Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7521 til 7540 af 14099
  • Det postfaktuelle samfund

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive AT om medicinsk cannabis, hvor jeg skriver i biologi og samf. Jeg skal inddrage det postfaktuelle samfund, men hvordan hænger det sammen med medicinsk cannabis? Håber nogen der kan hjælpe Mvh Cecilie
  • en der vil sælge sin Campell&Reece bog?

    Forumindlæg
    HEy Guys Skal til at starte på biokemi og vil høre om der er nogen herinde som har lyst til at sælge sin Campbell&Reece, ''biologi''8th edition?... Tak på forhånden MVH Tina
  • Vævsdeling

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, som jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet så ville høre om nogle af jer kloge hoveder kunne finde ud af det. Hvilke væv kan dele sig i det voksne individ – og hvilke kan ikke?
  • rødvin og beregning - hjælp

    Forumindlæg
    hej. jeg sidder med en biologi opgave, som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive til. jeg har kun skrevet at det indeholder mange kalorier. andet? 1. anfør argumenter for og imod "det daglige glas rødvin".
  • aids i afrika

    Forumindlæg
    Hey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen
  • Hjælp, kloge hjerner :D

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er igang med og skrive en biologi rapport omkring osmose/diffusion. Og jeg går død når der står noget om cellestørrlelse ?? Er der nogen der kan fortælle hvad cellestørrelse i sammenligning med f.x diffusionshastighed? Det ville være super hvis nogle kunne hjælpe...
  • VIGTIGT PROBLEMSTILLING!

    Forumindlæg
    Hej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling?
  • AT - REJSER

    Forumindlæg
    Står og skal skrive AT om samme emne som 3.gerne havde sidste år - rejser Er ret blank for ideer, ved bare at jeg vil skrive to af følgende fag; biologi, matematik, religion, historie eller dansk Nogle der har nogle ideer? :)
  • AT om Pasteur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et problem med min AT-synopsis. Jeg ved ikke helt,hvad jeg skal skrive i afsnittet om metoder, teori og materialer. Jeg har som sagt om Pasteur i historie og biologi. Er der nogen der kan hjælpe?:)
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Vi håber på at i vil hjælpe os, da vi skal fremlægge under om en 1 uge.
  • Kontrolforsøg i aflæsning af stregkoder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave fra et gammelt opgavesæt i biologi, og jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan forklare, at brønd to i vedlagte bilags figur 2, er et kontrolforsøg. Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig. Mvh. Hyacinth
  • HJÆLP!! HASTER.

    Forumindlæg
    Hey guys! :D Kan I lige hjælpe mig med noget biologi? Det er om økosystemer. Jeg har så vælgt Regnskoven. Spørgsmålet kommer nu: Beskriv, hvordan forureningen med nitrogenforbindelser påvirker regnskoven. Hvordan påvirker det regnskoven? Håber I kan svare på det.. Anh.
  • inspriration !

    Forumindlæg
    HEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG !
  • HJÆLP AT!! HASTER

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og jeg har virkelig ikke styr på hvordan det skal laves.... jeg har fagene biologi og idræt og er meget i tvivl om metoderne.. er der en venlig sjæl som vil læse mit dokument igennem og fortælle om det er helt lort eller man godt kan sige det til eksamen? har ...
  • Tilpasning og Naturlig selektion

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak.
  • Fejl i proteinsyntesen

    Forumindlæg
    Jeg har en biologi aflevering for til næste uge og mangler kun at besvare disse 2 spørgsmål. Nogen der kan hjælpe? Hvordan kan der opstå fejl i proteinsyntesen? Hvorfor er det vigtigt, at proteinsyntesen foregår fuldstændig korrekt?
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Hej allesammen sidder med en biologi aflevering der hander om vandløbsundersøgelse af Østeråen. Jeg har lidt besvær med dette spørgsmål, er der nogle søde og kloge sjæle der vil give et bud på spørgsmålet?;.) Hvad kan man gøre for at begrænse udvaskning til et vandløb?
  • Haster!! & hjælp!

    Forumindlæg
    Mit svaghed er nok biologi!! Vi har emnet Regnskoven - Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde nogle steder overhovedet. eller er det bare mig som ikke kan finde ud af den. spørgsmålet er: Find eksempler på hvordan planter har tilpasset sig i livet Regnskoven.
  • Enzymer og ølbrygning

    Forumindlæg
    Hejsa derude :-) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi A i morgen. Mit emne er Ølbrygning, enzymer og energiproduktion. Det jeg vil spørge om hjælp til er hvordan opbygningen af vigtige enzymer kan forstyrres ved eksempelvis mutationer? Håber i kan hjælpe
  • Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd