Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6841 til 6860 af 33009
-
Oversæt til engelsk
ForumindlægHej, er der nogle der kan oversætte disse sætnigner gramatik korrekt? 1. Patrick var ved at drukne. 2. Sophie havde ikke lyst til at redde ham. 3. Peter var optaget af at vaske håret. 4. ”Det er ingen god ide at forsøge”, sagde Thomas. 5. ”Det er værd at forsøge&rdqu... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHej Jeg har disse sætninger jeg skal oversætte fra dansk til engelsk. Det er verbets tid jeg er itvivl om om jeg har "bøjet" rigtig. 1. Hun gjorde altid, hvad manden sagde. 2. Soldaten hørte sergenten råbe og vidste, hvad han skulle gøre. 3. Han ville ikke have protesteret, hvis polit... -
3 sætninger
Forumindlæghel folkens, håber i gider hjælpe mig med at rette :) Tak,, 1: Aldrig så snart var læreren gået, før eleverne sprang ud af vinduet. 1: Never sow soon was teacher goes before pupil blow up out by window. 2: Ikke alene måtte direktøren gå af, han måtte også gå I fængsel. 2: Not alone mat man... -
KVINDEKAMPEN
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en problemformulering, men jeg aner ikke om hvad endnu. har valgt emnet kvindekampen (rødstrømpenbevægelsen) - nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lægge fokus på? Vil gerne analysere et digt (eller to, der evt. modsiger hinanden), nogen der kan komme ... -
Hvilke varer producere Sydafrika?
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) -
Essay hjælp!
ForumindlægHey! Jeg har brug for lidt hjælp! Jeg kan ikke komme i gang med mit essay. Jeg skal skrive et essay om et fiktionsessay som hedder Hvis der var krig i Norden, som er skrevet af Jane Teller. (Essayet er fra 2002) Nogle der kan give et godt råd, eller prøve og lave en god start for mig. Tak på for... -
Bulbjerg Referat
ForumindlægHjælp er der nogen som har et referat af bulbjerg. -
OVERSÆT hjælp!
ForumindlægHejsa når man i postmoderisme snakker om "the death of the grand narratives" hvad skal det betyde? Altså hvad er grand narratives? -
Fremlæggelse+Valgfrit emne?
ForumindlægHej Jeg skal snart fremlægge om noget i Engelsk som jeg selv vælger, men så er det nu at jeg ikke ved hvad emnet skal være. Fremlæggelsen skal varer i cirka 2-5 min. Jeg tænkte på måske at lave et refrat af en film eller noget..? Hm men alligvel der må da være noget bedre end det? Kom med nogle b... -
Miljøbeskrivelse???!!
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal beskrive det der står Dyk herefter dybere ned i de tre miljøer Mikkel befinder sig i. -Hvilket miljø lever han i hos sin far og bror? -Hvordan er miljøet hos Lena? -Hvilket miljø befinder han sig i hos plejefamilien? -
Perspektivering
ForumindlægEr der nogen der kan komme med et eksempel på en sang, digt eller lignende der kan perspektiveres til The Hours? Det skal helst være en engelsksproget tekst. -
Kvantitativ overfor kvalitativ metode
ForumindlægHej alle. Ved godt der er mange tråde vedrørende hvad henholdsvis den kvantitative metode overfor den kvalitative metode forsøger at belyse, men ingen synes at besvare mit spørgsmål. Jeg har skrevet en AT rapport om Scientific Management/Taylorisme, hvor jeg har inddraget nogle motivationsteorie... -
HjÆÆÆÆLP
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad dette billeder viser og fortæller -
HJÆLP! Mundtlig eksamen engelsk B!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til min syge eksamen i engelsk i morgen... hvilket jeg ikke er glad for... Jeg sidder så nu og har helt glemt hvordan man kan se forskel på de forskelige genre ? tale, short story, osv.? Kan i hjælpe mig? På forhånd tak! -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
EU jeg fatter det ikke
ForumindlægHejsa .. Kæmper for at forstå alt omkring EU. Synes det er meget svært og hvor er der dog bare mange fremmede ord... Er der nogen som kan hjælpe mig med noter der er til at forstå !!! -
1800-tallets dannelsesrejser - dansk/hist
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om 1800-tallets dannelsesrejser i fagene dansk og historie - herunder med udgangspunkt i H.C. Andersen og de samfundsmæssige forhold samt det menneskesyn der var medtil at gøre disse rejser mulige. Mit valg af fag betyder, at historie skal repræsentere den samfundsfag... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
Sufisme
ForumindlægHey er der nogle, som har noter til sufisme i religion(islam)?\n\nVil gerne have nogle noter til det, hvis nogle har, tak på forhånd\n\nMvh Joakimj
