Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 7481 til 7500 af 47924
  • Novelle til eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har trukket noveller som fordybelsområde til dansk mundtligeksamen, jeg skal persektiver til: En æggesnaps, Amanda engel, Drivhuset, Tennis, Nådsensbrød og Irene Holm. Har i nogen idér til en novelle? Den skal være mellem 4 og 7 sider.
  • Eksamens spørgsmål?

    Forumindlæg
    Hej folkens kan i hjælpe mig med et Mat B del spørgsmål i modellering? spørgsmålet lyder: Delsprgsmal. Funktionsanalyse Overskudsfunktionen kan beskrives ved denne funktion F(x) = - 0,5 (skrevet som brøker)x2-3,5x +4 Redegør for at denne funktion har et maksimum vha diff erentialr...
  • Eksamens opgave

    Forumindlæg
    Emne: Arbejdsløshed i Danmark Problemstilling: Vi vil undersøge hvordan arbejdsløshed i Danmark kan påvirke det økonomiske kredsløb _______________________________________________________________________________________ Hvad sker der med lønningerne ved høj og lav arbejdsløshed? Hvordan påvirk...
  • eksamen: differentialligninger

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har et dumt spørgsmål.. separation af variable, er det, det samme som separation af 1. ordens diff.ligninger???
  • HASTER. EKSAMEN I MORGEN

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der ved, hvad 1datasæt betyder
  • dansk eksamen

    Forumindlæg
    hej nogen der ved om man må skrive notter på sin synopsis?
  • hjælp hurtigt til eksamen

    Forumindlæg
    Hvad er dette? Evand? Etilført? Tilført energi? Nyttigtgjort energi? atomkraft?? fastlandsklima og kystlandsklima`?
  • at-eksamen

    Forumindlæg
    hej! - hvordan har I anvendt metoderne? - har svært ved at flette et metodeafsnit indi fremlæggelsen,og i realiteten har jeg svært ved at forstå hvad der menes med "metode". - hvordan har i struktureret jeres fremlæggelse?(indledning, snak, konklusion osv. ), hvad er jeres "røde...
  • Eksamen + integralregning

    Forumindlæg
    Jeg skal op til mat B og har brug for hjælp til dette spørgsmål: Bevis nogle sætninger om stamfunktionen og det bestemte integral. Hvilke beviser er bedst at bruge?
  • Eksamen - Der Langläufer

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket Der Langläufer af Tom Finsen side 40-44. Er der nogle med gode noter eller andet til den, så ville jeg være utaknemlig glad hvis du gad sende det til mig. På forhånd tak.
  • Konjunktiv til eksamen

    Forumindlæg
    Kan man sige følgende: Der Text wäre in 1994 geschrieben. På forhånd tak
  • KEMI eksamen

    Forumindlæg
    Hvordan kan man finde pH i en opløsning af stærk syre?
  • eksames bevis

    Forumindlæg
    Kan man få tilsendt sit eksamesbevis, vis man ikke kan komme tll dimissionfesten? På forhånd tak!
  • Historie eksamen

    Forumindlæg
    Hvis man har om Falklandskrigen, hvilke kilder kan man så vælge?
  • hjælp - dansk eksamen.

    Forumindlæg
    jeg har trukket , " Det moderne & Det folkelige gennembrud, fiktion, ældre" Så jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode tekster at anbefale til dette emne :) tka for hjælpen på for hånd .
  • Mundtlig Eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg er tvivl om hvorvidt jeg skal flette min perspektivering ind i referatet af den udleverede tekst. Blev i tvivl da jeg så dette på uvm.dk Svage elever magter ikke at perspektivere og nå frem til analyse og fortolkning og til at sammenholde ukendt og kendt tekst. De refererer først paralle...
  • dansk eksamen..

    Forumindlæg
    Hvad lægges der vægt på hvad skal man kunne.. Jeg sidder og læser litteraturens veje igennem, og er noget til symbolismen.. men har hentet en kompendie med hovedpointerne i hver periode.. men lægges der så meget vægt på litteraturhistori, og hvad skal man kunne indenfor sprog og medier ?
  • Matematik eksamen

    Forumindlæg
    Punktet P ligger på grafen for g. Værdien af x-koordinaten Xp for punktet P. Xp = 5,78 cm Opgaven lyder på: Bestem en ligning for tangenten til g i punktet P Her helt lost i hvordan man kommer frem til ligningen. pls.... hjælp
  • HJÆLP TIL DANSK EKSAMEN!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket kærlighed til Dansk Muntlig og leder derfor efter en tekst. Jeg har nu ledt, ledt og ledt, men kan ikke finde en tekst med kød nok på.... Så ville høre om der er nogle som har lyst til og hjælpe mig, da jeg virkelig har brug for det!:)
  • Dansk Eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg sidder og stresser her, efter jeg er blevet færdig med den stil vi skulle lave til ekasmen. Jeg synes at jeg har lavede en meget god stil, men der er bare en lille ting, der gøre mig lidt bange. Da jeg blev færdig med min stil, som så var et brev, lagde jeg en kildeliste ind. For...