Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6981 til 7000 af 14099
-
Billedkunst - personligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal op i billedkunst b, og har derfor lavet et personligt projekt, men.. Hvordan kan man opstille projektet, og hvad skal man komme ind på? Jeg har lavet parafraser over Venus, med et nutidigt perspektiv (samfundskritik af henholdsvis fedme og tynde modeller) Mvh. Andrea -
Fysik A eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder her og forbereder mig til eksamen, og tænkte på om der mon er nogen, der ligger inde med noter om laseren? alt kan bruges :) På forhånd tak :) -
AMish AT
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der... -
1930'erne?? Van der Leeuw?
ForumindlægHej.. jeg er i tvivl om hvad det er der sker i 1930, med hensyn til definition og opfattelse af religion. det er noget med en der hedder Van der Leeuw. kan nogen forklare det? -
Den danske velfærdsstat - haster
ForumindlægJeg sidder med min eksamens case og støder på et spørgsmål: "Diskuter nogle af de problemer den danske velfærdsstat står overfor og diskuter nogle forslag til at løse dem" Jeg er kørt lidt død. er der nogle der har nogle forslag? Det haster lidt! -
Opdagelserne og Inkariget: Kulturmøder
ForumindlægSå fik jeg trukket 24-timers eksamensspørgsmålet. Mit emne er Kulturmøder: Inkariget og opdagelsesrejserne. Vedlagt i bilagene er et kort over inkariget, et billede af en inka-hængebro, et kort over passatvindende i atlanterhavene, et billede af handelsruter i eturopa og lilleasien og en artikel ... -
BUDDHA
ForumindlægHej... Jeg sidder med en opgave er gået i stå! Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten) Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber... Tak på forhånd.. -
jødedom og islam
ForumindlægHey hvis man trækker islam til eksamen (2.g), hva skal man så kunne on jødedommen? husker at vores lære snakkede en del om jødedommen, da vi havde om islam..men husker ik hvad vi præcis fik fortalt. tak på forhånd :) -
Trappestigen
ForumindlægEr der nogen som kan beskrive de enkelte trin for mig? Mine noter er væk om den og google reagerer ikke ligefrem fornuftigt eller relevant på "trappestigen". ;) På forhånd tak ! -
Skal DR privatiseres?
ForumindlægSynes I at man skulle privatisere DR? Jeg synes umiddelbart det ville være en dårlig idé oven på TV 2's situation -
Ha(it), Ha(almen) eller Cand.oecon
ForumindlægHej derude. Jeg står og vil gerne i gang med at læse videre her efter sommerferien. Jeg blev student sidste år fra gym. Pt har jeg indsnævret mig til 3 uddannelser jeg synes er interessante: Ha(it), Ha(almen) og Cand.oecon. Alle sammen i Århus da jeg gerne vil læse der. Jeg kunne rigtig godt tænk... -
Argumenter imod
ForumindlægJeg skal argumentere imod dette citat med en liberalistisk grundholdning. Nogle forslag? ”Uddannelse i verdensklasse betyder blandt andet, at en stor del af en årgang får en uddannelse. Hvis der indføres brugerbetaling, kan vi vinke farvel til den målsætning med det samme. Brugerbe... -
Figur
ForumindlægHej :) Er ikke så god til at se hvad der menes med figurer, er der nogle som kan hjælpe mig med at forklare denne figur http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-6-1.pdf under nr. 7. -
Borgerrettighedbevægelsen i USA
ForumindlægHej! Jeg har valgt at have om borgerrettighedsbevægelsen i USA i dette års AT i fagene historie A og engelsk A. Har dog lidt problemer med at opstille en ordentligt problemformulering og tilhørende problemstillinger, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Tænker at man kan redegøre for de v... -
Hvad er forskellen på en analyse og en fortolkning. Skal fortolkning være subjektiv??
ForumindlægOverskriften siger sig selv -tak på forhånd -
AT fysik og historie
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til problemformulering og problemstillinger. Overemnet er "Kampen for det gode liv" og jeg har valgt fysik og historie. Jeg ville gerne høre hvordan denne problemormulering og disse problemstillinger lyder: Problemformulering: Hvad gjorde elektricitet ... -
Argumenter ud fra en socialistisk grundholdning
Forumindlæghej alle sammen min opgave lyder sådan her: Argumenter ud fra en socialistisk grundholdning i mod nedenstående holdning til straf ”Fra 2001 til VK-regeringens afslutning blev der gennemført en række markante ændringer i strafferammerne. Og den gennemsnitlige straflængde steg fo... -
Europæisk middelalder
ForumindlægHej .. Jeg står og skal til at begynde med min 2.g dansk/historie opgave .. Jeg har valgt at skrive om middelalderen, og kirkens magt i denne tid .. Har været på biblioteket og søgt lidt på nettet, men mangler stadig nogle links og nogle gode bøger der beskriver kirkens magt. Håber der er en der ... -
Kræft
ForumindlægHej med jer :) Er der nogen af jeg, som ved hvofor kræft er så svært at finde en kur imod, jeg mener, hvis der virkelig var fundet en kur, så vill den jo være kommet på markedet? på forhånd tak for hjælpen :) -
Teknologi rapport?
ForumindlægHej allesammen. Sidder li og døjer lidt med en teknologi rapport, er der nogen der har en skabelon til sådan en. Altså en vejledning til hvordan den skal sættes op?
