Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6821 til 6840 af 65692
-
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Just like that engelsk stx B niveau,,
Forumindlægnogen der har summary eller stil..? -
Søger en til at rette min stil (3.g STX)
ForumindlægSøger en venlig sjæl der gider at rette min stil, har brugt en del tid på den, så vil gerne have den rettet igennem. Det er jo trods alt mit sidste år, så vil gerne slutte af med et godt resultat. -
Bedøm min danske STX-A stil
ForumindlægVi har netop idag fået skriftlige eksamenskarakterer, og jeg er utilfreds med min karakter. Derfor ville det være en meget stor hjælp hvis der var nogen der var så rare at give sig tid til at læse den igennem, og derefter komme med en objektiv vurdering. -
Genrebeskrivelser af de forskellige genrer til Dansk skriftlig STX
ForumindlægSituationen er den, at jeg skal op til dansk skriftlig imorgen (årsprøve), og jeg står og mangler nogen genrebeskrivelser af de forskellige genrer (essay, kronik, artikel osv.) Er der nogen der kan linke til noget eller ligger inde med nogen noter? Kan ikke rigtig finde noget. -
(HASTER) Gamle eksamenssæt til engelsk A skriftlig STX
ForumindlægHej allesammen, Er der muligvis nogen der har har sin egen gamle engelsk A skriftlig eksamenssæt, eller et link til en hjemmeside hvor man kan finde dem? -
Eksamens læsning
ForumindlægHvor meget er det nødvendig at læse op til eksamen? Behøver man at kunne alt det, der står på de opgivne sider? -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
Matematik B - Maj 2012 - Opg. 6
ForumindlægHalløjsa! Jeg sidder og øver mig til eksamen i matematik, og er kommet forbi en opgave, der ser sådan ud: Opgave 6) En funktion f er bestemt ved f(x)=5x^4+e^x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,10) Starter med at finde sam... -
Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik
ForumindlægHej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k... -
Hvordan gik dansk eksamen? :D FP9 2015
ForumindlægHej alle 9.klasser der var oppe i dansk retsskrivning og læseprøve! Ville bare høre, hvordan det gik for jer, om I blev udfodret eller andre ting? -
prøve i vektor og integral regning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
STX B maj 2012 med og uden hælpemidler
ForumindlægHej Jeg vil hjælpe min søn med at træne ham op til de skriftlige eksamner. Har derfor brug for lidt hjælp hurtigst mugligt helst inden fredag Er der nogen hjælpelige folk der har udregningerne/facit til opgaverne fra STX B maj 2012 med og uden hælpemidler??? Tak på forhånd -
Matematik FP9 med hjælpemidler December 2019 - opgavesæt eller facit?
ForumindlægHey Studiefolk :). Jeg vil spørge om der er nogen herinde som har Matematik FP9 med hjælpemidler december 2019. Jeg vil gerne have opgavesæt eller facit :) God eftermiddag til jer derude. Mvh Mathman -
På GSK; Skal både den mundtlige og den skriftlige eksamen bestås?
ForumindlægJeg læser matematik A på GSK. Mit spørgsmål går på, om det er muligt at bestå faget med eksempelvis 4 i mundtlig karakter og 00 i skriftlig karakter. Jeg synes tidligere at have hørt at et samlet snit (af de to eksaminer) på over 2 skulle være nok. Jeg er ikke så skrap i den skriftlige del so... -
Simpel matematik opgave, mat b niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik opgave, jeg bare ikke fatter! Den skulle kunne laves uden hjælpemidler. "I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste kat... -
vejledende opgaver i stx a 5004B - med evt. svar
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe. Jeg vil høre om mit svar virker rimeligt og rigtigt. opgaven lyder Når en bestemttype gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0 før passage gennem blyvæggen og intensiteten I efter passage: I=I0e-0,0393x, Hvor x angiver b... -
Karakter-Klage og det at blive student(STX 3.g)
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg muligvist skal indsende en klage over en skriftlig karakter. Jeg har spurgt min lærer vurdere om hun synes det er grundlag for det, og hvis hun mener det vil jeg selvfølgelig skrive min klage. Er der nogen herinde der ved, om det har nogen betydning for... -
Disposition, Northern Ireland 9.kl Eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle der har en engelsk disposition om Northern Ireland? Jeg har selv lavet min, men mangler lidt inspiration.. Hvis nogle har ideer til hvad jeg kan have med som punkter eller gøre bedre må i gerne skrive :D Min foreløbige disposition: Why did I choose this topic? - I wanted to lea... -
At tage 3.G om - Opgradering af dumpet matematik C
ForumindlægHej alle. Jeg er en dreng der går i 3.G. Jeg har bestemt mig for at jeg vil søge ind på Jura-studiet. Som sådan er mine karakterer i de fag jeg har og har haft rigtig fine, mit problem er at jeg med mine nuværende karakterer liiiiiige ligger med røven i vandskorpen i forhold til dette års adg...
