Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 7841 til 7860 af 65692
  • MATEMATIK-OPGAVE

    Forumindlæg
    Er der ikke nogen, der vil hjælpe mig med den opgave..!? Der kan passere vanddamp gennem skallen på et fugleæg. Denne egenskab kaldes æggets konduktans. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem fugleægs vægt og konduktans. Vægten er angivet i gram, og konduktansen er målt i en passende enhed....
  • Historisk matematik

    Forumindlæg
    En fransk gut skulle have opfundet en måde at bestemme tangenten for en funktion f på. Det var før Newtons tid. Nogen, der ved, hvem det var, eller hvad metoden hed? (Har prøvet at google, men det er ikke fandens mange oplysninger jeg har).
  • Hjælp til Matematik opgave

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået stillet opgaven: log(x+2) - log(x) = 2 Jeg er selv kommet frem til dette: (x+2)/x = 100 Men jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre derfra.. Håber I kan hjælpe. Hilsen Mads
  • MATEMATIK HJÆLP SØGES!!!

    Forumindlæg
    Hej alle!! Er I ikke lige søde at hjælpe mig med denne opgave, har virkelig prøvet alt og kan slet ikke finde ud af den!! det er det vedhæftede billed, hvor der står opgave 5! Tak på forhånd...
  • matematik afleveringer

    Forumindlæg
    Hvordan aflevere I jeres mat-afleveringer? - elektronisk eller på papir?
  • Matematik aflevering

    Forumindlæg
    jeg vil gerne stille et spørgsmål til jer, derude Julie er 16 år. Entre til tivoli for julie Voksne = 75,00 kr Adult = 10,50 euro Børn = 35,00 Children = 5,00 euro Beregn, om det er billigere for Julie at betale entreen med Euro? Kursen på euro er 760.
  • Hjælp til en matematik opgave

    Forumindlæg
    Håber der er nogle der kan hjælpe. Opgaveformulering lyder således: Brug differentialkvotienten til at bestemme toppunktet for parablen med ligningen y = -2x^2 + 5x + 3. Bestemt skæringspunktet mellem parablens tangenter, der har røringspunkter i de punkter, hvor parablen skærer 1. - aksen.
  • Matematik problemregning

    Forumindlæg
    6.5: Undersøg hvordan en sumfigur med fem felter skal udfyldes med udtrykkene n, n+1, n+2, n+3 og n+4, for at summen vandret og lodret bliver størst muligt. forstår den ikke.
  • Matematik ligninger - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg en ligning, hvor man ikke må gange parenteserne ud?? Opgaven lyder: "Løs hver af de flg. ligninger (uden at gange parenteserne ud): a. (3x-2) * (20-5x) = 0 Håber meget, I kan hjælpe. På forhånd tak! :)
  • Hjælp men matematik opg.

    Forumindlæg
    Hjælp med opg (Fil) Ved godt der er fejl i title
  • hjælp til matematik opgave

    Forumindlæg
    hvordan løser jeg ligningen ? jeg skal angive resultatet i mindst 4 decimaler 4·8x + 3 = 47 tak på forhånd
  • Hjælp til matematik opg

    Forumindlæg
    Opgave 2.1. Hvor meget vand bruger marie på 1 minut? Marie plejer at gå i bad i 15 minutter Opgave 2.2. Hvor meget vand bruger hun på sit bad?
  • Matematik opgave

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave?
  • matematik rombe

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en opgave i geogebra håber du kan hjælpe mig Tegn en rombe hvor begge diagonalerne er 4,5 cm mål de vinkler diagonalerne danner med hinanden Mål diagonalernes længde. Mål rombes vinkler. Beregn rombes areal.
  • HURTIG HJÆLP TIL matematikk

    Forumindlæg
    denne opgave,,,den ligger som et billede
  • Matematik, reducering

    Forumindlæg
    Please kan I hjælpe? Opgave 1 (Omskrivninger, håndregning) a) Reducer udtrykket (?? + ??)2 − (??2 − ??2) − 2???? b) Reducer udtrykket (?? − ??)(?? + ??) − 2??2 + ??2
  • Oplæsning til eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens...Kort og godt; hvordan læser i op til eksamen? - navnlig biologi som jeg snart skal op i! umiddelbart har jeg tænkt mig at læse et emne op hvorefter jeg gennemgår det med spørgsmål etc...
  • Hjælp - markedskommunikations eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i markedskommunikation her på tirsdag og jeg vil gerne hører nogle forslag til hvordan jeg bedste forbereder mig til denne eksamen? og hvad der er vigtigst at jeg har styr på? Tak på forhånd.
  • Dansk Eksam!

    Forumindlæg
    Hejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-:
  • Dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for noget hjælp, jeg skal nemlig op i mundtlig dansk i morgen. Nogen som kan hjælpe med at sige hvad der er det vigtigste jeg skal kunne til eksamen? evt. hvad jeg skal komme ind på og hvordan.