Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7721 til 7740 af 14598
-
Hvad laver jeg om 10 år?
Forumindlæg"Hvad laver jeg om 10 år? " eller "Mit liv 10 år ud i fremtiden" Jeg skal skrive en stil men jeg ved ikk hvordan jeg skal lave den.jeg tager pædagog uddannelse næste år. Så jeg bliver pædagogmedarbejder i en børnehave.Kan i hjælpe mig med at laver min lek... -
Hjælp hurtigt!!- Engelsk
ForumindlægJeg har speakers corner imorgen.. (dvs. at man snakker om et emne i cirka 3-5 min... foran klasse) Jeg fik et emne om ''A person who lives in her/his dreams''.. Kender i nogen?? Skal fremlægge imorgen... -
Små sætninger
ForumindlægI can´t find my keys(Jeg kan ikke finde mine nøgler) He don´t live (han lever ikke) I haven´t see him(Jeg har ikke set ham) I didn´t know.(jeg vidste ikke) Er det korrekt? Tak på forhånd -
berlinmuren
ForumindlægJeg har om Berliner muren i skolen, og der er nogle spørgsmål som jeg føler jeg ikke kan få besvaret 100%, så jeg tænkte og der var nogen der kan :-) 1. Hvorfor blev berliner muren bygget? 2. Hvad var problemet at leve i østberlin? 3. Hvordan var livet bag muren? -
hvad betyder: en vane har lange rødder
Forumindlæghjælp til ordsporg. en vane har lange rødder. uden mad og drikke duer helten ikke, bedre sent end aldrig, stor i ord lille på jord, ingen kender dagen før solen gåe ned, lige børn leger bedst, en god latter forlænger live. -
En lille kort sætning
ForumindlægHej ha problemer med en sætning, som irriterer mig, kan I hjælpe? Jeg vil på tysk sige: "De har et rædsomt liv og har det ikke godt med hinanden" passer det/mit bud: "Sie haben ein schreckliches Leben und haben es nicht gut min einander" Tak på forhånd... -
hvad tror du på?
Forumindlægjeg har et Essay for som jeg har lidt svært ved. både det at man skal skrive en essay men også jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive til emnet. det skal indgå: en eller flere episoder i dit liv, hvor du har haft brug for at tro på noget - og dine tanker bag du skal reflektere over, hvorfor... -
nettoprimærproduktion og bruttoprimærproduktion
ForumindlægHar fået spørgsmålet "beggrund hvorfor det er nettoprimærproduktionen og ikke bruttoprimærproduktionen som er grundlaget for dyr og nedbryderes liv." Kunne forestille mig at det havde at gøre med, at respirationen trækkes fra i nettoprimærproduktionen og at respirationen ikke er vigtig... -
Unge i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal skirve en diskuterende artikel om unge i det senmoderne samfund, hvori jeg har valgt at tage udgangspunkt i artiklen ” Unges liv er styret af Facebook. Vores værd er blevet til at måle og veje”. Så jeg ville høre om der eventuelt var nogle som kunne komme m... -
Identitet - Fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i 9 klasse. Jeg har trukket fordybelsesområdet Identitet. De opgivelsesemner jeg skal perspektivere til er - Catwalk, novelle. - Jeg en grovbolle, essay. - Et dukkehjem, drama. - Tolvtal i livet, lyrik. - De hvide mænd, roman. Kender i nogle noveller, essays el... -
fejl i sætninger
Forumindlæg1) we must always remind ourself of the good times we have had hvad er fejlen her?? 2) we wil always be remembered by the people which lives we affect. istedet for which skal der ikke stå whose, da det bruges ved personer -
Oversættelse af to sætninger?
ForumindlægHej, jeg har en kort ovesættelse, som jeg håber, at der er nogn der kan hjælpe mig med at oversætte Agrado har tilbudt at aflyse aftenens forestilling. Men da hun står på scenen, begynder hun at fortælle om sit liv og sine operationer der har gjort hende til ”en autentisk kvinde.” -
Engelsk artikel om kendt person!!
Forumindlægjeg skal skrive en artikel i engelsk om en kendt person, men jeg er helt blank for ideer. Det er en aflevering som skal være en afslutning på et emme (nothing succeeds like success) vi har haft. Det er lige meget hvilken person det er, det skal bare handle om persones liv og hvad/hvordan persone... -
Kunsten at græde i kor
ForumindlægHej:) Jeg skal lave en berettermodel og en aktantmodel på bogen 'Kunsten at græde i kor'. Men jeg synes bare ikke rigtigt, der er noget klimaks eller noget mål, fordi den bare fortæller om en drengs liv. Der er mange klimakser og mange mål i mange forskellige situationer, men jeg synes d... -
Mundligt dansk og debatindlæg
ForumindlægHej "Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har trukket debatindlæg i dansk, og jeg aner ikke, hvad jeg skal vælge i forhold til debatindlægget. Jeg skal perspektivere til Elisabeth Grundtvig og debatindlægget 'Jeg meldte mig ud af samfundets hamsterhjul og blev forelsket i livet.'"... -
Loc - dybe tekster
ForumindlægJeg skal til ekamnen i mundtligt dansk, hvor jeg trak "det barske liv - fiktion". Jeg har valgt at arbejde med en LOC sang. Så ville hører om nogle af jer havdde ideer til en dyb LOC sang, det ville være super hvis i havde nogle forslag og evt. nogle noter ;-) -
mundlig prøve (DANSK)
ForumindlægHj har trukket emnet ungdomsliv i Heej, jeg har trukket ungdoms liv i 70erne ;) Er der nogle der kan hjælpe med en sang eller en tekst? omhandlende det? Jeg har valgt sangen herfra hvor vi står af Skousen og Ingemann, men ved ikke helt hvad den handler om? Eller hvis nogle også har været op... -
Arv og miljø i Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej! Håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål! :) Jeg er i tvivl om det både er miljø og arv som man siger former ens opvækst og fremtid i Det Moderne Gennembrud, eller om det kun er miljøet som former fremtiden. Jeg tænker, at det var arven som former fremtiden i Romantikken, og at det så e... -
Skriftlige dansk
ForumindlægHej Var tidligere idag til eksamen, og valgte at lave en reportage. Vil høre hvad i synes om den, hvad tror i denne reportage kan give? Ved jeg har et par småfejl, hvor jeg har skrevet "I Nørreport Station og "I livet løs" Begge burde at være på og ikke I. Realistisk set hvad tro... -
Projektopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg har snart projektuge, hvor overemnet er Det Moderne Liv. Problemet er, at jeg har lidt svært ved at finde på et godt emne. Jeg havde egentlig en ide som hed Branding og Image, men ved ikke om det er et godt nok emne? Hvilke emner er der ellers som minder om branding og image? (nog...
