Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7381 til 7400 af 14099
-
genmutation
Forumindlæghej! skal til biologi eksamen i morgen og har et spørgsmål der lyder: hvilke konsekvenser kan mutationerne medfører. har selv skrevet at det kan medfører at ens protein og arvemateriale bliver ændret. er der andre ting ? -
sundhed og fedme
Forumindlæghej jeg skal lave en problemformulering om sundhed og fedme og håber på at få hjælp jeg skal skrive i fagnene biologi og kemi jeg har selv lavet en , men jeg ved ikke at den er passende : det er et problem at der i dag er mange overvægtige i vores samfund. ?? er den ok? -
Nervecelles kommunikation med muskler
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige her og kigger på nervecellen. Det jeg er i tvivl om, er hvad det er for en del af nervecellen der giver impulser til musklen om at den skal bevære sig? Er det synapse knopperne som giver et kemisk impuls, eller er det axonet der ... -
Kvalitativ og kvantitativ
ForumindlægHej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :) -
Ribosomer
ForumindlægHej Jeg er ved at lave årsprøveopgave (24-timers prøve) i biologi, og jeg skal forklare hvad ribosomer er, men jeg kan ikke finde noget som er skrevet på en forstålig måde.. Så jeg tænkte på, om der er nogle af jer som ved noget om det, og som kort kan forklare det?? Hilsen Stefanie -
rusmidler
Forumindlæghej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen -
Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes
ForumindlægJa spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o -
Mangler info om 'Affald i skoven'
ForumindlægHey, Jeg skal fremlægge i biologi, og har valgt emnet; 'affald i skoven' Kan dog ikke finde nok oplysninger om emnet :( Er der nogen der kender nogle gode sider med info omkring dette dette emne? På forhånd tak :D -
Ny biologifagside
ForumindlægPå opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ... -
Regnskoven
ForumindlægJeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :) -
ØKOLOGI !! hjælp hjælp
Forumindlægskal til at lave min biologi rapport nu her, hvor jeg skal fortælle general teori omkring søøkologi. Er rimelig på bar bund, er der nogen af jer kloge hoveder der kan bare sige kort hvad jeg skal komme ind på, for ved ikke lige hvordan jeg skal starte? please hjælp mig ;-) -
Respirationsproces
ForumindlægHeey :D Jeg har virkelig svært ved biologi, og har fået en lektie til imorgen, men ved ikke hvordan jeg skal løse det! Håber i kan hjælpe mig :) Der står : Hvorfor er det lige at cellerne udfører respirationsproces ? -
Et spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima). -
Eksames hjælp!
ForumindlægHej . Jeg har været uheldig (synes jeg selv) at trække biologi b niveau, som så er en af mine sidste eksamer inden jeg bliver matematisk student. Jeg søger derfor noget lektie hjælp mod betaling selvfølgelig. Mvh. Maria -
Bio spørgsmål om hjertet og lungerne
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en biologi opgave med hjem, og kan ikke rigtigt finde svaret og sammenhængen mellem 3 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Tak på forhånd :-) Hvad er det lille kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hvad er det store kredsløb? Og hvilken opgave har det? Hva... -
hvileeffekt!!! SOS!
Forumindlæghej ppl! jeg har en nv rapport, som skal snart afleveres! der er en biologi del og en fysik del, men mit problem er mere fysikken delen, og JEG skal kunne beregne hvileeffekten, men det ved jeg ikke hvordan?? og P= P?varme + ?P?fordampning ?jeg har regnet ud hvor meget flamingokassens rumfang ... -
Hjælp piger! Spørgesmål til NV - prøven
ForumindlægHej piger, skal op i NV (biologi og kemi) snart og har fået et spørgesmål i min opgave og jeg er helt lost og har brug for hjælp til det. Spørgesmålet lyder således: Angiv og vis med beregning, hvor mange tons glukose der kan opbygges ud fra et ton CO2. Hjææælp! -
Gæring
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad det præcise formål med det gæringsforsøg jeg har lavet i forbindelse med nv-biologi i 1.g, så tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe mig? Udover det vil jeg også gerne vide hvad gærcellerne lever af, og hvad de skal bruge føden til? Håber der en nogen som kan hjæ... -
Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??
Forumindlæghej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologi på B-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper -
Bindinger?
ForumindlægHej? Jeg er rendt ind et mindre problem med mit biologi. Jeg ved simpelthen ikke hvad de forbistrede alfa- og beta bindinger er for nogle dimser? Så jeg ville sætte stor pris på, om nogen kunne fortælle mig hvad det er... (Links til eksterne sider er også helt O.K så længe det kan forståes)
