Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7781 til 7800 af 14099
-
Hvad bruges andengradspolynomier/parabler til i praksis?
ForumindlægJeg skal i en opgave om andengradspolynomier "lægge fokus på økonomiske anvendelser med omsætning, omkostninger og overskud samt indtegning af grafer for disse i koordinatsystem". Jeg kan se et kordinatsystem for mig med disse 3 funktioner i hovedet, men jeg synes bare ikke rigtig jeg k... -
Eksamen i Organisation - Hvordan foregår det?
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i organisation C og har fået af vide af min lærer, at jeg skal trække en tekst, som jeg skal kommentere. Er der nogle derude, der har prøvet at være til eksamen i organisation, som kan fortælle hvilke slags tekster, man kan trække og generellt hvad jeg skal fokusere på. ... -
Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev... -
Racisme - debat
ForumindlægEt åbent forum til debat om børnebøgerne som bliver ændret på grund mulig racisme. Eks. Pippi Langstrømbes far må ikke hedde negerkonge. Skaber vi i virkeligheden fokus på forskellen, og lærer vi den nye generation at det ikke er okay at være fx. neger? -
SIR-modellen
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive studieretningsprojekt om epidemier med fokus på influenza A. Jeg har valgt at jeg i matematik vil bruge epidemimodellen SIR, men har lidt problemer med den, håber nogle kan hjælpe. Jeg har fået omstillet de tre ligningen som den går ud på, nu er mit ... -
Hjælp! Vigtigt!
Forumindlæg1. Er der nogle der kan forklare mig, hvad hyPOventilation er? og hvad sker der fysiologisk? 2. Jeg har fået en case, hvor min patient har 39 i feber, hans respirationsfrekvens er på 20 og saturation er på 89 % og hans blodtryk er lavt 90/50.. Er der nogle der kan give mig en fysiologisk forkla... -
AT3 om betonbyggerier 50'erne og 60'erne
ForumindlægHej. Vi er en gruppe der har om betonbyggerierne i 50'erne og 60'erne, med fokus på Bellahøjhusene og Høje Gladsaxe. Men vi mangler noget litteratur (vi har kun faglitteratur) om emnet, så vi tænkte på om der var nogen der kendte nogle digte/noveller/romaner som kunne være relavante? Hels... -
Hjælp til større skriftlig opgave!
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, der har gennemgået eller har stor viden om - eller endnu bedre: har skrevet større skriftlig opgave om tsarstyret i Rusland og den russiske revolution, da jeg selv har valgt at skrive større skriftlig opgave om den russiske revolution med fokus på tsarstyrets endeligt. -
Haster
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave om idrætspædagogik. Et af de sidste spørgsmål lyder: Kom med et bud på en samfundudvikling, hvor idrætspædagogik ville være berettiget? Og nu er jeg i tvivl om, hvad jeg egentlig skal give bud på. Er det som jeg skal give et bud på hvordan samfundet skal udvikle sig... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i 1880-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvinder ind ... -
Menneskehandel
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om menneskehandel, med fokus på prostitution, i danmark - i opgaven skal jeg kigge tilbage på 1700 tallet og frem til dags dato. Men jeg kan ikke finde nogle tal eller noget nogen steder om hvor mange der blev handlet til Danmark dengang eller om hvordan det i det hele t... -
tysk oversættelse
ForumindlægJeg skal lave en oversættelse fra dansk - tysk med fokus på henførende stedord. Sætningen lyder således: Det var en bevægelse, hvis størrelse man ikke rigtig kendte. som jeg har fået til: Es war ein Bewgung deren Grösse man nicht wirklich kennt Står "hvis" ikke i genitiv? -
Racisme og sport
ForumindlægJeg har projekt om sport og racisme men det er somom der kun er fokus på fodbold. Er det virkeligt sådan at det kun er indenfor fodbold den er gal? - Jeg håber det da, men tror det nu ikke. Er der nogen af jer som har hørt om andre sportsgrene og lande hvor racisme spiller en stor del af sporten?... -
hvilken teori ville virke bedst?
Forumindlægjeg skal skrive en opgave om skole skderrierne i USA med fokus på Jeff Weise, og jeg skal finde forskellige teorier og lægge ned over ham og hans liv men jeg kan umildbart kun komme på Eriksons fase teori, og jeg skal mindst bruge en teori mere, hvis de er nogetn der har et forslag ville det væ... -
SSO hjælp
ForumindlægMin opgave titel lyder:Der ønskes en analyse og fortolkning af William Bradford Huies 3 lives for mississippi med specielt fokus på en redegørelse for de forhold, som muliggjorde de beskrevne handlinger. Er i tvivl om det så er helt forkert at jeg har lavet analyse af kommunikationsform, tema, ge... -
Emne til SRO-opgave.
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at finde et emne til min SRO. Fagene er engelsk og samfundsfag, indenfor identitet og sociologi. Har fået nogle tekset der primært handler om livet i en storby selvfølgelig med et fokus på identitet. Jeg har fået at vide jeg skal inddrage forskellige sociologer, ... -
SRP
ForumindlægHej alle. Jeg ville hører om i kunne hjælpe mig lidt med et emne til SRP. Jeg har fundet materiale, jeg vil fokusere på filmen Straight Outta Compton og deres lyrics. Jeg ved ikke om i kunne have nogle idéer om, hvad jeg ellers kunne gå i dybden med, eller for den sags skyld et emne jeg kunne ar... -
Hvad kan man kombinere sit ene fag med?
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om atomkatastrofer med fokus på Tjernobyl. Her komemr det matematiske ind i form af spredningsmodeller. Jeg tænkte så på at undersøge om de danske medier misinformerede danskerne om ulykkens egentlige omfang. Mit spørgsmål er, hvad det hører ind under. Kunne det vær... -
Valg at studieretningsprojekt
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretningsprojekt i Dansk A og Engelsk A, hvor jeg overvejer enten at bruge 'kvinden i buret' eller 'fasandræberne' af Jussi Adler Olsen, men hvad vil være mest oplagt at fokusere på og hvilket materiale vil jeg kunne bruge i engelsk -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær...
