Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6821 til 6840 af 23765
-
Rustdannelse ???
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser lidt med disse reaktioner om rust. 1. trin i rustdannelse er 2Fe(s)+O2(g)+2H2O(l)--> Fe2+(aq)+4OH-(aq) Andet trin O2(aq)+Fe2+(aq)+8OH-(aq)+ 8OH-(aq)-->4FeO(OH)(s)+2H2O(l) Er der en, som kan fortælle hvordan rustdannelsen forgår. Jeg kan slet ikke se hoved eller h... -
Spændingsrækken (hvilken retning)
ForumindlægI forbindelse med spændingsrækken har jeg skulle afgøre i hvilken retning reaktionen ville forløbe. I det vedhæftede bilag har jeg for lang tid siden lavet disse, men dumme mig har ikke skrevet en forklaring på hvorfor. Hjælp? Hvordan afgør man i hvilken retning reaktionen forløber? Tak på forhå... -
+ og - ioner
ForumindlægHej med jer. Hvorfor er det lige at alle metaller danner positive ioner?? -
Elasticitetsmodulet
ForumindlægHej :-) Er Elasticitetsmodulet for alle metaler ens, Og afviger det fra andre materialer? -
Mundtilig eksamen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen d. 31 maj og følgende rapporter er opgivet:- Reaktion mellem persulfationer og iodioner- Bjerrumdiagram for en syre-baseindikator- Titrering af phosphorsyre. Phosphorindholdet i cola.- Ostwalds fortyndingslov- Fremstilling af 2-chlor-2-methylpropan- Fremstilling af b... -
Svingninger - Omvendt proportionalitet
ForumindlægHejsa Jeg forstår ikke helt omvendt proportionalitet i fysik. Nogle som kan forklare mig hvad det er, hvad det bruges og hvordan? Et eksempel ville være super. På forhånd tak! -
Hjertet????
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogen, der sidder inde med nogle gode noter omkring hjertet? (evt. EKG-måling)Hvis ja, så endelig læg dem ud på siden.På forhånd takMvhTrine -
3. g's opgave (paracetamol)
ForumindlægHej.. jeg er i gang med den obligaotriske 3.g's opgave og jeg skriver om Paracetamol..Det ville self. være lækkert hvis du har noget materiale liggende, men jeg søger også efter en vilkårlig 3.g's opgave i kemi... kunne nelig godt bruge lidt hjælp med noget layout og opbynging af rapporte... -
Heptans reaktion med dibrom
Forumindlægskal konkludere på heptans reaktion med dibrom. nogle der kan hjælpe? asap -
Prøve
ForumindlægHej,Jeg skal have en prøve med redoxreaktioner og oxidationstal...Har i en god ide til hvordan jeg skal øve mig?Og har i en ide om hvilke typer af opgaver jeg kan risikere at får?På forhånd takBjarkee -
Fysikrapport?
ForumindlægHar lavet en fysikrapport om kalk og fødevarer. Ville høre om der var nogen, der ville "rette" den og se om noget er forkert? -
Ligevægt.
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad produkterne af denne reaktion bliver? Fe(NO3)3+3KSCN+AgNO3 Jeg ved der bliver dannet AgSCN, men jeg ved ikke med det andet. -
Olie - opbygning
ForumindlægJeg er igang med eksamensprojekt i teknologi, hvor mit produkt er at fremstille rapsolie, fra rapsfrø. Rapsfrøene reagerer så i en ekstraktion, men petroleumsether. Jeg vil så bare gerne høre, da jeg skal skrive noget teori bag, om en der enten kan linke til noget om det, eller forklare mig, nog... -
global warming/waring :/
ForumindlægHej er der nogen der kender til nogle teorier om global opvarmning… Er der sammenhæng eller afvigelser i teorierne… Og hvilken en hælder I mest til? (HAR AL GORE EN TEORI? ALTSÅ DET MED CO2 UDSLIPPET ER MED TIL AT UDGØRE 90% AF SKADERNE) -
Kapacitetsstyring
ForumindlægHej .. er der nogen, som kender nogle gode hjemmesider om kapacitetsstyring, som er på et højere niveau end HHX niveau A. -
sæbefremstilling--haster:(
ForumindlægHej! VI har i et forsøg i kemo lavet sæbefremstilling, og brugt dise kemikalier: Fast NaOH, fedtstof, denatureret ethanol, mættet opløsning af NaCl. Men der er to spørgsmål jeg ikke kan svare på, nemlig: Hvilke andre fedtstoffer kunne være anvendt? Angiv fordele og ulemper ved nogle af de... -
Hvad gør jeg? Teknologi A eksamen
ForumindlægJeg har ikke lavet noget i teknologi.. Hvordan består jeg eksamen alligevel? -
Hvilket valgfag skal jeg vælge??
ForumindlægHej, Jeg går nu i 2g og skal derfor bruge min sidste blok på et eller andet.. Her er jeg kommet frem til at det skal være innovation C eller informationsteknologi C, men kan virkelig ikke bestemme mig. Er der nogen der har haft de pågældende fag der gider sige lidt om dem? Har læst om dem, men k... -
BILAG
ForumindlægHej. Skal bilag være efter eller før litteraturlisten? Og er der nogle der har et GODT link på hvordan Bilag skal sættes ind. -
Produkt?
ForumindlægHej :) Jeg skal her i næste uge i gang med min OSO. Jeg skal skrive om uddannelsen finansøkonom - med 3 retninger, som er bankrådgiver, rådgiver i et forsikringsselskab og revisor. Men jeg har brug for jeres hjælp til nogle ideer mit produkt kunne være :) Håber I kan hjælpe mig!
