Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6981 til 7000 af 23765
-
Hjælp til Teknologi A Eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til en Teknologi A eksamen om 1 uge. Min lærer har været lidt dum til at forklare hvad jeg skal præcis. Vi har i en gruppe lavet et iværksætter projekt, med rapport og produkt. Og det er HTX jeg går på. Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg præcis til Teknologi A eksamen? ... -
Hvorfor HCl og H30+ har noget med hinanden at gøre
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder i skrivende stund med en kemi rapport, Calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Vi skal måle koncentrationen af OH- ved at titrere med en 'HCl-opløsning': H30+ + OH- = 2H2O Mit spørgsmål: Hvad har HCl med H3O+ og gøre? hvordan kan V_hcl være V_h30+. Jeg har selv... -
Islamisk Stat og menneskerettigheder
ForumindlægHej. Jeg er nået til diskussionen i min SRP som er: Med udgangspunkt i dokumentarfilmen og FN-rapporten ønskes endelig en diskussion af menneskerettighedernes universalitet. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvad der menes med "menneskerettighedernes universalitet". Min vejleder h... -
Vegetation
ForumindlægHvad betyder vegetation? Kan det have en anden mening end "bevoksning"? Jeg har skrevet i en NV rapport, at der sker vegetation fra planten i forbindelse med fordampningsprocessen og vandets kredsløb. Derefter fandt jeg ud af, at det betød bevoksning og kan nu ikke finde ud af, hvorfor ... -
Drivhuseffekten!!!
ForumindlægHej jeg er i gang med en bio rapport, kan nogle kigge på min forklaring om drivhuseffekten og fortælle om det er rigtigt? Drivhuseffekten er den effekt som sørger for at vi har varme på jorden. Og den fungere lidt ligesom et drivhus,hvor de kortbølgede solstråler trænger ind i atmosfæren og driv... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
MEGET kort oversættelse
ForumindlægJeg vil i denne tyske rapport komme ind på Hitlers liv frem til 1933. Hvordan kom Hitler til magten? Hvad var Hitler egentlig for en person?, hvad interesserede Hitler sig for? Hvorfor kom han egentlig kom til Tyskland? Dernæst vil jeg komme ind på hans ægteskab, og den dag han døde. Ich will im ... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægRapporten: Skal bl.a. indeholde - En udførlig teori der specielt drejer sig om nedarvningsforholdene for blodtyperne - En forklaring på hvordan resultatet aflæses - En forklaring på hvorfor det er vigtigt af få den rigtige blodtype ved en blodtransfusion - En overvejelse om hvo... -
Afstandskvadratloven
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal lave en rapport over et forsøg. I mit eksperiment udtrykker Afstandskvadratloven, at dosishastigheden D' fra en 99mTc-punktkilde i afstanden x er proportional med dvs. at vi kan skrive D'= hvor k er en konstant der bl.a. afhænger af gammastrålingens energi... -
Nitrering - hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Lydens fart
ForumindlægHej, jeg har lige to spørgsmål til fysik eksamen i overmorgen. Hvorfor er lydens fart højere i luft end i CO2. Er det fordi molekylerne sidder tættere i luften så lyden hurtigere kan forplante sig eller er der en anden god forklaring?Hvad er en overtone helt præcist. Man skal jo først have grundt... -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Momentum
ForumindlægEr momemtum p, produktet af et objekts masse m og hastighed v, bare en størrelse, som fysikere har indført for at "gøre det lettere", så de slipper for at skrive mv, og i stedet for det p? Hvad kan det bruges til? -
Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægHej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd -
hypotetisk deduktiv
ForumindlægHvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd -
Henfaldskonstant
ForumindlægEr henfaldskonstanten er en størrelse man kan slå op i fysik-kemi-databogen? -
Billeder af apparatur som i dette eksempel
ForumindlægHej, Jeg læste denne rapport https://www.studieportalen.dk/Opgaver/Files/o6305.pdf og kunne godt tænke mig at vide, om der var en hjemmeside, hvor jeg kan downloade billeder af apparatur og lign. som forfatteren af rapporten har anvendt. På forhånd tak -
Konklusion
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport om gæringens hastighed. Det eneste jeg mangler er konklusionen og ved slet ikke hvad jeg skal skrive.. Nogle der kan hjælpe mig lidt i gang?/Give inspiration? Skal blive færdig med rapporten i aften, så håber der er nogle der kan hjælpe.. -
Energiformer
ForumindlægHej! Jeg synes fysik/kemi (især fysik) er rigtig sjovt, men jeg fik lige et spørgsmål her forleden med noget termisk energi. Det syntes jeg, at jeg havde lidt svært ved at svare på, så hvis nogle kunne skrive hvilke energiformer der er og hvad de gør/er. Det er sådan nogle som termisk energi, Kem... -
Kemisk energi
ForumindlægHej, jeg er igang med en fremlæggelse i fysik og vil gerne have svar på nogle spørgsmål, som lyder følgende: Hvad er kemisk energi? Hvad kan man bruge kemisk energi til? Hvad indeholder en kemisk reaktion? Og hvad en kemisk reaktion? Tak på forhånd.
