Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7081 til 7100 af 11183
-
eksamen
Forumindlæghej efter 10 klasse skal jeg på eud og i eksamen skal man op i dansk,matematik,engelsk,fysik kemi og 2 andre men skal jeg bruge for eksempel fysik senere i mit liv og for eksempel biologi skal jeg bruge det til noget -
Dyre og planteceller
ForumindlægGodmorgen! Jeg har nogen biologi spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om. Hvad er ligheder på en dyrecelle og en plantecelle? Jeg ved, at de er ret ens, men er lidt i tvivl. Hvornår kalder man kromosomer for kromosomer? (Noget omkring nogen faser...) Tusind tak for hjælpåen! -
titrering!
ForumindlægHej. Vi har fået stillet et spørgsmål i biologi der går ud på at vi skal forklare hvad titrering betyder. Det er O2 indholdet der skal titreres for og kan simpelthen ikke finde nogen steder hvordan metoden er. Håber en af jer derude kan kaste lys over det..Mvh. Ann -
Hvad er planteformering? Og hvad er dyreformering?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til noget biologi. Så hvis i kunne komme med en forklaring på hvad, planteformering er, og hvad dyreformering er så kunne det være fedt. Har søgt på en masse hjemmesider, men det er ret svært at finde ud af hvad for noget af det jeg skal skrive ned. Så håber i gider at... -
MUSKLER!!!!
Forumindlæghar et lille spørgsmål i biologi! svaret er sikkert meget simpelt men jeg har svært ved at forstå begreberne:S Spørgsmålet lyder: de to kendte proteinstrukturer i musklerne kaldes myosin og aktin, hvad er deres funktion?? Håber nogle kan hjælpe!! -
HJÆLP VAND!
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (klim... -
vand
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde en redgørende spørgsmål, analyserende spørgsmål og perspektiverende spørgsmål til emnet " Hvorfor er vand så vigtigt for alle levende organismer på jorden" håber på hjælp så hutigt emne. og der skal gå noget geogafi (kli... -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
blodtyper:Diskussion
Forumindlæghej jeg igang med en biologi rapport, og jeg har problmer med det punkt der her diskussion, min lære har skrevet vi skal skrive 1-2 sider om det, og jeg er virklig blank på det....håber nogle kan hjælpe hilsen mig -
Teori afsnit omkring Blodtyper
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp i forhold til hvad jeg skal skrive i min biologi rapport. Afnitter skal være kort præcist, og skrevet i eget sprog. Du skal forklare de faglige begreber og naturvidenskabelige sammenhænge, der er relevante for undersøgelsen gerne med udgangspunkt i figurer, formle... -
Journalskrivning
ForumindlægHej alle venner derude!Jeg er igang med at skrive en journal i biologi ud fra nogen forsøg vi har lavet med celler.Den skal være så kort som mulig.Ville så høre om I vidste om man skal indlægge indholdsfortegnelse med i opgaven?På forhånd takStefo, 1.G HTX -
Sukker
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur? -
Mangler info om 'Affald i skoven'
ForumindlægHey, Jeg skal fremlægge i biologi, og har valgt emnet; 'affald i skoven' Kan dog ikke finde nok oplysninger om emnet :( Er der nogen der kender nogle gode sider med info omkring dette dette emne? På forhånd tak :D -
Metode
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring metode anvendelse i biologi. Hvis jeg snakker om en test EN ANDEN har foretaget og testen går ud på, at man tester om personen er negativ/positiv for brug af doping, hvilke naturvidenskabelige metoder benytter man så? :) -
Den spanske syge
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang. -
ØKOLOGI !! hjælp hjælp
Forumindlægskal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-) -
3. årsopgave - forslag?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner? -
HJÆLP TIL RAPPORT!!
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme? -
SSO - eksempel på problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo... -
AT fedme
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe!
