ind i den periode, hvor dansk identitet fik stor betydning. Jeg fik så gjort det, og afleveret opgave. Men da jeg fik min...
  • dualisme??

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med et engelsk digt " The Rime of the Ancient". Er der i dette digt nogen form for dualisme/ny platonisme? På forhånd tak:)
  • Noter til Catullus?

    Forumindlæg
    Nogen der sidder inde med nogle noter til Catullus' digte?
  • HASTER!! Termin min død

    Forumindlæg
    Hej allesammen!! Jeg har lige fået min terminsprøve tilbage, jeg bestod kun med nød og næppe!! Jeg skriver, da jeg godt kunne tænke mig, at få noget hjælp og nogle fif til forbedring af mine stile. Jeg har lagt på dette niveau det meste af året. Ved absolut ikke hvad der sker.. Jeg har ikke no...
  • Forvisning - paul la cour

    Forumindlæg
    Hej Vi har i dansk fået til opgave at kigge på digtet forvisning, og vi har prøvet at gå den igennem i nogle små grupper, men vi har alle svært ved at finde frem til noget, så hvis der er nogle som har nogle guldkorn ville det være dejligt, da vi skal fremlægge det om 2 dage :)
  • Emner til skriftlig studentereksamen i dansk 2005

    Forumindlæg
    Hej.Jeg går i 2.g og er lidt interesseret i, hvilke emner, som var til studentereksamen i skriftlig dansk her i år.
  • Kilder - Definition!

    Forumindlæg
    Hejsa..\nJeg er lige ved at skrive SSO i Historie.\n\nEr der ikke nogen der lige gider ridse definitionerne af Primær, sekundær og førstehånds, andenhånds kilder op for mig? Bar lige så jeg er sikker ;)\n\nMvh Mads!
  • Dansk mundt. eks

    Forumindlæg
    Hvordan vil I læse op til dansk mundt. eksamen? Min lærer har opgivet et HAV af tekster, og det virker så godt som umuligt at komme igennem det pensum. Det er jo også en ukendt tekst man kommer op i, så... jeg er lidt i tvivl om hvordan man bør læse op, for at sikre sig en udmærket karakter.
  • Svenske tekster til eksamen

    Forumindlæg
    HejEr der nogen der ved hvad man skal gøre, hvis man trækker en svensk tekst til eksamen?Jeg mener, skal man bare oversætte, lave en analyse eller hvad er ddet man skal. Jeg ville sætte pris på et hurtigt svar, da min eksamen er i morgenHilsen Louise
  • suspekt - proletar

    Forumindlæg
    Hej der ude... Er der nogen der har lavet en tekst analyse af suspekt - proletar.??
  • danskskriftlig eksamen, hva synes i?

    Forumindlæg
    ja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer?
  • Metode spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m...
  • TEKSTER om 60'ernes Danmark! Hjælp :(

    Forumindlæg
    Ayo peeps Jeg skriver en tværfaglig opgave i dansk og historie om 60'erne hvor jeg har valgt at sætte fokus på kvindernes og deres (ændrede) situation i denne periode. Jeg skal i denne opgave henvise til 3-4 noveller ELLER 2-3 digte der beskriver situationen kvinderne var i i 1960erne (altså...
  • HHx-dansk stil

    Forumindlæg
    Hejsa.Er der andre end mig, der synes at emnerne idag var trælse?Ej, hvor kan det irritere mig, at jeg synes, de var så dårlige.Hvad skrev I om?Jeg skrev om avissrtiklen.
  • døden-en del af livet

    Forumindlæg
    hey. i næste uge har vi års projekt. og over emnet er Livet. jeg har om DØDEN-en del af livet.. jeg har også alt det andet jeg skal bruge som fx. problem stilling og arbejdsspørsmål. men...... der er så det problem at man skal have et produkt. men hvad???? jeg kan ikke finde på noget.:( håber i k...
  • Hvad kan man medb. til skriftlig dansk??

    Forumindlæg
    Hejsa..Jeg ville høre hvad I kan råde en` til at medbringe til skriftlig dansk eksamen??Jeg har følgende;- Nudansk ordbøger- Synonymordbog- LitteraturhåndbogSynes I jeg kunne tilføje noget, som vil være en fordel at have med??Hilsen Marie K.