Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6921 til 6940 af 23765
-
SRP
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la... -
Archimedes Lov
ForumindlægHej jeg er ignang med at skrive rapport om Archimedes Lov og er gået i stå ved spm. Begrund at vægtforøgelsen af væsken, når loddet nedsænkes i den, er lig loddets vægttab. Er der nogle der kan hjælpe mig med at formulere dette på en god måde? På fohånd tak! -
FY eksamensspørgsmål på forhånd
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, om man får spørgsmålene til den mundtlige eksamen i fysik på forhånd? -
Hvorfor skruer en fodbold?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) det er noget om magnuseffekten, bernaullis princip osv. Men kan nogen hjælpe angåe... -
eksamen
Forumindlæghey alle.. jeg skal til eksamen i fysik og er lidt i tidsnød, så hvis nogen har noter må de meget gerne lægge det ind! pensum: 1. bevarelsessæstninger og stød 2. newtons love, bevægelse med konstant acc. og harmonisk bevægelse 3. cirkelbevægelse og gravitation 4. energiomsætning og potentiel ene... -
SRP - Debatten om Atomkraft i 70'erne
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå. Jeg skriver om atomkraft i historie og fysik, om debatten der var om hvor vidt vi skulle have atomkraft i Danmark tilbage i 1970'erne og 80'erne. Jeg er gået i stå ved følgende spørgsmål, og håber på at nogen af ... -
referencetemperatur
ForumindlægHej HVad er en referencetemperatur i fysik? -
Projektopgave - opbygningen
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvordan en projektopgave skal laves. Det jeg ved, er, at den skal fremlægges. Her har min gruppe valgt og lave en PowerPoint. Jeg har dog læst nogle steder, at folk skriver en rapport. Mit spørgsmål er så, om man både skal lave en PowerPoint(læs: bare en form for fremlæggelse)... -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
Kemisk analyse
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til fysik imorgen, og jeg er ved at få styr på en af de sidste dispositioner. En af emnerne jeg har mulighed for at trække hedder "kemisk analyse". Hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg ingen ide om hvad for nogle forsøg der kunne være gode, men hvis i har nogle g... -
Lidt af hvert
ForumindlægDette er måske et dumt spørgsmål, men hvordan ser man forskel på et molekyle og et salt(ionforbindelse)? NaCl er jo et salt, men hvordan ses det egentlig blot ud fra "navnet"?Er eddikesyre CH3COOH en amfolyt? Kan den ikke både reagere som en syre og en base?Hvis Na+ er hydraliseret, vil... -
Det periodiske system
ForumindlægNogen der kan give mig en forklaring på det periodiske system, angående dets opbygning med hoved grupper, undergrupper osv? Hastesag svar gerne hurtig :) På forhånd tak. -
Elektrongas
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysikrapport, og et spørgsmål lyder "hvad er elektrongas?". Jeg har prøvet at søge på nettet, men kan kun finde nogle meget inviklede forklaringer på det, og jeg forstår ikke halvdelen af det. Så jeg ville virkelig værdsætte jeres hjælp! Tak! -
Adskille blandinger
ForumindlægJeg er ny, så har brug for hjælp: Hvordan kan man skille blandinger som sand og sukker fra hinanden? Og jernpulver fra zinkpulver? -
Opskrivning af reaktionsskemaer
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til denne opgave: I 4 reagensglas indeholdende fortyndet Pb(NO3)2 anbringes hhv. et stykke zink, et stykke sølv, et stykke jern og et stykke kobber. Skriv reaktionsskemaer for de reaktioner, som må forventes at forløbe. Hvordan ved jeg, hvad der forventes at forløbe?... -
Hvorfor natrium?
ForumindlægHvorfor producer man natrium ? Hvorfor kan man ikke bare bruge Na+ -
Kan I finde ud af det?
ForumindlægHej, hvordan fremstiller man en elektromagnet?- Hvad er det man skal vikle om sømmet og hvad kan man konkludere efter man har fremstilt den? -
Guld
ForumindlægHvorfor kan man opløse jern i svovlsyre, men ikke guld? -
ét hurtigt spørgsmål, natriumionen ..
ForumindlægHvad sker der med natrium ionen ved en elektrolyse? -
Ligand
ForumindlægHvad er en ligand? Og hvordan fungerer den i forbindelse med en katalysator?
