Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6781 til 6800 af 127115
-
hvor kan jeg finde "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen
ForumindlægEr der nogle der ved hvor jeg kan finde novellen "Sig altid farvel i tide" af Ida Jessen, på nettet? -
ide til læsebreve
Forumindlæghej allesammen.. jeg skal skrive en læsebreve... men jeg mangler et emne.... har i gode ider så kom med dem... :) -
Isoler W
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave omkring komplekse tal. Opgaven går ud på at jeg ved at isolere w i den komplekse kigning skal vise at der gælder: w=f(z) når f(z)=z+(1/z): (w-2)/(w+2)=((z-1)/z+1)^2 Endvidere får jeg oplyst at z=x+iy og w=f(z)=u+iv Tak :-) -
Hjælp til Dansk - Danskhed
ForumindlægJeg har trukket temaet Danskhed i dansk. Jeg skal op til eksamen meget snart og har brug for en tekst som jeg kan analysere, men ved ikke hvilken. Jeg har kigget lidt på Benny Andersens tekster men kunne ikke finde nogle korte og relevante noveller (Det er hovedsageligt det jeg leder efter). Det... -
politiske og økonomiske forhold
ForumindlægHej. Nogen der ved hvilken religiøse, politiske eller økonomiske forhold, der prægede spanien(granada) i under maurerne besættelse? Kan ikke finde noget om det i mine bøger. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægJeg vil bare se, om jeg har oversat det rigtigt: San Fransisco is a wonderful city, which lays beautifully at San Fransisco Bay. A lot of the city streets are incredibly steep, so you have got to be an unsually good driver to drive safely around in the steep city. The San Fransiscan's are ve... -
Har bruge for hjæ......
ForumindlægHey, Jeg vil spørge jer om hjælp. Efter sommer ferien skal jeg til hhx. Men er ikke helt sikker hvilke studieretning jeg skal vælge. efter hhx vil jeg læse (cand.polit. / cand.oecon.), på universitet. Sener i livet vil arbejde som økonom i udlandet og måske læse til PhD. Er der en der vil hvilke... -
Texas Instruments Ti-89 Titanium
ForumindlægSom ny, virker 100%. Dansk manual medfølger. Kan afhentes i Horsens eller sendes kun 800 kr mvh Alen -
meget vigtigt
Forumindlæghej derude jeg er virkelig i nød. jeg har en aflevering der skal afleveres imorgen og jeg mangler kun en opgave som jeg ikke kan lave. jeg skal lave et skema over hvordan artsdannelse kan ske hos rævene (det med at byræven og landræven der betegnes som to forskællge arter) På forhånd tak ;) -
hej
Forumindlægnogle som ved hvad byarkitektur betyder og hvad det er? -
Sammenlign de to tekster
ForumindlægSammenlign den sprolige stil i nedenstående to tekster om London, for eksempel med hensyn til ordvalg og sætningsopbygning. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om det. Jeg har skrevet at den første er mere uformelt med korte sætninger, og det er nemmere at forstå fordi den er til turister... -
En funktion f er bestem ved ....
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = 4 * 5^x Tabellen viser nogle støttepunkter for grafen til f x 0 1 2 fx 4 20 Udfyld det sidste tal der mangler i tabellen.. Altså den under 2.. -
Bevis for krydsprodukt
ForumindlægHej Jeg har lavet beviset for krydsproduktet, og har styr på alle argumenter osv. Dog er der en undtagelse: Til sidst kan vi konkludere at for at vektorP er ortogonal på både VektorA og VektorB, så skal Vektor P være defineret ved: vektorP=(d23/d12, d31/d12,1). Dette kan så omskrives til ... -
Matematisk problem med trekanter
ForumindlægGodaften Jeg er meget i tvivl m en opgave, hvor jeg ikke ved om mit svar er rigtigt. Jeg har vedhæftet en firgur, hvor spørgsmålet lyder således: argumentér for at vinkel c i trekant abc er 43° Jeg tror så det skyldtes at vinklen B er parrallel med vinkelen C -
HJÆÆLP!!
ForumindlægHej..Har li et spørgsmål... hvad er en randmoræne?? eller bare en moræne?? og hvordan ser den ud??HEEEELP PLEASEEEEE -
Sådan virker sæbe
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en tekst om, hvordan sæbe virker. Jeg har allerede skrevet en del om det, men jeg mangler sikkert en del. Er der andet, som jeg mangler at tilføje om, hvordan sæbe virker? Sæber består af ioner, f.eks. C15H31COO- og Na+. Når sæben opløses i vand, frigøres io... -
Jordskælv.
ForumindlægEr der en venlig sjæl, som kan forklare hvordan jordskælv opstår ved en konstruktiv pladerand? Jeg troede kun at det var ved de destruktive og bevarende pladerande, hvor der kunne opstå spændinger i jorden som kunne udløse jordskælv. Men jeg kan forstå det er i alle 3 tilfælde at jordskælv kan... -
Look ... :)
ForumindlægJeg ville spørger om hvor stor en masse dinitrogen + dihydrogen der skal bruges, hvis man siger at der produceres 18 Mton, om året. Hvis der er nogle der forstår det. På forhånd tak. -
Massemidtpunktets koordinater?
ForumindlægNogen der kan bevise det ?? det skal helst være uden integralregning.. -
Måneformørkelse
ForumindlægHvorfor sker der ikke måneformørkelse hver måned?
