Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7041 til 7060 af 26633
-
Metrik jens vejmand
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille problem jeg skal analysere Jens Vejmand men der findes mange forskellige opbygninger af samme sang og derfor er jeg blevet lidt i tvivl. Det første har jo krydsrim og den anden udgave har parrim. Er der nogle der ved hvilken der er den originale?? Og mht metrik så er ... -
hjælp
Forumindlægdigte om ungdom -
Virkelig nætte eller tvangstanke 2 - Naja Marie Aidt | Handling og budskab.
ForumindlægHej Er der nogen som kan skrive hvad handlingen og budskabet med dette digt er? :-) Det vil være et stort hjælp Virkelig nætte eller tvangstanke 2 - Naja marie Aidt. Med al den ondskab godheden rummer Vil jeg kvæle mine børn i sene utrydelige timer tage livet af dem De bliver til den m... -
Dansk Synopsis?? Hjæælp
ForumindlægHey. jeg er igang med eksamen og skal op i malerier fra romantikken, jeg har valgt at analyserer "Prospekt af egnen ved Liselund på Møn" og skal bruge en tekst som passer til det billede. Billedet er linket lige neden under. Jeg vil blive meget glad hvis i ville komme med nogl... -
Religion og metode
ForumindlægJeg tænkte på om man ikke kunne bruge "rugbrødsmodellen" som analyse model i religion til AT, eller er denne for tynd benet ? -
SSO . HJÆLP
ForumindlægJeg mangler inspiration til i morgen, hvor jeg skal ha valgt mit emne. Jeg er på helt bar bund! Hvad skal jeg vælge?Af fag har jeg at vælge imellem: Historie (Hvis det kan undgåes!)Dansk (skal det ikke være!)Fransk (ville være perfekt)Meget hurtig brainstorm, samt nogle af mine interesser:BilerMa... -
Det haster!!
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan skriver man et digt?? :)) Hilsen kamilla -
Hjælp med tyskeoversættelse
Forumindlæg6 Genstandsled (akkusativobjekt) Det bestemte og ubestemte kendeord Analyser og oversæt Kender du fabrikken der? Ja, og jeg kender også ejeren. Han har i øvrigt en bror i Jylland. Der har jeg selv lejet et sommerhus. – Har i sendt brevet? – Hvor har parkeret vognen? – Egon har en plan, og nu ha... -
Retorik
ForumindlægNogen der kan finde eksempler på pathos, ethos og logos i nedenstående digt? :) UDEN FOR DØREN JEG SAD I GARDEROBEN MED EN ÆBLESKIvE I HÅNDEN OG LÆRTE AT BINDE SNØREBÅND I STILHEDEN AppELSINER MED NELLIKER OG RØDT BÅND HANG FRA LOFTET SOM GENNEMHuLLEDE vOODOODuKKER DET ER SÅDAN JEG HuSKER BØRNE... -
Hjælp til sætningsled i AP opgave
ForumindlægHej. Er denne sætning analyseret korrekt? -
finde forfatteren
ForumindlægHeeej,, Har brug for hjælp,,, Har digtet (De onde Aar)Jeg ved at den er skrevet i det moderne gennembrud, ved ikk andet,, har prøvede at søge på google men fandt ingen ting,, er der nogen der kan hjæææælpe ,, har kun brug for forfatterens navn :):) -
HJÆLP
ForumindlægHey allesammen Jeg har idag fået opgaven af at lave et digt. Men jeg kan ikke komme på noget. Der skal være disse ting... tema, undergenre, billedsprog og strofer Mvh. en der virkelig har brug for hjælp tusiiind taak på forhånd. -
undersøgelsens muligheder og begrænsninger :)
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen på fredag og sidder lige og laver mit talepapir.. Jeg har engelsk og biologi og mit emne er litteraturens udvikling som konsekvens af charles darwins rejse, hvor jeg har analyseret engelske digte og prøvet at vise, om man kan se nogle spor af charles darwins evol... -
At finde tekst med fylde til dansk mundtlig prøve
ForumindlægHej. Jeg står med et problem vedr. mundtlig prøve i dansk (9. klasse, prøveform B). Jeg har trukket fordybelsesområdet 'Forandring' og skal finde et debatindlæg, en reportage eller et interview indenfor fordybelsesområdet. Jeg har egentlig valgt mit prøveoplæg, et debatindlæg af Sanne Søn... -
symboler
Forumindlæghej vil det være meget forkert og sige, at en rose både kan tolkes som et symbol på en pige, men også det onde(den ulykkelige kærlighed), nu da der er torne på, tænkte jeg nemlig at også kunne tolkes på den måde, for torne er jo ikke lige fremmen noget der er rart. der står godt nok ikke noget o... -
Hjælp til at finde tekster om syndefald
ForumindlægHej :-) Jeg har trukket temaet 'syndefaldet' til min eksame i mundtlig dansk (9.kl). Jeg har dog desværre svært ved at finde nogle rigtig gode tekster til temaet, Derfor vil jeg spørge om i kunne hjælpe mig. Det spiller ikke den store rolle o... -
Romantik
ForumindlægHej allesammen, da jeg skal skrive DHO, har jeg i sinde at vælge romantikkens tid og derfor skal bruge nogle værker derfra. Jeg har valgt at læse to digte af henholdsvis Emil Aarestrup og H.C. Andersen. Det eneste jeg mangler er dog, at finde nogle digte, der kan sammenlignes med hinanden. Da j... -
barok
Forumindlæghej jeg har valgt barok projekt hvor jeg skal analyser min valgte billed ---> http://1.bp.blogspot.com/_VdoLozxNLqE/R_OICZjWkEI/AAAAAAAAABM/dLB_09LLzC8/s400/Barok.jpg jeg har skrevet "hj" på nogen af punkterne, om i gider fortælle hvad der er da jeg ik forstår det her er min opgave ... -
Michael Strunge og N.F.S Grundtvig
ForumindlægHar fået til opgave at læse Michael Strunge - ''Det Kommende'' og N.F.S Grundtvig - ''De Levendes Land''. Herefter skal jeg så svare på, hvor jeg ser at Michael Strunge har læst Grundtvigs digt? og finde forskelle og ligheder i deres livssyn. Jeg er helt lost. ... -
Anmeldelse yahya Hassan
ForumindlægHvem er Yahya hassan og hvad er hans digtets budskab og modgrupper osv.
