Religion

BUDDHA

25. februar 2018 af Fatima2904 - Niveau: C-niveau

Hej...

Jeg sidder med en opgave er gået i stå!

Opgaven lyder: Hvorfor er buddhismen blevet så populær? ( i vesten)

Jeg skal også indrage religionsfaglige begreber...

Tak på forhånd..


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. februar 2018 af SkipperN

Hvilke tanker har du gjort dig?

Folk herinde, mig selv inklusiv, er generelt mere villige at hjælpe, hvis spørgsmålstilleren også selv kommer lidt på banen :) 


Svar #2
25. februar 2018 af Fatima2904

altså jeg ved ikke hvorfor der er blevet så populær. 


Svar #3
25. februar 2018 af Fatima2904

mente: den er blevet så populær


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. februar 2018 af SkipperN

Så må du jo i gang med at undersøge :) I min verden er denne hjemmeside ikke til for, at servere resultater. 

Søg på historien omkring buddhisme i vesten. Jeg ved at der dukker meget op! 


Svar #5
25. februar 2018 af Fatima2904

Det er jeg også igag med, men ved ikke hvordan jeg skal indrage religionsfaglige begreber *_*


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. februar 2018 af Smut1

Den giver ikke kun svar på tilværelsen, men sætter også spørgsmålstegn ved denne. Det er nok den mest eksistentialistiske trosretning der er (fokus er på individet, og den enkeltes karma). Den fungerer godt i en hver business som branding! :)


Svar #7
25. februar 2018 af Fatima2904

Tak for denne gode ide...


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. februar 2018 af Mathian

Buddhismen indeholder ideen om indre fred, harmoni, sindsro, og vægter meditation, som en metode for at komme i kontakt med den spirituelle verden. Vi lever i et semi-kapitalistisk system, (et samfundsøkonomisk system), hvor konkurrence, effektivitet, og konstant præstation er midler til overlevelse og profit. At leve i sådan et system kan føre til depression, stress, psykisk overanstrengelse, og derfor skabe et behov for en religion, der netop tilfredsstiller behovet om ro.  Selvom mange ikke kalder sig buddhister, gør mange arbejdssteder flittigt brug af buddismen. 


Svar #9
25. februar 2018 af Fatima2904

TAK, det hjalp meget...


Skriv et svar til: BUDDHA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.