Almen studieforberedelse (AT)

HJÆLP AT!! HASTER

31. maj 2018 af caro4700 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og jeg har virkelig ikke styr på hvordan det skal laves.... jeg har fagene biologi og idræt og er meget i tvivl om metoderne.. er der en venlig sjæl som vil læse mit dokument igennem og fortælle om det er helt lort eller man godt kan sige det til eksamen? har vedhæftet dokumentet

Vedhæftet fil: Talepapir.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2018 af hellekas (Slettet)

Er det studentereksamen eller årseksamen? 


Svar #2
31. maj 2018 af caro4700 (Slettet)

studentereksamen


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. maj 2018 af hellekas (Slettet)

Umiddelbart vil jeg sige, at du godt kunne starte med en lille indledning og præsentation af dine fag. Jeg tænker også, det ville være en god idé med en konklusion til sidst :-) 

Jeg skal selv til AT-eksamen i næste uge, men er meget i tvivl om, hvordan det skal fremlægges og hvad man starter med?? Har hørt nogle starter med en konklusion efter deres præsentation af problemformulering og problemstillinger?? 

Har lige nogle spørgsmål til dit talepapir: Er det dine delkonklusioner du har sagt ind under dine problemstillinger? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. maj 2018 af hellekas (Slettet)

lagt* i stedet for sagt ;)


Svar #5
31. maj 2018 af caro4700 (Slettet)

ja delvist, har startet med lidt metode og så taget det vigstigste fra mine delkonklusioner.. men ved ikke om det er sådan man skal gøre.. er virkelig også i tvivl om metoderne, føler det er en gætteleg


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. maj 2018 af hellekas (Slettet)

Jeg tænkte det nok, for kan huske til min årsprøve i 2.g, hvor jeg skulle fremlægge individul i AT. Jeg havde ingen idé om, hvordan det skulle fremlægges, så jeg sagde alt det jeg havde i min synopsis.... Endte med 02, hehe. Sikke noget lort. 

Nu vil jeg bare gerne gøre det godt, men føler ikke jeg ved, hvordan det skal fremlægges på nogen måde. Føler ikke engang lærerene ved det! Det er nok lidt af en gætteleg.. 

Havde du tænkt dig, at sige din konklusion til sidst eller først? :) 


Svar #7
31. maj 2018 af caro4700 (Slettet)

jeg kommer nok til at sige den til sidst..

gjorde præcist det samme som dig sidste år og fik også 02 haha, så frygter virkelig den her


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. maj 2018 af hellekas (Slettet)

Nårh okay, for når jeg kigger på andre fremlæggelser på f.eks. Youtube, så siger de fleste deres konklusion først? Hvilket jeg synes er lidt forkert? Men ved det ikke... 

Men ud fra din talepapir, så skal du ikke bekymre dig! Læs godt igennem på metoder og begreber! Husk du ikke får noget for at læse op :) Tro på dig selv! 


Svar #9
31. maj 2018 af caro4700 (Slettet)

tak! må gøre mit bedste... og held og lykke til dig også!


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. juni 2018 af hellekas (Slettet)

Mange tak! Hvordan gik prøven? 


Svar #11
01. juni 2018 af caro4700 (Slettet)

Går hjem og tuder.... synes virkelig selv jeg har forberedt mig så meget som muligt.... jeg fik så 00... fedt jo

Brugbart svar (0)

Svar #12
01. juni 2018 af minimand60 (Slettet)

Måaske var det også dumt at begynde at forberede dig dagen før du skulle op...


Skriv et svar til: HJÆLP AT!! HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.